• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-24 07:47:55 följande:

Ja men precis..att ens man också ser det känns kanske inte som ett tillförlitligt "vittne" hahahha

Min sambo ser aldrig nått! Haha idag är jag fortfarande om i vänstra bröstet men inte högra :p fick en illamående attack precis, men det kan ju vara precis vad som helst! Tror jag är på ÄL+9 men kan lika gärna va på ÄL+8 men där nånstans :) vill bara veta nu! Och även om mensen kommer så hade jag blivit glad då den inte kom förra månaden, är på CD54 nu så vill ha tillbaka min regelbundna cykel faktiskt haha!
  • FruW85
    Jagerika skrev 2019-01-24 08:14:17 följande:
    Min sambo ser aldrig nått! Haha idag är jag fortfarande om i vänstra bröstet men inte högra :p fick en illamående attack precis, men det kan ju vara precis vad som helst! Tror jag är på ÄL+9 men kan lika gärna va på ÄL+8 men där nånstans :) vill bara veta nu! Och även om mensen kommer så hade jag blivit glad då den inte kom förra månaden, är på CD54 nu så vill ha tillbaka min regelbundna cykel faktiskt haha!
    Haha, då får jag kanske ta det som ett bra tecken att min gör det xD
    Åh fy, jag förstår det =/ Det är så jäkla segt att vänta.. Det känns helt orimligt hur långsamt tiden går efter äl.... Är på CD42 så min cykel har också varit onormalt lång den här gången=/ (dock efter ma så det är ju kanske inte särskilt förvånande)
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-24 08:22:20 följande:

Haha, då får jag kanske ta det som ett bra tecken att min gör det xD

Åh fy, jag förstår det =/ Det är så jäkla segt att vänta.. Det känns helt orimligt hur långsamt tiden går efter äl.... Är på CD42 så min cykel har också varit onormalt lång den här gången=/ (dock efter ma så det är ju kanske inte särskilt förvånande)

Usch beklagar ditt MA :( ja då är det inte konstigt att din cykel krånglar :/ jag har aldrig fått plus på stickan så vet inte ens om jag kan bli gravid. Hade faktiskt känts lite bättre om man fått positivt men tidigt missfall så man vet att man kan iallafall, istället för alla negativa tester jag slösat i 13 snart 14 månader :/ men kommer mensen nu så blir det utredning, har alla papper färdiga hemma och skulle skicka in dom vi nästa mens sa BM :) sen tar det ju 3 månader innan man får bli undersökt, det suger rätt hårt! XD
  • FruW85
    Jagerika skrev 2019-01-24 08:30:58 följande:
    Usch beklagar ditt MA :( ja då är det inte konstigt att din cykel krånglar :/ jag har aldrig fått plus på stickan så vet inte ens om jag kan bli gravid. Hade faktiskt känts lite bättre om man fått positivt men tidigt missfall så man vet att man kan iallafall, istället för alla negativa tester jag slösat i 13 snart 14 månader :/ men kommer mensen nu så blir det utredning, har alla papper färdiga hemma och skulle skicka in dom vi nästa mens sa BM :) sen tar det ju 3 månader innan man får bli undersökt, det suger rätt hårt! XD
    Ja, ma/mf är verkligen förjävligt =/ Men jag förstår dig, jag är på ett sätt otroligt glad över att jag vet att jag kan bli med barn. Jag var så sjukt orolig för det innan vi plussade. Av någon anledning så kändes det som att jag inte skulle kunna bli det (var 33 när jag plussade sist och hade aldrig blivit gravid innan - inte heller försökt men samtidigt varit dålig på att skydda mig i tidigare förhållande) Det är ju verkligen hemskt att gå månad efter månad och så händer inget..speciellt när man tycker att man gör allt rätt..
    Men fy, tre månaders väntan till? Så segt :( Jag håller tummarna för att ni hinner få ett plus innan dess ändå :)
  • Dittenodatten

Alla symtom är som bortblåsta här. Bim - 2

Flertalet finnar har börjat dyka, talar ju för att mensen faktiskt är på G.

Molvärk långt ner i väster sida?

• Anonym (hemlisen)
    Dittenodatten skrev 2019-01-24 12:09:08 följande:

Alla symtom är som bortblåsta här. Bim - 2

Flertalet finnar har börjat dyka, talar ju för att mensen faktiskt är på G.

Molvärk långt ner i väster sida?

oxå typ symtomfri. känns liiiite i brösten. bim -2 eller 3 här.

Haft lite molvärk långt ner på vänster också. men bara lite kort igår. och det ett tag efter jag gjorde ett cellprov igår. 
  • Jagerika

Jag är lite nervös faktiskt, ska ta första testet i morgon då jag börjat bli lite testgalen haha!

Sett många om plussar på ÄL+10 så hoppas hoppas :D

• nathalieejj

Min mage sa poff så är den väldigt svullen och gasig! Hoppas detta är symtom bim-6 imorgon.

• Anonym (hemlisen)

känns lite som jag har ett spänt litet band vid livmodern, mest till vänster.

men det kanske bara e mens på g. bara för jag skrev detta, känns det i vänster äggstock.

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim