• Anonym (Ts)
    Äldre 30 Dec 15:44
    730 visningar
    50 svar
    +2
    50
    730

    En månad fängelse för att ha slagit fru och barn

    Samt 32 andra överträdelser! Under bevakning dessutom för andra brott. Är inte det vansinnigt kort straff? Han kommer efter henne och barnen och har skottpengar att ge bort till den som dödar dom. Hjälper överklagan?

  • Svar på tråden En månad fängelse för att ha slagit fru och barn
  • Anonym (Usch!­)
    Äldre 30 Dec 15:47
    #1
    +2

    Låter vansinnigt ja, men jag är inte förvånad. Daltas för möe med brottslingar i detta land. Går det överklaga ska man självklart göra det. Om man sen vinner på det går ju inte veta i förväg. Kvinnan och barnen måste säkert flytta till skyddat boende på annan ort. Tvi!

  • Anonym (Lilla­n)
    Äldre 30 Dec 15:56
    #2
    +4

    Det skadar inte att överklaga.

    Det bästa du kan göra är att överklaga för då har du åtminstone gjort allt i din makt vad du kan göra.

    Bästa vore om de fick flytta till annan ort hemlig adress och andra namn för att skydda dessa individer.

    Är det en utländsk man bör han sitta av sitt straff och sedan utvisas och aldrig mer få återvända till Sverige.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Dec 16:02
    #3

    Det är inte min man men mutt ex bästa vän som är frun, så jag blir automatiskt indragen då han gett henne boende och vi har barn gemensamt som och dras in.

    Hon ska söka kontaktförbud och egen vårdnad men karln är galen och aggressiv. Jag är skiträdd att mitt ex ska råka illa ut. Vi är mycket nära vänner och är orolig för han. Och henne och barnen såklart. Hon ska överklaga men vettefan om det ger nåt i detta sketna rättsystem

  • Anonym (Tycke­r)
    Äldre 30 Dec 16:19
    #4

    Tycker du ska stötta henne så mycket du kan nu. Av erfarenhet vet jag att galna ex kan göra vad dom vill. Samhället skyddar tyvärr inte barn och kvinnor som är utsatta..

  • Anonym (Lilla­n)
    Äldre 30 Dec 16:30
    #5
    +1
    Anonym (Ts) skrev 2018-12-30 16:02:32 följande:

    Det är inte min man men mutt ex bästa vän som är frun, så jag blir automatiskt indragen då han gett henne boende och vi har barn gemensamt som och dras in.

    Hon ska söka kontaktförbud och egen vårdnad men karln är galen och aggressiv. Jag är skiträdd att mitt ex ska råka illa ut. Vi är mycket nära vänner och är orolig för han. Och henne och barnen såklart. Hon ska överklaga men vettefan om det ger nåt i detta sketna rättsystem


    Klart det känns hopplöst men om hon inte överklagar så får han ju bara 1 mån fängelse finns ju ändå hopp att det kan bli längre.

    Som sagt bättre att göra nått än inget alls.

    På tanke på alla domar innan borde han få längre straff.

    Ge inte upp än finns det hopp att han kan få längre.

    - håller tummarna för att det blir mycket mycket längre-
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Dec 16:40
    #6

    Med tanke på att han höll på att slå ihjäl både henne och sonen på 8(!) år så är det galet.. ska givetvis stötta men hon dränker ångest i alkohol.. nu har hon tack och lov fått jobb så nu kan hon inte dricka.

    Tror det är ett måste att flytta men hon vill inte pga sina vänner och familj. Fy.,

    Överklagan tar tidigast upp om två månader och då är det ju försent, då är han ute och har säkert dödat både henne och barnet.

  • Anonym (Lilla­n)
    Äldre 30 Dec 17:03
    #7
    Anonym (Ts) skrev 2018-12-30 16:40:15 följande:

    Med tanke på att han höll på att slå ihjäl både henne och sonen på 8(!) år så är det galet.. ska givetvis stötta men hon dränker ångest i alkohol.. nu har hon tack och lov fått jobb så nu kan hon inte dricka.

    Tror det är ett måste att flytta men hon vill inte pga sina vänner och familj. Fy.,

    Överklagan tar tidigast upp om två månader och då är det ju försent, då är han ute och har säkert dödat både henne och barnet.


    Man borde kunna snabba på överklagan?

    Vad gör de för henne? De måste väl hjälpa henne så hon är skyddad så han inte kommer åt henne och barnet.

    Tänker även om han inte hittar henne och barnet när han kommer ut och blir agresiv och gör allt för att hitta henne och barnet söker kanske upp er eller andra som han vet känner henne . Ni behöver oxå skydd om han skulle söka upp er och bli förbannad och att han går överstyrd.

    Pratar hon med nån psykolog?
  • Äldre 30 Dec 17:08
    #8
    +1

    Tragiskt och så jävla fel att det e kvinnan och barnen som ska behöva oroa sig och gömma sig undan sin plågoande. Det e ju han som misshandlat dom som borde dömts till ett långt och kännbart straff ffs. Sånt här daltande med grova brottslingar ger ingen upprättelse till brottsoffren!

    Hoppas överklagan ger verkan!

  • Anonym (Erfar­en)
    Äldre 30 Dec 17:12
    #9
    Anonym (Ts) skrev 2018-12-30 16:40:15 följande:

    Med tanke på att han höll på att slå ihjäl både henne och sonen på 8(!) år så är det galet.. ska givetvis stötta men hon dränker ångest i alkohol.. nu har hon tack och lov fått jobb så nu kan hon inte dricka.

    Tror det är ett måste att flytta men hon vill inte pga sina vänner och familj. Fy.,

    Överklagan tar tidigast upp om två månader och då är det ju försent, då är han ute och har säkert dödat både henne och barnet.


    Har datum för överklagan inte passerat så har domen inte vunnit laga kraft och då måste hon överklaga.
    MEN hon måste också vara beredd på att hovrätten kan sänka straffet.

    De 32 andra sakerna behandlades väl inte i samma rättegång?
    Vad handlar det om för saker?

    Mitt ex dömdes till betydligt hårdare straff, han överklagade till hovrätten som fastställde straffet men höjde mitt skadestånd.
    Har hon fått något skadestånd utdömt?
  • Anonym (Erfar­en)
    Äldre 30 Dec 17:14
    #10
    Anonym (Lillan) skrev 2018-12-30 16:30:53 följande:
    Klart det känns hopplöst men om hon inte överklagar så får han ju bara 1 mån fängelse finns ju ändå hopp att det kan bli längre.

    Som sagt bättre att göra nått än inget alls.

    På tanke på alla domar innan borde han få längre straff.

    Ge inte upp än finns det hopp att han kan få längre.

    - håller tummarna för att det blir mycket mycket längre-
    Man får inte per automatik ett hårdare straff för att man är straffad innan.
    Efter avtjänat straff är "skulden" till samhället betald och brottet "sonat".
Svar på tråden En månad fängelse för att ha slagit fru och barn