• Äldre 21 Dec 20:36
    319 visningar
    3 svar
    3
    319

    Nagelsvamp?

    Jag vet inte om detta har med graviditeten att göra eller inte, men senaste veckan har min nagel haft en fläck (se bild 1). Den har inte stört mig eller så, tänkt att jag kanske slagit i den utan att veta. Endast denna nagel som är drabbad. Men idag så började nageln skalas bort (se bild 2)! Jag har ett tunt lager nagel under, men detta har ALDRIG hänt förut så blir såklart lite nojig. Ska beställa tid på hc så fort jag kan, men om någon haft liknande skulle jag vara evigt tacksam om ni vet vad det är och eventuellt vad det beror på! Nagelsvamp är väl det enda jag kan tänka mig just nu.

  • Svar på tråden Nagelsvamp?
  • Anonym (Linda­)
    Äldre 21 Dec 22:01
    #1

    Ser ut som psoriasis. Har du haft skov tidigare? Vanligt annars att man får sitt första under graviditet då kroppen ofta är med stressad. Brukar ofta börja i naglar eller hårbotten för mig.

  • Äldre 22 Dec 01:56
    #2
    Anonym (Linda) skrev 2018-12-21 22:01:15 följande:

    Ser ut som psoriasis. Har du haft skov tidigare? Vanligt annars att man får sitt första under graviditet då kroppen ofta är med stressad. Brukar ofta börja i naglar eller hårbotten för mig.


    Var tvungen att kolla upp skov haha xD aldrig haft det förut, men jag har faktiskt haft typ eksem liknande tillstånd på ena (bara ena) armbågen, det har kliat något så fruktansvärt å Inget har hjälpt! Jag hoppas på att få tid hos hc snabbt så jag får veta med garanti, hoppas såklart att det inte är psoriasis eller att det iaf försvinner, vill ju inte att det ska sprida sig till andra naglar :0
  • Äldre 22 Dec 01:58
    #3

    Men ska tillägga att jag aldrig haft hudproblem som eksem eller psoriasis tidigare!

Svar på tråden Nagelsvamp?