• Äldre 14 Jan 23:10
    12624 visningar
    1110 svar
    1110
    12624

    Farmen 2019

    kokosnötmjölk skrev 2019-01-14 22:25:05 följande:

    Jag läste en artikel i någon tidning (norrland bladet eller något, don't blame me, den kanske heter något helt annat) där det var en tjej som efter farmen inspelningarna fått åka in akut till sjukhuset. Nog för att de ska driva en farm som på 1800-talet men någon måtta på det får det väl ändå vara tycker jag...

    Anledningen till att hon fick åka in till akuten var för att vattnet i brunnen var slut, pga den varma sommaren och vattnet från sjön hade algblomning och gick inte att dricka. Det skulle alltså inte hjälpa att koka vattnet från sjön. 

    Hon var en av torpet deltagarna men jag minns inte nu vad hennes namn var. Tyvärr kan jag inte heller länka artikeln, den var upplåst inatt men imorse var den låst, men det kanske finns något om det på någon annan tidning... 


    I Torpet fick man ju se när dom hämtade vatten och det brunnsvattnet både såg äckligt ut och luktade tydligen skit enligt deltagarna... :/
    Johannus skrev 2019-01-14 22:26:32 följande:

    Har man en gång gett kort nr så dras pengarna...så nä jag är gammaldags så inga konto nr från mig. :)

    Ska prova med nytt mailadress....Håll tummarna.


    Ok. Jag håller tummarna. Har du testat det där jag skrev om att byta webbläsare?
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-14 22:45:12 följande:

    Jag kom på att någon här kanske har en inloggning och kan läsa artikeln, så jag ger mig på att försöka lägga in en länk i alla fall, hoppas den fungerar... 

    www.nsd.se/nyheter/akte-in-pa-akut-efter-farmen-nm5005603.aspx 

    (Det blev visst en grön länk...)


    Kan tyvärr inte hjälpa till med det.
  • Äldre 15 Jan 18:15
    Johannus skrev 2019-01-14 23:25:43 följande:

    Tack till er alla som sa att jag skulle byta mail adress  Nu har jag sett båda Torpen avsnitte, men jag får då inte ännu något grepp om personerna där. Maria som ska vara från Norrbotten verkar inte ha samma dialekt som Norrläningar har, men hon kan vara från södra Norrbotten.

    Pasi och Linus verkar fatta i alla fall hur man bygger däremot tror jag att Neda eller vad hon heter kommer få det jobbigt som inte alls är van vid farmarliv.....Men ok dom verkar fungera i hop i alla fall än så länge sen får vi se vem av dem som kommer att komma till farmen.

    Önskar redan att dem kommer att slå ut Kim då jag inte kan med hans ego på hur stark han tror sig vara 


    Roligt att du fick det att funka till slut. Det va ju Grande Rock som föreslog du skulle byta mailadress så all cred till honom. :)

    Jag som bott hela livet i Sthlm och aldrig vart i Norrland tycker iaf Maria låter som jag fått för mig en norrlänning ska låta. Men jag kan ju ha fel. Hon ska va från Gällivare enligt artikeln som delats i tråden.

    Jag tycker som sagt det e ett trevligt gäng. Va gäller Kim har jag nog svängt helt och också tröttnat på hans ego.
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-15 02:53:51 följande:

    Det jag menade var att det verkar som en vanlig tidning, typ gp, svd osv så om man har en prenumeration där kan man ju läsa artikeln. Det var därför jag länkade den, förväntade mig inte att någon skulle läsa den och lägga in det här utan mer bara läsa för sig själv typ :) 


    Jag förstår men hade jag haft inloggning till den tidningen hade jag gjort som lövet2 och klistrat in den i tråden.
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-15 14:29:23 följande:

    Jag blir arg av att höra om vissas syn på kvinnor. Nog att de ska driva en farm som på 1800-talet men männens syn på kvinnor behöver inte vara som på 1800-talet för det. Isåfall hade det ju vart bättre att endast killar får söka, för på farmen finns inga barn, städar gör de la knappast och laga mat kan la vem som helst göra. 

    Killen i gårdagens avsnitt som sa "jag vet inte om det är medfött hos tjejer att inte kunna spika/såga rakt" (inte med exakt de orden, men som jag uppfattade det var det hans budskap), fy fan vad dåligt sagt av honom alltså. Jag är tjej och kan minsann både spika, skruva och såga rakt, så det så. 

