• Studentpappa

Vuxna barn som flyttar in och ut

AndreaBD skrev 2018-12-16 20:10:45 följande:

Grejen är att han är 24 och har bott hos oss gratis. Då skulle han ha studerat på heltid dem senaste 5 åren. Han är dock nu bara klar med 2 terminer, så man kan säga att han har slarvat och festat i 4 år. Visserligen hade han en depression ett tag, men ändå. Äldre bror fick också flytta ut när han var 23 för att han inte pluggade (eller jobbade) heller. Och då kan jag tycka att jag kan tänka mig ge något av styvbarnen en chans - om hen är villig att jobba eller plugga. Dessutom äger jag och min man huset tillsammans, så det vore ju orättvist om bara mina barn fick bo hos oss.

Låter som ett ypperligt läge att slänga ut en slöfock som behöver bli vuxen och börja ta ansvar. Varför låta honom bara gå och dra fötterna efter sig, två terminer på fem år låter ju lysande om man vill steka burgare på donken.
    Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    AndreaBD skrev 2018-12-16 20:54:06 följande:

Jo, jag vet. Sedan var det svårt för oss att veta hur långt han egentligen hade kommit. Plus att han hade depression. Kan hända att han då bor hos pappa helt. Men då märker han i alla fall att han inte kan slöa här för alltid.

Ja det kan nog vara nyttigt, är säkert svårt att inte vara för snäll men man gör nog barnen en björntjänst samtidigt. Du skrev väl innan att han festade mycket och orkar man det orkar man ju vara vuxen också.
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Vuxna barn som flyttar in och ut