• vertias

    Är det ett tecken på förlossning? V.34

    Hej!

    Jag är gravid i v 34+3 med mitt andra barn. Jag behandlas sedan v28 för lätt-måttlig preeklampsi och är också sedan dess sjukskriven.

    Igår på dagen hade jag en konstig känsla i magen. Det molade en hel del i ryggen och magen samt att jag hade mycket sammandragningar. Jag tog ett varmt bad och la mig sedan i soffan igen och då blev det mycket bättre.

    När klockan var runt elva och vi gick och la oss så fick jag sammandragningar som kom ungefär var tionde minut. Gjorde absolut inte ont men det tryckte nere i ryggen, kändes som att någon försökte dra isär mig på mitten typ. Mer obehagligt än ont. Och så höll det på ända till kl 03 ungefär då jag somnade av utmattning. Kan tillägga att mellan dessa sammandragningar så molade det i ryggen och strålade ut mot höfterna. Nu på morgonen har jag inte haft några sammandragningar men molvärken i ryggen är kvar. Vad kan detta vara? Har aldrig upplevt detta tidigare och har haft mycket sammandragningar men aldrig såhär :/

    Att tillägga också är att jag födde min son i akutsnitt sist i v 34+0 och han var väldigt liten pga preeklampsi då också. Det här barnet är normalstort och jag har aldrig gått så långt i en graviditet förut så jag vet inte hur det ska kännas :(

    Kan det vara något på G ? Eller är det normalt att ha sådana här smärtor?

  • Svar på tråden Är det ett tecken på förlossning? V.34
  • Anonym (Mamma)

    Du kan ju ringa till förlossningen och kolla så får de avgöra om du ska kollas eller inte.

  • vertias

    Tänkte jag skulle göra det om denna molvärk fortsätter men tänkte mest bara fråga här av ren nyfikenhet ifall någon haft liknande upplevelser :)

  • Anonym (V.30)

    Min son föddes v 30+1, och det började just med ryggvärk och trodde sen att jag plötsligt åkt på världens jäkla foglossning. Gjorde så sjukt ont i höfterna. Vid det tillfället var jag inneliggande pga vattenavgång så fick en morfinspruta. 3 timmar sömn senare blödde jag och var öppen 4 cm och ytterligare ett par timmar efter föddes min son.

    Det kan vara värt att kolla iallafall :)

  • Bebis201901

    Jag fick väldigt mkt sammandragningar start förra helgen, sen molvärk och förvärkar lite hit och dit. Efter några dgr (och samtal m bm och förlossningen) var jag inne och då visade det sig att jag hade urinvägsinfektion. Så de där sammandragningarna kan visst vara lite allt möjligt

Svar på tråden Är det ett tecken på förlossning? V.34