    I min klass i 9an (10 tjejer, 11 killar) var det fler tjejer än killar som kunde spika och såga rakt. Att generalisera på det sättet är fel, det handlar om övning (och möjligen lite om att man kan ha känsla för det, typ som att vissa har bra bollsinne och känsla för hur bollen kommer röra sig utan övning) och definitivt inte om man är man eller kvinna. 

    Jag trodde faktiskt att vi hade kommit ifrån den synen på kvinnor... obviously not...  


    Ja, ibland kan man ju undra om dom inte tar det där med 1800-talet på lite för stort allvar, dom små mansgrisarna.
    lövet2 skrev 2019-01-15 17:26:08 följande:

    Det började hemma i TV-soffan i Gällivare och en pik från sambon. Det där skulle du inte klara av, va?

    Piken triggade 42-åriga Maria Nilsson till att skicka in en ansökan om att få delta i dokusåpan som har blivit en långkörare i TV4.

    Först var det casting i Umeå. Sedan kom hon vidare till Stockholm där man gjorde tester för att kolla såväl hälsan som vilken personlighetstyp man är ??för att få olika karaktärer till programmet.

    Maria Nilsson var hela tiden inställd på att hon skulle dra tillbaka sin ansökan, men när alla omkring henne ville att hon skulle delta så tänkte hon om. Och hon blev utvald att vara med.

    Men Farmen som började 6 januari har ännu inte haft Maria Nilsson med i bild. Varför? Hon får ta en annan väg i tävlingen???i "Torpet".

    Torpet är en tävling som produktionen har satsat på även tidigare säsonger, där utslagna deltagare från Farmen får en extra chans att tävla sig tillbaka. I år får fyra deltagare börja med att flytta in till torpet och där ska de kämpa för att få stanna och tävla om en plats inne på farmen. Maria Nilsson från Gällivare börjar tävlingen där.

    Nilsson är bunden till ett sekretessavtal och kan inte avslöja något om hur det går för henne i programmet. Men hon är inte rädd för att säga att hon ångrar att hon ställde upp.

    ? Det är det värsta jag har gjort. Jag skulle aldrig göra om det igen eller rekommendera det för någon annan, säger hon.

    Det som skulle bli en utmaning och ett äventyr blev svårare än hon hade trott på grund av en enkel anledning: Vattenbristen.

    På gården där hon tävlade fanns bara en brunn som ska vara hundra år gammal. Den närliggande sjön hade algblomning, så det vattnet gick inte att dricka. Brunnen hade inget bra flöde på vatten och i och med sommarens värme blev det nästintill outhärdligt att leva på gården.

    ? Vi fick inget vatten. När det var så varmt så var det bara slamvattnet ner i brunnen vi kunde dricka. Vi fick dricka vatten med kokta grodyngel i.

    Efter inspelningen fick Maria Nilsson åka in till akuten.

    ??Jag fick åka in för att få tillbaka vätska i kroppen. Jag gick på penicillin i sju veckor efter det.

    ? Vi fick verkligen inget vatten. Det som fick mig att fortsätta tävlingen var att det var så fina personer med. Människorna på torpet var verkligen ödmjuka, harmoniska personer.

    Maria Nilssons resa i "Torpet" började på TV4 play under söndagskvällen.


    Tack för du delade artikeln med oss.

    Verkligen dåligt av TV4 att inte se till så samtliga deltagare hade tillgång till rent vatten. Det e ju bokstavligen livsviktigt ffs! :/

    Intressant hon e så ärlig med att hon aldrig borde ha ställt upp och inte kunde rekommendera nån annan att va med heller. Det verkar ha vart en mardröm för henne. Bortsett från den fina kamratskapen på Torpet då.
    Deceree1 skrev 2019-01-15 17:35:38 följande:

    Men fy faan alltså, så dåligt av TV4 produktionen. Nog för att de ska vara 1800-talsstuk på livet vid Farmen men nog faan hade dom vatten o skötte sina brunnar. Undrar hur länge det vattnet har stått still i brunnen innan dom kom dit..

    vid såna tillfällen måste ju programledningen se till att de har färskt vatten. Jag skulle nog jämföra det med ohälsosamt skötsel.


    Kan bara instämma. Dåligt skött av TV4. :/
  • Äldre 16 Jan 00:47
    Johannus skrev 2019-01-15 19:43:52 följande:

    Tror ni att veckans uppgifter blir klara???

    Dem går bara runt och snackar skit om varann. Killarna för sig och tjejerna för sig.

    Hoppas det kommer in några nya eftersom två åkte ut själva så att det ändrar och deras sätt och leva där.


    Svårt säga om dom blir klara med veckans uppgifter. Tror ex. kvällens program k a n ha vart klippt så att fokus kom på snacket istf jobbet. Men va vet man?!

