• Äldre 17 Dec 10:15
    290 visningar
    5 svar
    5
    290

    BIM+9 JÄTTE illamående

    Hej alla fina!

    Ja som rubriken lyder så är jag på BIM+9 idag och fick symtom som illamående och konstanta mens värkar för några dagar sedan. Mitt illamående är alltid där, riktigt jobbigt.. Jag tog gravtest som visade negativt på BIM+2 och BIM+5. Ringde 1177 som sa till mig att ta ett nytt test nu på onsdag. Min fråga är om någon här har plussat sent eller om det bara är så att jag inte har mens denna månaden? Tycker det är jättekonstigt att jag är så illamående? Jag och sambon vill såklart få barn så det gör ont att se det lilla strecket.

    Kram

  • Svar på tråden BIM+9 JÄTTE illamående
  • Anonym (Kvinn­a37)
    Äldre 17 Dec 11:18
    #1

    Det kan ju vara så att ditt illamående beror på något helt annat. Ta ett test lite senare men om illamåendet fortsätter bör du uppsöka vc.

  • Äldre 17 Dec 11:23
    #2

    Ja det kan det ju absolut vara, men väldigt konstigt att illamåendet och värkarna kommer i samband med BIM? Tack för ditt svar!

  • Anonym (Va?)
    Äldre 18 Dec 08:03
    #3
    Kanslisten00 skrev 2018-12-17 11:23:22 följande:

    Ja det kan det ju absolut vara, men väldigt konstigt att illamåendet och värkarna kommer i samband med BIM? Tack för ditt svar!


    Värkar? Du har inga värkar.
  • Äldre 18 Dec 08:21
    #4

    Men jag menar ju uppenbarligen mensvärkar ????

  • Anonym (Jess)
    Äldre 29 Dec 10:31
    #5
    Kanslisten00 skrev 2018-12-17 11:23:22 följande:

    Ja det kan det ju absolut vara, men väldigt konstigt att illamåendet och värkarna kommer i samband med BIM? Tack för ditt svar!


    Fast det är inte ett dugg konstigt. Kroppen beter sig ju likadant inför mensen som i början av en graviditet. Symptomen inför mens kan vara exakt samma som tidiga graviditetssptom. Helt normalt och inget konstigt.

    Du får vänta och se om mensen kommer. Din ägglossning kan ha kommit senare än du tror eller uteblivit och på så vis skjutit upp mensen. Om du är gravid bör det visa sig inom närmsta tiden. Bara att testa igen om mensen inte kommer :)
Svar på tråden BIM+9 JÄTTE illamående