• Anonym (Räddförcancer)

    Mens efter användning av knipkulor?

    Hej,

    Behöver era kloka råd & tips.

    Sedan en månad tillbaka har jag misstänkt att jag börjat få framfall då jag har en konstant tyngdkänsla i underlivet och det känns som det är något som sitter där men det är det inte. (Under 30 år men har fött två barn)

    Har pratat med kvinnokliniken men inte fått tid förrän nästa år.

    Har börjat knipträna med knipkulor, men efter två gånger har jag börjat blöda mycket. Inte direkt efter utan dagen efter (precis som mens).

    Det som är är att ena knipkulan typ ?fastnar? så jag får dra ut den men det gör inte ont eller känns inget lustigt.

    Är det möjligt att jag retar igång mensen även att det inte är dags förrän om en vecka? Eller kan det vara något annat, som typ livmoderhalscancer? ;(

    Hjälp!!!

  • Svar på tråden Mens efter användning av knipkulor?
  • alynda

    Eftersom mensen är hormonellt styrd och inte mekanisk så kan du inte trigga igång den på det sättet. Om du har en konstig känsla och dessutom blöder tycker jag att du ska ta kontakt med/åka till gynakuten och inte vänta. Behöver inte vara något farligt, men better safe than sorry.

  • Anonym (Räddförcancer)
    alynda skrev 2018-12-16 11:37:02 följande:

    Eftersom mensen är hormonellt styrd och inte mekanisk så kan du inte trigga igång den på det sättet. Om du har en konstig känsla och dessutom blöder tycker jag att du ska ta kontakt med/åka till gynakuten och inte vänta. Behöver inte vara något farligt, men better safe than sorry.


    Tack för svar!

    Ska även tillägga att jag fått problem med smärta vid sittbenet och domningar där och utöver vänster skinka. Magkänslan säger att allt inte står rätt till. Får ringa imorgon och se om jag får komma tidigare annars får jah söka gynakuten!
  • Anonym (Samma)

    Ett tag sen detta skrevs, men tar gärna en uppdatering. Upplever nämligen typ samma. Börjar blöda efter knipkulor, men redan samma dag. Samt har ont i sittben, svanskota och mot ena skinkan. Så ts, kollade du dig?

Svar på tråden Mens efter användning av knipkulor?