    Ja, några nya som kunde ersätta avhopparna vore ju bra och det också för gruppdynamiken.
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-15 19:57:56 följande:

    Mansgrisar var ett bra ord, bara att de ser på kvinnorna på det sättet får mig att lova mig själv att aldrig ens fundera på att söka till Farmen. 


    En till anledning inte söka till Farmen, ja. :/
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-15 22:40:17 följande:

    Jag har tydligen tittat ikapp lite av torpet nu också och kan ju inte säga annat än att mitt hat mot Kim växt sig större. Att han på torpet börjar prata om dem på farmen som om han är hjälten, han gjorde allt rätt etc och att de tog ut honom för att de är idioter utan hjärnor... nej. Sånt är jag inte speciellt förtjust i. Jag gillar inte hans personlighet och tycker helt ärligt att han bara har snackat skit på torpet hittills. 

    De andra torpet-deltagarna kan jag inte säga något illa om. De verkar verkligen som en liten underbar torpet-familj på fyra pers. Hoppas verkligen torpet-deltagarna tar ut Kim snabbast möjligast. 

    --------------

    Btw, vet någon om/hur man kan lägga in en spoiler här? Alltså skriva något som man måste klicka på en "knapp" för att öppna? Det skulle vara bra om det gick... (inte för att jag har en aning om vad jag ska använda det till men... bra och ha kunskap typ) 


    Jag gillar torparna så mycket att jag tycker det skulle va väldigt trist om Kim lyckades kasta ut nån av dom. Nu håller jag tummarna för Maria i kampen mot Kim.

    Det verkar inte finnas nån spoiler funktion här på FL. Har kollat noga och hittar ingen sån. Kan ju va bra just när man snackar om TV & film.
    Johannus skrev 2019-01-15 23:18:56 följande:

    Ja Maria kan vara inflyttad eller så har hennes föräldrar bara pratat svenska. Oftast uppe i Norrbotten så är en av föräldrarna finsktalande och det blir då brytning av finsk/svenska som jag har. När jag flyttade till södra Sverige så frågade många om jag var från Finland dock inte numera efter 15 år får jag den frågan.


    Jag som alltså inte vart i Norrland ens tycker faktiskt också många från norra Norrland låter lite som dom skulle ha finsk brytning. Men i Tornedalen e det väl många som pratar finska till vardags eller hur?
    Johannus skrev 2019-01-15 23:21:32 följande:

    Förstår inte att du verkar se mer i Torpet än jag för jag har inte hört Kim prata om Farmen deltagarna. Kollade 2 avsnitt i går och nu har jag kollat den tredje och han har knappt pratat. I kväll handlade det om vem dem skulle välja för att tävla mot Kim och Maria blev vald. Hoppas bara att hon slår ut Kim så man slipper hans jobbiga sätt.


    Som sagt: heja Maria! :)
  • Äldre 17 Jan 10:44
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-16 02:44:05 följande:

    Jag hittar inte heller spoiler funktionen så då finns den nog inte. Men den hade varit bra att ha, vi får hoppas att det kommer en till nästa år :) 

    För att svara på något som inte var till mig, om jag inte missminner mig för mycket tillhörde Tornedalen Finland en gång i tiden och invånarna i den svenska delen av Tornedalen har enligt lag rätt att vid kontakter med myndigheter prata finska. Så ja, jag skulle gissa på att det är väldigt många som pratar finska till vardags och även har det som modersmål. 


    Vi ska nog inte hoppas för mycket på att en spoiler funktion införs iom att underhållet av FL verkar va i stort sett lika med noll. :/

    Intressant om Tornedalen. Tack. :)
    Deceree1 skrev 2019-01-16 09:04:33 följande:

    Man får inte glömma att livet på Farmen inte är en dans på rosor. De är hungriga, trötta och griniga av för lite mat. Det är klart att det blir konflikter om man inte får i sig mat. Själv äter jag sweitzernöt när jag kollar på farmen :)

    Men däremot behöver de ju inte vara nedlåtande om vad kvinnor kan o inte kan. Det är bara dumt. O det kommer dom att få äta upp tror jag.

    Jag hoppas också att Kim åker ut. Jag kan inte ens titta på honom. Jag tycker att han är grotesk. Stöddig o kan överhuvudtaget inte läsa av de sociala koderna.


    Livet på Farmen e rätt tufft så visst, det tar nog ibland fram det sämsta i deltagarna. Som sagt hade det inte vart nåt för mig och jag hade säkert också hamnat i konflikter med somliga.

    Samtidigt måste ju vuxna människor åtminstone försöka tänka sig för lite va dom häver ur sig. Förakt mot kvinnor tex. e inte ok. :/
    Deceree1 skrev 2019-01-16 09:40:14 följande:

    Jag tänker faktiskt ofta på att jag undrar hur jag skylla bete mig om jag vore med i Farmen. Man vill ju gärna tro att man skulle vara snäll, ödmjuk och arbetsam o hjälpa andra när det behövs..

    men frågan är om man inte själv skulle hamna i konflikter ( även om man inte tror det)


    Det har du nog så rätt i. Man e ju inte mer än människa med både bra och dåliga sidor.
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-16 15:23:14 följande:

    Btw, vem tror ni Alexander väljer som 1a kämpe? Och vem tror ni 1a kämpen väljer som 2a kämpe? 

    Själv vet jag inte vad jag ska tro, allt verkar vara lite av en röra med konflikter nu. Men jag har tänkt lite på grenen kunskap i tinget (eller vad det heter, där de gör upp om vem som stannar och vem som åker), blir inte det rätt skevt iomed att någon ska välja ut frågorna? Till exempel kan ju producenterna välja ut frågor de tror är till fördel för just den som de vill ha kvar, till skillnad från sågen eller styrka där det är helt upp till kämparna vem som vinner. 


    Det verkar ju som Alex lutar åt sätta Maria som förste kämpe och att han då hoppas hon väljer Stina som andre kämpe. Att få ut Stina verkar va prio 1 för Alex & grabbarna.

    Jag hoppas inte TV4 skräddarsyr kunskaps frågorna efter vem dom vill ha kvar utan att det går rättvist till. Trist annars. :(
    Nandez skrev 2019-01-16 16:21:22 följande:

    Vet inte riktigt hur det fungerar med spoilers.


    Som sagt så verkar inte den funktionen finnas på FL till skillnad från ex. Flashback.
    Nandez skrev 2019-01-16 16:23:08 följande:

    flygrl, många bra poänger i ditt inlägg.


    Tack!
    Deceree1 skrev 2019-01-16 17:03:42 följande:

    Läser ni Farmentråden på Flashback ? Den är lite mer frispråkig så att säga :))


    Jag följer den parallellt med FL tråden. Flashback tråden e ju betydligt större.
    lövet2 skrev 2019-01-16 17:39:06 följande:

    Väldigt OT det här ( ), men de talar Meänkieli, som räknas som ett minoritetsspråk här i Sverige. Det är väldigt likt finskan (som norska och svenska kanske?) men räknas som ett eget språk.


    Intressant. Tack! :)
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-16 20:40:32 följande:

    Jag tror att jag har läst att Meänkieli, enligt de som bor i Finland ses mer som en dialekt av Finska och att det är vi svenskar som ser det som ett eget språk. Jag har uppfattat det som att skillnaden mellan "vanlig" finska och meänkieli är mindre än mellan Svenska och Norska eftersom det bara ska skilja vissa få ord mellan "vanlig" finska och meänkieli   


    Tack för info. :)
    Johannus skrev 2019-01-16 22:01:24 följande:

    Självklart vill alla visa vad dem kan och det ska dom få göra. Jag menade bara att Göran är av den generationen som inte tror att unga flickor kan. (förstå mig rätt) :)

    Göran kommer nog få ge med sig att alla har rätt att få prova på olika uppgifter. Han kommer själv inte kunna stå vid spisen och laga mat eller diska för det är enligt han kvinnogöra.


    Men har Göran sagt han inte vill jobba i köket för det e ?kvinnogöra?? Jag har bara hört att han för tillfället inte kan diska pga ett skadat finger. Han brukar väl fö dona i köket varje morgon, han och Maria till sjusovarnas förtret.
    Johannus skrev 2019-01-16 23:05:24 följande:

    Jag är född och uppvuxen i Tornedalen så jag har vuxit upp med Meiänkieli. Dock fick vi inte prata det i skolan.


    lövet2 skrev 2019-01-16 23:14:48 följande:

    Nej, jag vet. Samma som med samiskan. Det är så många som tappat sitt språk för att det varit förbjudet i skolan.


    Trist att man förbjöd användningen av dom båda språken.
    Deceree1 skrev 2019-01-16 23:57:37 följande:

    Va ni har snöat in på dialekter. Blir lite ot för oss som vill skriva om Farmen......


