• Anonym (Man)

    Jag är en kvinnas älskare men vill vara hennes man

    Jag har sedan lite mer än ett år tillbaka träffat en upptagen kvinna. Jag har aldrig varit så tokig i en kvinna förut som jag är i henne. Jag vill att hon lämnar sin man för mig men hon kan inte, inte nu säger hon hela tiden. Hon kanske aldrig kommer göra det men det känns som vi är menade för varandra bara att hon inte insett det helt själv än. Vi har fantastiskt sex och vi trivs att umgås. Jag vill att hon är min, jag vill visa upp henne för hela världen.

    Hur länge till ska man vänta? Jag har tidigare sagt till mig själv att jag aldrig kommer sluta kämpa för henne. Jag anser mig vara hennes och jag vet att hon anser sig själv vara min bara det att hon kan inte lämna sin man då det är komplicerat.

    Jag började skriva med en annan tjej bakom ryggen på henne och jag blev nyfiken och intresserad och vi skulle träffas, hon kom på mig och blev ledsen och jag ångrar att jag inte var öppen om det för det var det hon blev ledsen över.

    Med detta så har hennes förtroende för mig skadats och det förstår jag. Men det är henne jag egentligen vill ha.

    Hur länge ska jag vänta? Vad kan jag göra? Hon gör mig galen på alla sätt och vis. Galet kär och galet frustrerad.

    Väntar jag förgäves?

  • Svar på tråden Jag är en kvinnas älskare men vill vara hennes man
  • Anonym (jasså)
    Anonym (Trohoppochkärlek) skrev 2019-01-24 18:58:15 följande:
    Bedrägeri handlar enbart om ekonomi, och dessutom krävs det att det ska handla om grovt bedrägeri (mycket pengar) för att någon ska kunna åtalas för medhjälp. Så om någon förför din man för att få honom att skilja sig och därför komma åt hälften av ditt jättearv skulle vi kanske komma i närheten.

    Men vore jag åklagare skulle jag inte ta på mig det fallet för att försöka få henne fälld. Dåligt case, minst sagt. 
    I övrigt noterar jag att du fortfarande inte har några egna argument eller bevis för ditt påstående att den allmänna moraluppfattningen motsvarar din privata, som du så självsäkert hävdar.
    Du producerar bara en massa långrandiga detaljstudier av det jag skriver. Du vill tydligen inte stå för det du själv påstår, eller komma med något som styrker det.
    Jag säger att det finns massor av olika uppfattningar om moral. Både privat och juridiskt. Du säger att det inte gör det. Men du klarar inte av att belägga det.
    Istället försöker du leta motsägelser i det jag säger, trots att det inte finns några motsägelser. Bara dina misstolkningar. En väldigt trist debatteknik. Och sedan stärker du snarare det jag säger, genom att hela tiden dra fram nya exempel på att synen på ansvarsbörda och skuld definitivt varierar oerhört mycket i olika situationer. 
    Haha, alltså du är ju helt otrolig på att slingra digDrömmer

    Först drar du paralleller med lagen och kommer med egna exempel och liknelser för att i nästa sekund babbla om att bedrägeri bara gäller ekonomi. Ja det är väl klart att bedrägeri inte gäller otrohet, för otrohet är ju inte olaglig. Men du vet ju lika bra som jag att vi inte pratar varken otrohet eller lagen i bokstavlig bemärkelse utan om LIKNELSER med lagen som du själv drog upp.

    Dessutom har du fel i att bedrägeri enbart gäller ekonomi. 

    "Bedrägeri är enligt svensk lag ett brott, som består i att någon medelst vilseledande förmår annan till handling eller till att underlåta något som medför vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde "

    sv.wikipedia.org/wiki/Bedr%C3%A4geri_i_svensk_lag

    Så med andra ord så har du ingen aning om vad du pratar om utan rapar bara ur dig en massa osammanhängande och motsägelsefullt prat för att försöka snacka dig ur hörnet som du själv snackat dig in i med samma osammanhängande prat i första taget. Det här börjar ju bli nästan komiskt.

