Inlägg från: Anonymochorolig18 |Visa alla inlägg
  • Anonymochorolig18

MA - känner mig så otroligt låg

Hej

Förstår dig helt. Ligger själv här och gråter just nu, är däremot gravid i vecka 6. Men symptom har försvunnit och jag är så rädd.

Men har fått 4-6 missfall (4 bekräftade av läkare) alla bekräftade av läkare har varit i vecka 6-7. har testat allt och de vill bara att jag fortsätter försöka. Har haft mitt liv på paus i några år nu. då jag varit antingen gravid eller haft rejält jobbiga missfall. dessutom verkar man inte få äta eller göra ngt alls som gravid om man ska tro på allt o har man fått så många missfall blir man rädd. Badade varmt igår på spa och läste idag att det kanske inte är bra o kan leda till missfall. den stressen .

söker efter en bra gynekolog i sthlm som kan ngt om tidiga upprepade missfall men verkar inte riktigt finnas.

• Anonymochorolig18
    Anonym (ts) skrev 2018-12-17 11:02:31 följande:

Åh, jag lider med dig :( Jag vet inte alls hur jag ska kunna bli gravid igen utan vara konstant nojig, och jag har bara gått igenom ett missfall =( Till mig sa dom att om jag får tre missfall så gör dom en utredning, dom borde ha liknande rutiner i Stockholm?

Jo absolut, jag har gjort 2 utredningar och de hittar inget direkt som de säger påverkat. däremot när jag läst själv om kromosomanalystestet (faktor V) och sköldkörtel och hjärtformad livmoder mm kan det visst påverka.

Alla läkare jag träffat säger att immunproblematik och aggressivt immunförsvar är bullshit men när man läser här verkar många fått kortison för att lugna immunförsvaret när dom åkt utomlands.

det fick inte jag i Sverige däremot skrev dom ut levaxin, trombyl o progesteron (ifall att) dock missfall på det också.

Jag har även gått ner mycket i vikt, äter bättre etc.

vet inte om jag kan lugna så mkt då jag är ett vrak och mest gråter. Men det finns fler i alla fall.

Jag blev sjukskriven i somras efter senaste missfallet. bara blivit värre o värre. jag reagerade inte så hårt första gången då alla sa att det ät vanligt men efter 3ggr är vi nere på 1% och det känns hopplöst, ensamt och som ingen läkare bryr sig tyvärr. Framförallt har det sociala livet blivit kaos. så det jag ska göra nu är att börja prata med folk i min omgivning då jag tidigare hållt allt för mig själv då jag inte orkar frågor, nu blir det att testa en annan metod.

ta hand om dig o försök få stöd o utredning så fort som möjligt!
Svar på tråden MA - känner mig så otroligt låg