• Anonym (?)
    Äldre 18 Dec 12:47
    1546 visningar
    23 svar
    23
    1546

    Preventivmedel som tar bort mensen helt?

    Jag undrar om det finns något preventivmedel som man blir helt blödningsfri på och som inte tar lång tid att få tillbaks mensen på när man slutar med preventivmedlet?

  • Svar på tråden Preventivmedel som tar bort mensen helt?
  • Anonym (För mig)
    Äldre 18 Dec 13:15
    #1

    Fungerade Mirena i princip så i många år. Skojade om att jag hade 30 sek mens.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 13:19
    #2
    Anonym (För mig) skrev 2018-12-18 13:15:23 följande:

    Fungerade Mirena i princip så i många år. Skojade om att jag hade 30 sek mens.


    Vill inte ha någon mens alls. Letar efter ett preventivmedel som inte ger den minsta minimala mens
  • Anonym (.)
    Äldre 18 Dec 13:23
    #3
    Anonym (?) skrev 2018-12-18 12:47:31 följande:

    Jag undrar om det finns något preventivmedel som man blir helt blödningsfri på och som inte tar lång tid att få tillbaks mensen på när man slutar med preventivmedlet?


    Det är så olika från person till person hur det fungerade. Jag åt p-piller och så länge jag hoppade över sockerpillerna så blödde jag inte alls. Inga mellanblödningar eller så. Däremot så är det ju många som får det så det är ju inget man kan räkna med tyvärr. Har hört samma sak om p-stav och spiral, vissa blöder inte alls, andra blöder väldigt mycket.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 13:26
    #4
    Anonym (.) skrev 2018-12-18 13:23:39 följande:

    Det är så olika från person till person hur det fungerade. Jag åt p-piller och så länge jag hoppade över sockerpillerna så blödde jag inte alls. Inga mellanblödningar eller så. Däremot så är det ju många som får det så det är ju inget man kan räkna med tyvärr. Har hört samma sak om p-stav och spiral, vissa blöder inte alls, andra blöder väldigt mycket.


    Testat p-piller jag blöder mer på dom så det fungerar inte alls på mig. Känns hopplöst att hitta ett preventivmedel som garanterat tar bort mensen. Man får väl testa sig fram i värsta fall
  • Anonym (.)
    Äldre 18 Dec 13:32
    #5
    Anonym (?) skrev 2018-12-18 13:26:26 följande:
    Testat p-piller jag blöder mer på dom så det fungerar inte alls på mig. Känns hopplöst att hitta ett preventivmedel som garanterat tar bort mensen. Man får väl testa sig fram i värsta fall
    Precis. Dessutom kan man reagera olika på olika p-piller så det är verkligen en djungel. =/
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 13:44
    #7
    Limajo skrev 2018-12-18 13:41:21 följande:

    Jag har ingen alls på mirena. Men det är ju individuellt så det är ju ingen garanti att det funkar så på dig, du får testa.


    Kan man äta mirena när man ammar? För jag behöver ett preventivmedel som även funkar under amning och samtidigt tar bort mensen. För mig så har amning tyvärr inte tagit bort mensen, vet att många blir helt blödningsfria när dom ammar.
  • Äldre 18 Dec 13:53
    #8
    Anonym (?) skrev 2018-12-18 13:19:05 följande:
    Vill inte ha någon mens alls. Letar efter ett preventivmedel som inte ger den minsta minimala mens
    Har använt Mirena hormonspiral i 17 år och jag överdriver inte om jag säger att jag under hela den tiden haft blödningar i 2 minuter. Dessa 2 minuter var alltså inte vid samma tillfälle utan utspridda över 17 år.

    Jag har endometrios så för mig har spiralen varit medicinsk behandling likaväl som preventivmedel. Den enda nackdelen är att det känns en del just när man sätter in den men det är helt klart värt det.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 13:54
    #9
    vallakra skrev 2018-12-18 13:53:02 följande:

    Har använt Mirena hormonspiral i 17 år och jag överdriver inte om jag säger att jag under hela den tiden haft blödningar i 2 minuter. Dessa 2 minuter var alltså inte vid samma tillfälle utan utspridda över 17 år.

    Jag har endometrios så för mig har spiralen varit medicinsk behandling likaväl som preventivmedel. Den enda nackdelen är att det känns en del just när man sätter in den men det är helt klart värt det.


    Det finns väl en risk för infektion i livmodern när man har den så jag vill helst inte ha ett preventivmedel som jag måste sätta in i livmodern
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 18 Dec 14:00
    #10

    Kan ju inte bara bra för kroppen att försöka få bort mensen. Det är naturligt. Varför vill du inte ha den? För det är jobbigt ?

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 14:02
    #11
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-18 14:00:37 följande:

    Kan ju inte bara bra för kroppen att försöka få bort mensen. Det är naturligt. Varför vill du inte ha den? För det är jobbigt ?


    dels för att det är jobbigt och för att jag har endometrios och vill gärna ha fler barn i framtiden
Svar på tråden Preventivmedel som tar bort mensen helt?