    Fast det e ju intressant och började med diskussionen kring var Torpar-Maria kom ifrån. Sorry för OT från mig med.
    Johannus skrev 2019-01-17 00:09:30 följande:

    Det är bara att för tjejerna att säga till killarna att ska dem lära sig spika, såga och bygga så får även killarna lära sig hushålls sysslor och även jobba i grönsakslandet.

    Fattar inte ännu heller varför dem inte börjar och fiska då dem fått fiskegrejer. Fisk är nyttig mat för dem.


    Ja, alla borde försöka lära sig av varandra. Såväl killar som tjejer. Men båda sidor borde försöka bli mer ödmjuka också. :)

    Dom har ju inte tid att fiska förstår du väl för dom måste ju först och främst tjafsa med varandra.
    Johannus skrev 2019-01-17 00:10:25 följande:

    Förlåt alla att vi började prata om dialekter...Inte min mening ...Förlåt


    Jag va minst lika skyldig så förlåt från mig med.
    Deceree1 skrev 2019-01-17 03:20:21 följande:

    Haha, de e lugnt, jag snöar ju iväg på gammalt inom Farmen. Jag hoppas innerligt att den där Maria slår ut Kim. Tuff tjej de där, hon verkar både vara ödmjuk och samtidigt ha skinn på näsan. Undrar om han har färre grenar att välja på eftersom det är man mot kvinna..

    Dom pratade lite om det men inte vilka grenar som i så fall skulle uteslutas. De måste ju bli på söndag då. Både kamp i Farmen och Torpet alltså:))


    Den Maria verkar tuff och samtidigt ödmjuk. Precis som Farmen-Maria. :)

    Ska bli spännande med 2 tvekamper på söndag, ja. ;)
  • Äldre 18 Jan 01:19

    Jaha, dagens avsnitt kan väl sammanfattas med tjafs, tjafs och ännu mer tjafs. Stina och Mahsa börjar bli rätt jobbiga nu. Maria däremot e nog den jag har som favorit (efter katterna alltså ).


    Nandez skrev 2019-01-17 12:31:05 följande:

    Flygrl: Alltid intressanta synpunkter


    Tack!
    Deceree1 skrev 2019-01-17 19:52:08 följande:

    Idag tyckte jag synd om Göran. Stina hon ger sig ju aldrig. Hon vill älta om problemen om o om igen. Det är nog många därinne som tröttnat på henne. Jag tyckte hon va ganska reko från börja.

    Göran är nog ganska ok egentligen. Man ändrar åsikt ibland :)


    Jag gillade också Maria skarpt i början men har nu tröttnat på hennes förmåga att bli kränkt och tjafsa. :( Göran har jag gillat hela vägen faktiskt. :)

    Det blir ju så att man ibland får omvärdera deltagare vartefter man lär känna dom lite bättre, ser fler sidor av dom.
    Johannus skrev 2019-01-17 20:00:34 följande:

    Stina är direkt elak med Göran och sen så Masha herregud hon blandar sig i allt lika elak hon.

    Hade jag varit som Alex hade jag i alla fall valt Mascha som förste kämpe för hon kommer att åka ut av alla andra tjejer. För det andra så har jag inte sett henne göra ett endaste dugg. Det enda muskler hon använder är munnen och käken.


    Ja, Stina & Mahsa e lite taskiga mot Göran faktiskt. Mahsa e nog den som e lättast få ut men Alex sa väl i nåt tidigare avsnitt att det e viktigare få ut Stina då hon uppviglar Mahsa dvs att en ensam Mahsa inte skulle va så stort problem.
    Deceree1 skrev 2019-01-18 00:20:14 följande:

    Mascha hade nog valt den svagaste o det tror jag kan vara den blåhåriga tjejen. Är det Emelie hon heter? O då kanske Mascha hade kommit tillbaka. Jag undrar just vem Stina väljer. Inte mascha, som hon ser som en nära vän, inte Maria, då hon är ett stort hot, inte lastbilschaffisen då hon också är ett stort hot.... kvar är då BlueBird. Henne har jag inte fått så mycke uppfattning om....


    Låter tänkbart att Stina väljer Emelie som andre kämpe då hon står lite utanför Stinas gäng samtidigt som hon inte ses som lika farlig som Maria. Emelie håller ju en låg profil så det e svårt veta hur farlig hon skulle va att möta i en tvekamp.

    Det blir spännande på söndag som sagt med hela två tvekamper.
  • Äldre 18 Jan 03:23
    flygrl skrev 2019-01-18 01:19:40 följande:

    Jag gillade också Maria skarpt i början men har nu tröttnat på hennes förmåga att bli kränkt och tjafsa. :(


    Wtf har jag skrivit här egentligen?! Jag menade Stina men skrev Maria. Maria e ju min favorit ffs!
  • Äldre 18 Jan 03:28
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-18 02:00:50 följande:

    Håller med dig angående dagens avsnitt. Förutom Maria som favorit då jag inte har någon. Yes, katterna FTW!!  

    Å som Nandez sa, du kommer alltid med intressanta synpunkter, som ibland får mig att undra hur tusan jag ressonerat tidigare  


    Ok, tack för det. Fast det e ju bara mina små synpunkter och kommentarer och inget man måste hålla med om. Om du förstår hur jag menar.

    Och katterna FTW! :P
  • Äldre 18 Jan 19:42
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-18 03:42:23 följande:

    Japp, jag förstår hur du menar men jag tycker att jag får ett helt annat perspektiv av att läsa det du (och alla andra) skriver när det inte är exakt det jag tycker och tänker. Alltså typ som en ny syn som en inte hade kommit fram till utan att läsa någon annans syn på saken  


    Jag förstår och så e det ju för mig också, att jag får nya tankar & perspektiv genom ta del av va andra skriver. Och det gäller ju inte bara i Farmen tråden utan generellt på FL.
    Deceree1 skrev 2019-01-18 04:46:42 följande:

    Jag tycker att det är alldeles för lite hundar på Farmen. En stor schäfer som vaktar stället hade ju varit på sin plats :))


    Jag gillar både katter & hundar och hade inte haft nåt emot tex. den där schäfern du nämnde. Skulle definitivt bli en av mina favoriter tillsammans med kissarna.
    Nandez skrev 2019-01-18 11:26:29 följande:

    Katterna är fortsatt mina favoriter. Av deltagarna har jag ingen, Tobias ger mig kalla kårar, hitintills så tycker jag att denna säsong är den sämsta. Kanske kan det förändras.


    Ja, Farmen 2019 håller inte allra högsta klass so far. Hoppas det blir bättre. :)
    Deceree1 skrev 2019-01-18 12:07:41 följande:

    På farmen är Maria min favorit. På torpet vet jag inte. Alla är trevliga där. Förutom Kim då med sina äckliga skämt..


    Maria e nog också min favorit på Farmen. Torparna verkar väldigt trevliga men Kim passar inte riktigt in där. :/
  • Äldre 19 Jan 19:57
    Linnis92 skrev 2019-01-19 09:32:45 följande:

    Trodde jag skulle smälla av igår när jag hörde Stina och Masha vid bordet. MEN TA PÅ ER BADKLÄDER DÅ OM NI INTE VILL "VISA" ER! Ville jag skrika från soffan. Blir så jäkla trött! Tyckte också väldigt synd om Göran. Nej jag har fått helt ny bild av Stina, för min del får hon gärna åka hem! Tycker hon har lite dubbelmoral, "vill inte visa upp mig för 67åriga gubbar" men halvt vika ut sig på Instagram går bra.


    Deceree1 skrev 2019-01-19 11:10:49 följande:

    Jag reagerade också på det. Vad tror hon egentligen? Dom bor där ett gäng som lever tillsammans. Det är ju hon som är hänsynslös. Vill inte visa upp sin nakna kropp för en gubbe men kan inte förstå att hon kan ha badkläder på sig som alla andra farmare haft under åren. Hon verkar bara vilja provocera. Jag kan inte fatta att ingen blev förbannad på henne. Han har ju lika stor rätt till sjön som henne. Ja, det va synd om Göran. De där förtjänade han inte. Hoppas Stina åker ut.


    Stina passade väl på bada naken när hon va ensam vid sjön men så kom Göran. Lite oturligt. :/ Men Göran gjorde väl inget fel va jag kan se och Stina får köra med baddräkt fortsättningsvis. Problem solved och inget Stina borde behöva fortsätta tjafsa om.
    Linnis92 skrev 2019-01-19 12:42:46 följande:

    Ja! Den något annat jag reagerade på, killarna (maria ovh emelie?) byggde till sent på natten och Stina och Masha sov? Visst nu mådde dom dåligt av värmen men varför ska vissa jobba mer än andra? De gör väl de där tillsammans? Alla vill ju ha ägg!


    Ja, när uppdraget löper risk inte bli klart i tid borde det ju ligga i allas intresse hjälpa till. Nu kan det ju ha haft och göra med att Stina & Mahsa blev sjuka att dom inte hjälpte till där och då.
    Nandez skrev 2019-01-19 15:41:56 följande:

    Det är roligt att läsa dina bra sammanfattningar


    Tack! Uppskattar att läsa dina och alla andras inlägg med. Tråden ger typ extra krydda till TV-tittandet.
    Nandez skrev 2019-01-19 15:42:54 följande:

    Sen vet man ju inte hur dom klipper och klistrar.


