• Anonym (Återvinning)

    Värdelös på att få kvinnor, läsa signaler

    Är du också det?
    Ni som är framgångsrika, får kvinnor, behöver inte skriva här. Vill bara höra om män som är lika kassa och hopplösa som mig SkrattandeTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-02 09:00
    Mitt senaste bottennapp, i topp på pinsamhetslistan skulle jag tro.
    Jag fick för mig att en 20 år yngre kvinna var intresserad. Självklart så försökte jag.
    Varför inte liksom?
    Det hände alltså till slut. Jag blev gubbsjuk. Skulle jag aldrig ha trott om nån sagt det till mig för några år sen.
    Förhoppningsvis så kommer jag i framtiden ha mer självrespekt. Och inte stöta på yngre kvinnor.

  • Svar på tråden Värdelös på att få kvinnor, läsa signaler
  • Anonym (Lider med dig)

    [quote=79335476][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-04 22:21:03 följande:[/quote-nick]Du tycker kanske att jag är okänslig nu men när jag läser dina inlägg så ser jag åsnan Ior i Nalle Puh framför mig - han som är ständigt deprimerad och äter tistlar som någon annan har trampat på. Ungefär så munter låter du, TS.

    Vad vill du få ut av att klaga om samma sak om och om igen? Ryck upp dig! Ingen vill vara med någon som bara klagar. De som läser på Familjeliv kan omöjligt veta vad det är som går snett - du måste nog gå till en terapeut och reda ut ordentligt varför allt blir så fel. Du har fått råden att lära dig mer om kroppsspråk och signaler, och att kolla först om tjejen verkar vara i samma liga som du. Men allt du vill är att säga om och om igen att det är lättare för tjejer att läsa signaler och därför borde de ta första steget. Du har fastnat i din egen fälla och kommer ingenvart. Ta hjälp av någon som ser dig på riktigt och kan ge konkreta tips utifrån det.[/

    Jo men det är ju inte så konstigt att ts är lite dyster om ts kärar ner sig i en 20 år yngre tjej. Sen får ts för sig att hon är intresserad. Sen tar ts mod till sig och blir VÄNLIGT avvisad. Blä.

    Håller med dig om att man kan lära sig mkt om tjejers kroppspråk. Ts du sa att de jobbat ihop. Nästa gång så håller du utkik efter detta.

    - om hon pillar sig i håret

    - om hon verkar fixa sig typ rätar ut kiolen eller drar i byxbenet)

    - ler hela tiden (svårtolkad signal, tjejer är fostrade att le)

    - ser in lite längre tid i dina ögon än vad som är normalt (den är magisk)

    - har kroppen vänd mot dig utan att korsa armarna (blyga tjejer kan ha en arm som täcker men hon är fortfarande vänd mot dig)

    - fötterna pekar mot dig (hon vill hoppa upp och sätta sig i ditt knä)

    - kollar på dig under lugg lite från avstånd (mycket tydlig signal)

    - fnittrar åt dina kassa skämt (lite svårtolkad signal, är du överordnad henne kan det bara betyda att hon vill vara dig till lags och skratta när ?chefen? behagar vara lustig)

    - underhåller konversationen och signalerar inte att hon vill att du ska gå eller att hon ska göra annat (hon vill uppenbarligen inte att du ska gå)

    - nämner aldrig något om andra män tex pojkvän eller fd pojkvän (signalerar att hon är ledig)

    - kollar inte i sin telefon eller dator om det inte är absolut nödvändigt (allt fokus är på dig)

    - biter sig i läpparna (då är hon helt såld)

    - frågar dig om hjälp med saker hon rimligen kan själv tex hur man slår på kopiatorn (hon vill att du ska förstå)

    - ni mejlar/skickar meddelanden till varandra där ni skojar lite med varandra eller tamsar trots att tjänsten förstås inte kräver det

    Om flertalet av dessa signaler sammanfaller är det i princip bara att hångla upp henne. Om inte. Ja då ska man nog låta bli.

    Sen vänder jag mig mot detta med ?samma liga?. Vad är det för trams? Betabeteende. Varför ska man kolla det? Signalerna är det viktiga.

    Sen tror jag inte heller att tjejer har lättare att läsa signaler. Däremot tror jag en förälskad man är tydligare än en förälskad kvinna. Men så himla svårt är det inte att avgöra om hon är förälskad. Är hon det vet man det bara.

  • Anonym (Lider med dig)

    [quote=79335593][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-04 23:05:25 följande:[/quote-nick]Men om du stöter på en tjej som spelar i en högre liga så är det upplagt för straff...Så sikta in dig på samma liga eller någon som spelar korpfotboll om du fattar symboliken. [/

    Med en sådan inställning signalerar man från början att man tror att man inte duger åt henne. Man signalerar osäkerhet. Undeemedvetet sorterar hon dig till fjantkategorin och du kanske kan få bli hennes ?vännina? om du har tur. Det där med ligor hit och dit är feltänkt. Man ska stöta på tjejer man är intresserad av och som åtminstone gett någon signal att det är ok.

