• stor grön drake

    35+4 och har "mensvärk", görs det något om förlossningen startat?

    Jag är gravid i v.35+4 och har två barn sedan innan, de är dock födda efter bf och jag hade inte skymten av något förarbete innan det var dags.

    Imorse vaknade jag helt slut i kroppen och öm i magen, det kändes som om jag haft kraftiga sammandragningar hela natten. Jag har haft ganska mycket sådana senaste veckorna, men de har inte gjort ont. Steg upp med yngsta som snart blir 2 och kan inte lyfta honom utan att få sammandragningar som gör riktigt ont. Även av att bara stå upp gör de ont, de strålar även ner i ena benet. Ligger jag i soffan har jag "bara" mensvärk. Detta känns väldigt bekant från helgen innan yngsta föddes, men då var som sagt bf passerat redan.

    Jag blir inte klok på den information jag hittar. Det verkar inte som något görs om det satt igång, det står överallt att man ska ringa fl om man är orolig men det är jag inte för bebis sprattlar på för fullt.

  • Svar på tråden 35+4 och har "mensvärk", görs det något om förlossningen startat?
  • Bebis201901

    Tycker du ska ringa ändå. Jag hade samma sak i vecka, ja det måste bli samma som du är i och jag var lite för chill med det hela för sen visade det sig att det var urinvägsinfektion. Hade inte en taaanle på det. Och när jag pratade med bm sa hon att vi vill ju helst inte att bebis kommer ut redan så kommer det tillbaka ring förlossningen (sen var jag som sagt lite slö med det nån dag).

    Så oavsett tänker jag att du ju alltid kan ringa och beskriva så kan de säga vad de vill göra

  • stor grön drake
    Bebis201901 skrev 2019-01-06 09:46:45 följande:

    Tycker du ska ringa ändå. Jag hade samma sak i vecka, ja det måste bli samma som du är i och jag var lite för chill med det hela för sen visade det sig att det var urinvägsinfektion. Hade inte en taaanle på det. Och när jag pratade med bm sa hon att vi vill ju helst inte att bebis kommer ut redan så kommer det tillbaka ring förlossningen (sen var jag som sagt lite slö med det nån dag).

    Så oavsett tänker jag att du ju alltid kan ringa och beskriva så kan de säga vad de vill göra


    Jag var till mvc i onsdags och de tar alltid uvi prov så det kan jag nog utesluta för det var helt rent.

    Kommer och kommer, det har som inte försvunnit men precis som mensvärk går det lite i vågor styrkemässigt
  • viseversa

    Min andra dotter är född i v 36+0 men hade gått och läckt vatten sen v 35+0 och blev inte tagen på allvar på förlossningen när jag sökte för det. Blev dumförklarad trots att hag måste gå med blöja i byxorna varje dag för att inte bli helt blöt. När homn väl kom så fick jag antibiotika i dropp för då snackade dom om någon infektion som satte gång det för tidigt. Hon mådde bra men hade svårt att hålla värmen och amningen kom aldrig riktigt igång då hon inte kunde suga. Så ja dom räknas som för tidiga i v 35-36 men ingen fara för deras liv. I stort sett klara ändå. Men jag hade absolut ringt förlossningen om jag var du.

  • Bebis201901
    stor grön drake skrev 2019-01-06 10:41:57 följande:

    Jag var till mvc i onsdags och de tar alltid uvi prov så det kan jag nog utesluta för det var helt rent.

    Kommer och kommer, det har som inte försvunnit men precis som mensvärk går det lite i vågor styrkemässigt


    Mm så är min också, ligger där konstant molande och ibland tilltar det. Men nu räknas nog mitt som förvärkar

    Bra att du vet att det inte är uvi iaf!
Svar på tråden 35+4 och har "mensvärk", görs det något om förlossningen startat?