• Daphodil

Prata symtom INNAN bim

Plussat idag, äl+10. Mina symtom:

Mensvärk på kvällarna sedan äl+7 (ibland så intensiv att jag trodde mensen skulle komma på stört)

Fryser på dagarna, hettar i ansiktet på kvällarna

Lätt ömma bröst (ingen extrem ökning från vanligt)

Lite trött (kan lika gärna vara årstiden tbh)

Ingen kissnödighet eller illamående

• Daphodil
    Joannajoanna skrev 2019-01-15 20:37:09 följande:

åh uppdatera när du tagit ett digitalt oxå :Dwow på äl+10 ännu tidigare än drömlivetiHD. har du regelbunden mens?

Hyfsat regelbunden, men lite mindre så senaste tiden. Jag tempar så jag kan vara hyfsat säker på äl iaf! Ja, det är tidigt, men det är ju också ett svagt plus. =) När har du BIM?
  • Daphodil
    FruW85 skrev 2019-01-15 20:58:25 följande:

Om jag inte tänker helt fel så är väl oftast tiden mellan äl och mens densamma, +/- någon dag, och att det är tiden mellan mens-äl som diffar när man har olika långa cykler?

Stämmer bra!
  • Daphodil
    Joannajoanna skrev 2019-01-19 18:03:46 följande:

Och där kom mensen. på dag 27 (mensen kommer antingen dag 25 eller 30 aldrig därimellan) kroppen är så konstig.

så de här symtomen behöver inte betyda graviditet:

från äl: molvärk, extrem trötthet.

sömnsvårigheter

några dagar innan: ömma bröst, tydligare ådror, halsbränna, jätte mensvärk.

Och just nu känner ja såhär: alla andra "näe men jag går på p piller å använder kondom å gubben är steriliserad men ja blev gravid på första försöket."

varför kan de aldrig gå så enkelt för mig.

lycka till ni andra som väntar.

Jag vet. Det är så irriterande. Jag har haft månader med massor av symtom och tänkt "nu är det nåt", och månader utan symtom och tänkt "men NU då?". Inget gav något plus.

Den här månaden när jag plussade var bara ännu en "massa symtom"-månad.
  • Daphodil
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-19 16:17:02 följande:

äl+6 och kan väl konstatera att mitt humör går lite upp och ner och att jag är lite mer trött. men samtidigt har min sambo varit väldigt osjysst och det är mkt på jobbet, så det är väl tyvärr ena tydliga tecken. 

en annan grej är att jag känt mig lite extra kåt och ibland extra glad och strålat mer på jobbet. nån frågade "firar du nåt?".

Men allt detta är ju för VAGT!

Jag var också ovanligt glad innan plus. Hoppas! =)
  • Daphodil
    Sheltielife skrev 2019-01-24 19:56:54 följande:

Nu är jag tillbaka och har äntligen hittar min ägglossning efter mitt tidiga missfall! Är så nervös och otålig. Den ?långa? väntan mellan ägglossning och bim. Snälla nån låt de gå! Denna månaden kör vi på rosenrot och bisolvon! :D

Mitt första försök med bisolvon (och andra med rosenrot) tog det sig. Sammanträffande ellr inte, lycka till!
  • Daphodil

Varit gravid tre gånger. De två första gångerna var symtomen innan plus mensvärk på kvällarna och trötthet. Detta kom ca en vecka efter ägglossning.

Vid denna graviditet kände jag inget alls innan plus. Jo, jag frös mer. Var på badhus och kunde inte förmå mig att lämna bubbelpoolen för att det var så kallt. Men ingen mensvärk innan plusset ÄL+11.

Aldrig haft illamående eller ömma bröst innan BIM.

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim