• Anonym (Jag och min hund)
    Äldre 21 Dec 19:00
    567 visningar
    8 svar
    8
    567

    Jag och min hund har problem med en grej, hjälp?!

    Det är en situation som vi inte får att funka. Oavsett om jag rastat henne eller tröttat ut henne eller inte gjort det så ser denhär situationen ut såhär:

    Varje gång jag ska sätta mig i min fåtölj och glo lite tv, då början min hund smånafsa i fotöljen, mina fötter, mina ben, mina armar eller vad som helst, något som connectar till mig helt enkelt. Nafsar hon inte så står hon och skäller på mig som ett fån! Hårt, skäller hon, inte lite gnäll bara. Riktiga skall, kan hålla på flera minuter om jag väljer att ignorera hennes beteende.

    Detta gör hon för att trigga mig, det är helt tydligt. För OM jag reagerar på hennes nafs eller skällande så blir hon jätte taggad typ *ok jippi! Jag fick igång dig!!* All bekräftelse från mig är bra bekräftelse tycker min hund, ingen skillnad om det är negativ eller positiv bekräftelse. Med det menar jag att det inte hjälper att knäppa på nosen (ja, jag har gjort det flera ggr, döm mig) eller vråla eller morra till henne eller stiga upp och hålla ner henne tills hon är lugn, Inget hjälper. Hon är lugn när man håller i henne, alltså som passivitetsträning så har jag läst att man kan lägga dem och hålla dem så tills dem är lugn, och det gör hon gärna, ligger, men när man släpper så är hon ju igång igen.

    Jag brukar ge henne ett ben och det hjälper ibland, endera lägger hon sig då benet är klart eller så fortsätter hon med sina fasoner då benet är klart. Och ibland hjälper det att leka en liten stund för att hon ska lägga sig.

    Så detta problem har min hund och jag, och det är sjukt irriterande. En ond cirkel, jag vet att det kommer komma så fort jag vill sitta vid tvn. Och nej jag gör det inte ofta så att hon på något sätt skulle få nog av det, jag sitter inte ens varje dag där. Men när jag gör det så ser det ut såhär.

    Vad ska jag göra?!? Vem vill ha en skällande hund i örat så fort man ska vila vid tvn en liten stund.

  • Svar på tråden Jag och min hund har problem med en grej, hjälp?!
  • Anonym (Jag och min hund) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 20:49
    #7

    Tack så mycket för alla svar! Ska absolut testa!

Svar på tråden Jag och min hund har problem med en grej, hjälp?!