    PS! Du har fortfarande inte svarat på vad du menade med "i första hand"
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Man) skrev 2019-01-07 00:39:37 följande:

    Där har vi nog mer mitt i prick i beskrivning. Vi är väldigt olika han och jag. Och det säger hon själv. Grejen är att hon är inte mer lik mig än honom. Hon är både mig och honom. Hon passar med oss båda. Kanske honom mer praktiskt och mig mer passionerat.


  • Anonym (Undrande)

    Hur har det gått för dig anonym(Man), löste det sig för dig?

  • Anonym (Samma)

    Dopad på känslor är du. Varit i liknande sits och avslutade det. Blev bara destruktivt för mig själv i slutänden. Tog något år komma över det med, idag kan jag se på det med en sorts tacksamhet över dessa upplevda stunder.

    Idag i lyckligt förhållande med annan, min partner sätter mig först. Vi älskar varann. Sexet är fantastiskt.

  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Samma) skrev 2022-01-13 12:23:00 följande:

    Dopad på känslor är du. Varit i liknande sits och avslutade det. Blev bara destruktivt för mig själv i slutänden. Tog något år komma över det med, idag kan jag se på det med en sorts tacksamhet över dessa upplevda stunder.

    Idag i lyckligt förhållande med annan, min partner sätter mig först. Vi älskar varann. Sexet är fantastiskt.


    Ja man blir dopad...

    Kär i min kk. Jag singel, han gift. Jag träffar ändå andra för jag är trots allt singel och vet att vi inte kommer bli ett par. Han blir galen av svartsjuka trots han vet att han inte kan göra nåt åt det.

    Vi är båda dopade.
  • Anonym (123)

    Ja du TS. Knepigt men samtidigt enkelt (i min hjärna)

    1. Hon är upptagen och inte redo lämna det hon har (för trygghet, ekonomi ? vad vet jag). 
    2. Hon vet att du finns där eftersom du inte ivll ge upp. Därmed kan hon "gambla" med dig ett tag till, Njuta av det ni har som en spännande hemlighet.
    3. Hon är feg: Vill testa gräset på andra sidan men är inte redo att göra någon som helst förändring vare sig gentemot sin man eller dig, för hon är oroad att förlora er båda? 

    4. Vad skulle hända om hennes man fick veta? Skulle hon då våga stå för det ni har eller skulle hon välja honom? 

    Jag anser att hon måste bestämma sig. Just nu har hon er båda, har sex med er båda, lever familjeliv med honom men har spänning med idag. Kanske ger detta också spänning hemma, att hon har den här hemligheten som hennes man inte vet. 
    Att säga att man inte vågar/kan göra olika saker som kräver en ansträngning och förändring är väldigt fult gjort mot både dig och honom. 

    Jag träffade en person under en period, lite löst. Jag var skild, han sa att han ville skilja sig men kom inte till skott. När jag sa att det här är inte bra för mig, det blir en obalans, sa han att han inte ville släppa mig, men han "kunde inte skilja sig" om inte jag bedyrade att jag verkligen fanns där när han var klar med skilsmässan om sådär 6-12 månader. Jag sa att det kunde jag inte lova. Däremot kunde han skilja sig, sen kunde vi se var vi stod då. Han sa att han bara kunde skilja sig om jag var hans draghjälp (ja han sa faktiskt så), att han inte skulle klara av att skilja sig utan mig. Där någonstans tappade jag lite respekten och sa att det här inte fungerar för mig. Vill man skilja sig så gör man det oavsett om det finns någon annan runt hörnet och väntar! 

  • Anonym (......)

    Känner igen mig fast på andra sidan..

    Säkert det bara rör sig om ett år?

  • Anonym (jasså)
    Anonym (Samma här) skrev 2022-01-13 12:28:27 följande:
    Ja man blir dopad...

    Kär i min kk. Jag singel, han gift. Jag träffar ändå andra för jag är trots allt singel och vet att vi inte kommer bli ett par. Han blir galen av svartsjuka trots han vet att han inte kan göra nåt åt det.

