• SvenOlsson

    Kan man kolla upp sina spermier trots att man inte vill ha barn?

    Man kan säga att jag har kollat upp mina spermier utan att vilja ha barn. Jag gjorde spermaprovsanalys inför att jag började donera sperma till en landstingsdriven fertilitetsklinik. Jag har svårt att se någon annan möjlighet att göra det i Sverige utan att vara delaktig i processen med assisterad befruktning

  • SvenOlsson
    felicityporter skrev 2018-12-14 21:36:49 följande:

    Precis som jag trodde då. Då ljög han för mig eftersom han påstod att jag är den enda han velat ha barn med och på så sätt övertalade han mig att få barn trots att vi bara varit tillsammans i en månad. Nu har han förstört mina chanser till en kärnfamilj som han påstod att han också ville ha. Han har dessutom varit otrogen redan och vår son är bara lite över året och jag är inte purung. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, vill ju gifta mig och ha ett barn till.


    Trist att du råkade välja en så dålig man :/

    Jag skulle kanske kunna hjälpa om du önskar ett barn till, men jag förstår om du inte skulle vilja på egen hand
  • SvenOlsson
    felicityporter skrev 2018-12-15 03:43:28 följande:

    Tack för erbjudandet, men jag vill ha en komplett familj. Känner en stor sorg över att aldrig någonsin få ha den där kärnfamiljen jag alltid drömt om och som jag trodde min sambo också ville ha. Men jag är väl inte tillräckligt speciell i hans ögon.


    Ja det är trist, men man får spela de kort livet ger en. Kanske är bästa lösningen att få ensam vårdnad och satsa på finna en ny man att bilda familj med. Det blir inte detsamma, men barnet du har nu kommer isåfall inte minnas en tid då den nya familjen inte var tillsammans
Svar på tråden Kan man kolla upp sina spermier trots att man inte vill ha barn?