    Precis och det där e viktigt tänka på när man bedömer deltagarnas insatser. TV4 kan vrida och vinkla skeenden rätt rejält för skapa ?bra TV? och då kan sanningen komma lite i andra hand. Det e inte en balanserad dokumentär vi tittar på utan delvis rätt hårt vinklad TV-underhållning.
    Nandez skrev 2019-01-19 15:44:05 följande:

    Man får hoppas att programmet lyfter sig.


    Ja, verkligen. Kanske kunde det få komma in några nya deltagare, lite friskt blod... :)
  • Äldre 22 Jan 12:31

    Jaha, så då e Stina utslagen från Farmen (men med chans komma tillbaka) och Kim definitivt borta ur leken. Det va en hård, spännande och väldigt jämn fajt mellan Stina och Emelie. Skönt att Emelie vann till slut enligt mig men det går inte komma ifrån att hon e svår få nåt riktigt grepp om. Får se om det blir lite mindre tjafs på Farmen nu.

    Ingen direkt överraskning Stina satte Mahsa som storbonde.

    När man fick veta tvekampen på Torpet skulle avgöras med prickskytte och att Maria inte ens visste va en slangbella va medans Kim sa han va van hantera skjutvapen, trodde jag det va kört för Maria. Men Maria lyckades ändå pricka ner en burk och ta hem det. Snopet och tråkigt att Maria sen ändå försvann... :(

    Torparna ger fortfarande ett trevligt intryck. :)

    Spännande med dom nya deltagarna, ?utmanarna?. Kan va det som behövs för få lite fart på Farmen igen.


    kokosnötmjölk skrev 2019-01-20 01:05:30 följande:

    Haha! Jag ser framför mig hur den känner på sig när det blir bråk/tjafs och då börjar jaga berörda ner mot sjön så att de tvingas ta ett bad med kläderna på för att inte bli "tagna" av schäfern  


    Deceree1 skrev 2019-01-20 13:17:34 följande:

    Vad dom inte verkar förstå är att man inte ska va bundis o kompis på Farmen för rätt som det är tvingas man hugga sin kompis i ryggen för att själv ta sig vidare. Det är ett spel men i början vill dom bara bli kompisar.


    Tycker ändå det e mänskligt och sympatiskt dom söker vänskap med varandra fast nej, man måste ändå va medveten om det e en tävling och att man kan tvingas manövrera ut också sina polare. :/
    lövet2 skrev 2019-01-20 22:39:45 följande:

    Jag fattar inte riktigt grejen med Stina. Mahsa grälar med alla. Klagar, skriker åt folk och gör sig osams med dem. Vad gör då killarna? Jo, de försöker få ut Stina, för de tänker att det är hennes fel att Mahsa är bråkig. Om Stina inte är där, så kommer Mahsa att bli en snäll flicka. Tja, nu åkte Stina. Blir alla glada och nöjda då?


    Både Mahsa och Stina tjafsade ju mycket men som sagt så menade killarna att Stina va den som drog med sig Mahsa i negativitet och att det därför skulle bli lugnare om Stina försvann. Vi får väl se hur det blir...
    Johannus skrev 2019-01-20 22:57:44 följande:

    Ja skönt att Stina åkte (i alla fall till Torpet) , men förstår inte varför Maria gav upp. Hon ville tävla och vann och sen bara ger upp!

    Jag såg bara detta från Torpet så vet inte om det fortsatte mer för min tv4 play stannade efter reklamen...såg ni fortsättningen?


    Ja, synd att Maria hoppade av. :/

    Nu såg jag avsnitten i CMore så det va inga reklamavbrott för min del men dä Torpet avsnittet bara va typ 15 minuter undrar jag om du verkligen kan ha missat så värst mycket?!
    Deceree1 skrev 2019-01-20 23:35:53 följande:

    Det gjorde min me. De va omöjligt att få igång den igen. Men va han skällde, Paolo. Det såg ut som om han tittade mest på Stina o hennes kompis när han skällde. Har han varit så arg nån gång innan?


    Paolo kan väl va rätt tuff och kärv ibland men visst va han ovanligt arg när han sa åt dom att sluta tjafsa. Tyckte det va omöjligt avgöra vem han vände sig mest till med den utskällningen men kan tänka mig den gällde typ alla.
    Johannus skrev 2019-01-20 23:38:59 följande:

    Jag tycker att detta med Torpet måste vara trist för dem som sökt sig till Farmen och måste sitta på ett Torp och slå ut alla från farmen. Det tar hur lång tid som helst att för den som vinner komma till Farmen och då kanske man inte är motiverat att vara kvar.