    Vi är båda dopade.
    Ja ni beter er som två pundare men det är väl inget att vara stolt över?
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (jasså) skrev 2022-01-14 09:35:16 följande:

    Ja ni beter er som två pundare men det är väl inget att vara stolt över?


    Nej vem har påstått det då?
  • Anonym (jasså)
    Anonym (Samma här) skrev 2022-01-14 12:03:18 följande:
    Nej vem har påstått det då?
    Låter det här (se nedan) som något du ångrar och INTE är stolt över? Eller låter det som något du tycker är fint, vacker och romantiskt?
    Anonym (Samma här) skrev 2022-01-13 12:28:27 följande:
    Ja man blir dopad...

    Kär i min kk. Jag singel, han gift. Jag träffar ändå andra för jag är trots allt singel och vet att vi inte kommer bli ett par. Han blir galen av svartsjuka trots han vet att han inte kan göra nåt åt det.

    Vi är båda dopade.

  • Anonym (Samma här)
    Anonym (jasså) skrev 2022-01-14 12:49:47 följande:

    Låter det här (se nedan) som något du ångrar och INTE är stolt över? Eller låter det som något du tycker är fint, vacker och romantiskt?


    Allstå jag vet inte hur din läsförståelse är.

    Hur kan du få min text till att jag tycker det är nåt fint, vackert och romantiskt? Min situation är tvärtom.

    Jag skriver till och med att jag träffar andra eftersom jag är singel och kommer inte bli tillsammans med honom. Han blir svartis trots att han vet att han inte har rätt till det.

    Det finns ingenting som visar att jag är nöjd och stolt över mitt val. Jag presenterar fakta så gott det går.

    Vad ska jag vara stolt över?

    Att jag blev kär i nån som är för ung, bor på annat ort, är gift har små barn och aldrig kommer bli aktuell för mig. Det är ju bara korkat och jag får skylla mig själv. Han i sin tur är kär i en kvinna som är för gammal, bor på annan ort, väntar på barnbarn och aldrig kommer bli aktuell för honom. Det är fullt möjligt att han dessutom låtsas för att få fortsätta knulla mig. Det funkar.

    Om han var singel skulle du troligen inte skriva ditt inlägg. Du hakar upp dig på otroheten vilket inte är trådens ämne heller. Du låter väldigt bekant med ditt korståg. Den "andra kvinnan" är inte alltid stolt, vill skryta eller planerar ett liv med mannen.
  • Anonym (jasså)
    Anonym (Samma här) skrev 2022-01-14 13:29:18 följande:
    Allstå jag vet inte hur din läsförståelse är.

    Hur kan du få min text till att jag tycker det är nåt fint, vackert och romantiskt? Min situation är tvärtom.

    Jag skriver till och med att jag träffar andra eftersom jag är singel och kommer inte bli tillsammans med honom. Han blir svartis trots att han vet att han inte har rätt till det.

    Det finns ingenting som visar att jag är nöjd och stolt över mitt val. Jag presenterar fakta så gott det går.

    Vad ska jag vara stolt över?

    Att jag blev kär i nån som är för ung, bor på annat ort, är gift har små barn och aldrig kommer bli aktuell för mig. Det är ju bara korkat och jag får skylla mig själv. Han i sin tur är kär i en kvinna som är för gammal, bor på annan ort, väntar på barnbarn och aldrig kommer bli aktuell för honom. Det är fullt möjligt att han dessutom låtsas för att få fortsätta knulla mig. Det funkar.

    Om han var singel skulle du troligen inte skriva ditt inlägg. Du hakar upp dig på otroheten vilket inte är trådens ämne heller. Du låter väldigt bekant med ditt korståg. Den "andra kvinnan" är inte alltid stolt, vill skryta eller planerar ett liv med mannen.
    Ehm, du har väl fattat att tråden ligger under OTROHET va?... och här sitter du och gnäller om att folk hakar upp sig på otrohet och bedriver "korståg"?

    Den andra kvinnan är kanske inte alltid stolt över vad hon gör men är bevisligen inte tillräckligt ostolt över vad hon gör för att sluta med det. Jag menar, vad hjälper det den bedragna partnern att älskarinnan/älskaren sitter och tycker synd om sig själv och beklagar sig över situationen hen försatt sig i helt frivilligt?