  • tankfull
    Anonym (Lider med dig) skrev 2019-01-04 23:25:01 följande:

    [quote=79335593][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-04 23:05:25 följande:[/quote-nick]Men om du stöter på en tjej som spelar i en högre liga så är det upplagt för straff...Så sikta in dig på samma liga eller någon som spelar korpfotboll om du fattar symboliken. [/

    Med en sådan inställning signalerar man från början att man tror att man inte duger åt henne. Man signalerar osäkerhet. Undeemedvetet sorterar hon dig till fjantkategorin och du kanske kan få bli hennes ?vännina? om du har tur. Det där med ligor hit och dit är feltänkt. Man ska stöta på tjejer man är intresserad av och som åtminstone gett någon signal att det är ok.


    Och du tycker att den taktiken har fungerat bra för TS hittills? Vrålsnygga människor kan möjligtvis falla för mindre snygga människor om dessa är supercharmiga, intelligenta och har "koll". Om så icke är fallet bör man kanske inte ge sig på någon som är klart snyggare än man själv är om man inte väldigt gärna vill ha ett misslyckande. Om nu TS inte har "koll", tycker du att han ändå ska stöta på en riktig pudding?
    Och för att härleda till ditt förra inlägg: TS har fått alla de här tipsen hundra gånger innan. Folk har engagerat sig i ett par år i hans problem och det leder ju tydligen inte till något annat än att TS tycker synd om sig för att han inte kan läsa av kvinnor.
  • Anonym (Lider med dig)

    [quote=79335691][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-04 23:49:13 följande:[/quote-nick]Och du tycker att den taktiken har fungerat bra för TS hittills? Vrålsnygga människor kan möjligtvis falla för mindre snygga människor om dessa är supercharmiga, intelligenta och har "koll". Om så icke är fallet bör man kanske inte ge sig på någon som är klart snyggare än man själv är om man inte väldigt gärna vill ha ett misslyckande. Om nu TS inte har "koll", tycker du att han ändå ska stöta på en riktig pudding?

    Och för att härleda till ditt förra inlägg: TS har fått alla de här tipsen hundra gånger innan. Folk har engagerat sig i ett par år i hans problem och det leder ju tydligen inte till något annat än att TS tycker synd om sig för att han inte kan läsa av kvinnor.[/

    Jo man kan ge sig på den som är klart snyggare än vad man själv är om man fått signaler. Men nu är det kanske inte så troligt att en vanlig leffe får särskilt många signaler från en jäkla pangbrud. Och då ska han inte göra några framstötar. Det är gränslöst och fel och han riskerar ju att anklagas för allt möjligt.

    Småflörta kan man gott göra lite för att sondera. Då krävs kanske inga jättesignaler. Om det inte besvaras ska man lägga av genast.

    Ja ts verkar ha problem att läsa av signaler. Är man förälskad i en tjej tenderar man ju att övertolka henne och börja önsketänka. Man vill ju så hjärna. Sen börjar man bygga upp fantasier om henne. Man dagdrömmer och håller på. Sen när man blir avvisad står man där som ett fån.

    Det gäller att hålla huvudet kallt.

  • tankfull
    Anonym (Lider med dig) skrev 2019-01-05 00:11:46 följande:

    [quote=79335691][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-04 23:49:13 följande:[/quote-nick]Och du tycker att den taktiken har fungerat bra för TS hittills? Vrålsnygga människor kan möjligtvis falla för mindre snygga människor om dessa är supercharmiga, intelligenta och har "koll". Om så icke är fallet bör man kanske inte ge sig på någon som är klart snyggare än man själv är om man inte väldigt gärna vill ha ett misslyckande. Om nu TS inte har "koll", tycker du att han ändå ska stöta på en riktig pudding?

    Och för att härleda till ditt förra inlägg: TS har fått alla de här tipsen hundra gånger innan. Folk har engagerat sig i ett par år i hans problem och det leder ju tydligen inte till något annat än att TS tycker synd om sig för att han inte kan läsa av kvinnor.[/

    Jo man kan ge sig på den som är klart snyggare än vad man själv är om man fått signaler. Men nu är det kanske inte så troligt att en vanlig leffe får särskilt många signaler från en jäkla pangbrud. Och då ska han inte göra några framstötar. Det är gränslöst och fel och han riskerar ju att anklagas för allt möjligt.

    Småflörta kan man gott göra lite för att sondera. Då krävs kanske inga jättesignaler. Om det inte besvaras ska man lägga av genast.

    Ja ts verkar ha problem att läsa av signaler. Är man förälskad i en tjej tenderar man ju att övertolka henne och börja önsketänka. Man vill ju så hjärna. Sen börjar man bygga upp fantasier om henne. Man dagdrömmer och håller på. Sen när man blir avvisad står man där som ett fån.

    Det gäller att hålla huvudet kallt.


    Ja, och att hålla huvudet kallt är ju svårt förstås när man vill något så mycket! Signaler är svåra att tolka ibland för alla, jag har själv befunnit mig i en svårtolkad situation ett tag och bestämt mig för att dra mig ur hela situationen eftersom jag inte känner mig tillräckligt säker på killens signaler (plus lite andra omständigheter). Men att småflörta för att sondera som du säger kan ju annars vara ett bra sätt att bli lite klokare på. Nu säger jag god natt för ikväll!
  • Anonym (Återvinning)
    Anonym (Lider med dig) skrev 2019-01-04 23:25:01 följande:

    [quote=79335593][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-04 23:05:25 följande:[/quote-nick]Men om du stöter på en tjej som spelar i en högre liga så är det upplagt för straff...Så sikta in dig på samma liga eller någon som spelar korpfotboll om du fattar symboliken. [/

    Med en sådan inställning signalerar man från början att man tror att man inte duger åt henne. Man signalerar osäkerhet. Undeemedvetet sorterar hon dig till fjantkategorin och du kanske kan få bli hennes ?vännina? om du har tur. Det där med ligor hit och dit är feltänkt. Man ska stöta på tjejer man är intresserad av och som åtminstone gett någon signal att det är ok.


    Absolut. Ligor och sånt skiter jag i. Alla tjejer jag stött på har varit snyggare än mig Skrattande
    Men de flesta har varit småsöta, rätt vanliga. Inga skönheter, 10-poängare som vissa kallar det.
    De hade nåt. Och man får väl hoppas att tjejen man stöter på också tycker att jag har nåt.
  • tankfull
    Anonym (Återvinning) skrev 2019-01-05 08:27:57 följande:
    Absolut. Ligor och sånt skiter jag i. Alla tjejer jag stött på har varit snyggare än mig Skrattande
    Men de flesta har varit småsöta, rätt vanliga. Inga skönheter, 10-poängare som vissa kallar det.
    De hade nåt. Och man får väl hoppas att tjejen man stöter på också tycker att jag har nåt.
    Jag är alldeles övertygad om att du också har nåt. Tycker du ska ta lite hjälp och utforska vad du har och hur du ska gå tillväga för att lyckas hitta rätt.
    Önskar att år 2019 blir året då du och jag och många andra hittar kärleken!
  • Anonym (E)
    Anonym (Lider med dig) skrev 2019-01-04 13:05:20 följande:

    Urs. Lider med dig. Är lite i samma sits men det är inte riktigt så stor åldersskillnad som 20 år. Har blivit så jävla förälskad i henne att jag blir knäpp. Skitjobbigt. Jag hör flörtat lite och tycker att hon besvarar det men det är väl bara önsketänkande. Hon kanske är smickrad. Kvinnor ler mycket osv. Känner mig jävligt löjlig. Har inte vågat göra någon riktig move. För att jag ska våga det måste signalerna från henne vara jävligt tydliga.


    Sånt här är ju så himla intressant! Visst är det svårt att bedöma i vissa lägen vad som är vad. Blir ju trixigt om den andra personen inte heller vill ta risken att se ut som en mupp som har feltolkat saker.

    Hur tänker du gå vidare då? Vad skulle du göra om du fick tydliga signaler från henne? Hisshångel låter spännande, hade ju jag gillat ;)
  • Anonym (Återvinning)
    tankfull skrev 2019-01-05 09:21:41 följande:
    Jag är alldeles övertygad om att du också har nåt. Tycker du ska ta lite hjälp och utforska vad du har och hur du ska gå tillväga för att lyckas hitta rätt.
    Önskar att år 2019 blir året då du och jag och många andra hittar kärleken!
    Eller så följer jag mitt eget hjärta, gör det som känns bäst för mig.
    Ja, hoppas vi hittar kärleken i år Glad
  • Anonym (Christer)

    Känner lite samma, har varit på flertalet dejter men aldrig någon som lett till något. Försöker mig inte på kvinnor längre för det känns inte lönt, blir liksom ett slöseri med tid både för mig och för dem. Mycket ligger i att jag helt enkelt är värdelös på kroppspråk, men också för att jag inte är intressant som person för kvinnor.

    Som någon pratade om i tråden med olika signaler som att tjejen fixar till håret, tittar extra länge i ögonen eller biter i läppen. Sånt har jag aldrig märkt någon göra mot mig, men det handlar nog mer om att det aldrig skett mer än att jag inte sett det.

Svar på tråden Värdelös på att få kvinnor, läsa signaler