    Hade varit bättre att den som först slås ut från Farmen får vänta på nästa och tävla med den som kommer sen.

    Verkar som att det kommer tre nya till Farmen så Torparna får verkligen vänta att en av dem kan vara med i spelet.

    Vad tänker ni om Torpet?


    Ja, instämmer att det måste va en väldig besvikelse bli antagen till programmet men sen ist landa på Torpet med minimal chans ta sig till Farmen. Hade nog vart bättre om enbart dom som slås ut från Farmen kommit till Torpet där dom sen fått försöka slå ut varandra.

    Lite synd om dom trevliga Torparna m a o. :/
    Deceree1 skrev 2019-01-20 23:57:57 följande:

    Ja, de första jag tänkte om torpet ( förutom att folket va genommysiga ) va att det va så fint och hemtrevligt. På farmen verkar de vara så skitigt och slitet och trasigt. Borde de inte vara tvärtom?


    Vet faktiskt inte varför det e så.
    Johannus skrev 2019-01-21 00:55:17 följande:

    Jag förstår att Torpet är finare än Farmen då det 4 som ska vara där ska över huvud taget orka vara där.

    Undrar nu om Stina får stanna kvar där nu när Maria åkte hem för dem ska vara 4 hela tiden. Nå förr eller senare åker hon ut.


    Kanske e det som du skriver att det e finare på Torpet för dom ska öht orka med va där. Det e ju lite limbo över Torpet annars.

    Och du fick rätt om att Stina får va kvar ett litet tag utan behöva kämpa mot nån.
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-21 01:01:44 följande:

    Jag förstår inte heller grejen med Stina. Förutom att vissa säkert inte kan släppa det som skedde förra veckan och stör sig på Stina iomed att hon var storbonde förra veckan, men det är ju ändå inte Stinas fel att Masha ställer till scener av bråk. Jag håller med om att det måste vara väldigt trist att vara på Torpet så länge. Men de får ju vissa uppdrag, som de säker får för att de ska ha något att göra. Och är det inte så att ju mer de jobbar ju mer belöningar får dem? Alltså finns det ju en liten anledning för dem att jobba. 

    Det är ju även trist att det bara är en av fyra av de fyra som är sist kvar på Torpet som får chansen att komma in i Farmen sedan. Vilket ju måste vara ganska omotiverande att veta att chansen att faktiskt komma med i den "riktiga" Farmen är så liten när man sökt för att delta i Farmen och inte Torpet. Jag tror att det beror på att Farmen ska drivas som på 1800-talet, dvs även inredningen är som den var på 1800-talet. Medans torpet inte ska drivas som det var på 1800-talet utan mer är till för att ge de utslagna en extra chans för att fighta sig tillbaka in i Farmen typ. 


    Fast det verkar som många på Farmen ser det som både Mahsa och Stina e orsak till tjafsandet och att Stina e den som typ drar med sig Mahsa. Vi får se om deras taktik funkade.

    Instämmer i det du skriver om Torpet.Tja, tjafset fortsätter... :/
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-21 15:02:10 följande:

    Fy... jag vet inte heller vad jag ska säga om det. I alla fall inte hur jag ska uttrycka det på ett "bra" sätt. Jag tycker att det som sker på farmen stannar på farmen och sen behöver man inte prata med varandra, någonsin, om man stör sig så mycket på varandra att man inte kan hålla sams. 

    Jag läste i en artikel om Stina där hon sa att det var en lättnad att lämna farmen och det kan jag verkligen förstå. Jag hade aldrig fixat att behålla förnuftet på en plats som farmen. 


    Ja, i idealfallet bör väl va det som sker i Las Veg...eh...menar Farmen också få stanna där. But people are people. :/

    Nä, Farmen hade inte vart nåt för mig heller att delta i. Fy för allt tjafset. :(
    Johannus skrev 2019-01-21 22:15:56 följande:

    Oj vad snabbt några reagerade på Stina på Torpet....(hon hör när man vaknar till man går och lägger sig)

    Vad tyckte ni om att Masha blev storbonde....eller det var väntat då Stina kulle välja.


    Stina e nog en väldigt intensiv person vilket kan störa en del...men det e väl helt enkelt sån hon e.

    För mig helt väntat att Mahsa skulle bli storbonde. Blir spännande se vem hon sätter som förste kämpe.
Svar på tråden Farmen 2019