    Om någon står och slår dig med en klubba samtidigt som personen beklagar sig över hur jobbigt det är att slå dig i skallen och hur gärna hon skulle vilja sluta men bara inte kaaaan sluta och FORTSÄTTER slå dig i skallen.... skulle du bry dig ett skit över hennes stackars känslor, eller hade du hellre sett att hon gett fan i att slå dig i skallen? Vad hjälper det dig att hon beklagar sig över sin situation när hon ändå fortsätter skada dig?
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (jasså) skrev 2022-01-14 14:09:39 följande:

    Ehm, du har väl fattat att tråden ligger under OTROHET va?... och här sitter du och gnäller om att folk hakar upp sig på otrohet och bedriver "korståg"?

    Den andra kvinnan är kanske inte alltid stolt över vad hon gör men är bevisligen inte tillräckligt ostolt över vad hon gör för att sluta med det. Jag menar, vad hjälper det den bedragna partnern att älskarinnan/älskaren sitter och tycker synd om sig själv och beklagar sig över situationen hen försatt sig i helt frivilligt?

    Om någon står och slår dig med en klubba samtidigt som personen beklagar sig över hur jobbigt det är att slå dig i skallen och hur gärna hon skulle vilja sluta men bara inte kaaaan sluta och FORTSÄTTER slå dig i skallen.... skulle du bry dig ett skit över hennes stackars känslor, eller hade du hellre sett att hon gett fan i att slå dig i skallen? Vad hjälper det dig att hon beklagar sig över sin situation när hon ändå fortsätter skada dig?


    Du har rätt om att tråden ligger under otrohet men det slutar där. Varför hugger du inte mannen som startat tråden? Han som är kär i en gift kvinna? Som vill starta ett fh.

    Jag har inte påstått annat än att jag själv rår för situationen. Han stod som gift redan i pressen och jag valde att svara. Jag kan säga nej varje gång men har inte sagt nej ännu. Mitt ego boostas en stund. (Du gillar ju att använda ordet egoist och här är jag riktigt ego) Kicken och välbehaget överväger det onda som trots allt är dominerande. Jag har så pass erfarenhet av missbruk och kicksökeri att jag förstår hur mitt belöningssystem gör frivolter när jag får min drog som just nu är uppmärksamhet från honom. Den här situationen är en återvändsgränd.

    Jag vet att jag inte är hans första och inte heller hans sista. Jag skriver oxå att det finns en chans att han låtsas tycka om mig för att få knulla och att det funkar.

    Jag beklagar mig inte och tycker inte synd om mig själv. Det är din tolkning och påverkas av ditt eget bagage.

    Hur du tänker och tolkar är hur du tänker och tolkar. Det betyder inte att din tolkning är sant för andra. Det betyder att den är din.

    Jag berättar så sakligt jag kan om en jobbig och självförvållad situation.

    Jag säger inte-det är jobbigt, tyck synd om mig!

    Jag försöker förklara från min sida. Jag vet att det är provocerande men det är inte mitt ansvar att fundera ut hur läsaren mår av det jag skriver.

    Det spelar f.ö. ingen roll att du bytt från jaha till jasså.

    Sorry ts att det blev mycket från mig nu.
  • Anonym (jasså)
    Anonym (Samma här) skrev 2022-01-14 14:56:01 följande:
    Du har rätt om att tråden ligger under otrohet men det slutar där. Varför hugger du inte mannen som startat tråden? Han som är kär i en gift kvinna? Som vill starta ett fh.

    Jag har inte påstått annat än att jag själv rår för situationen. Han stod som gift redan i pressen och jag valde att svara. Jag kan säga nej varje gång men har inte sagt nej ännu. Mitt ego boostas en stund. (Du gillar ju att använda ordet egoist och här är jag riktigt ego) Kicken och välbehaget överväger det onda som trots allt är dominerande. Jag har så pass erfarenhet av missbruk och kicksökeri att jag förstår hur mitt belöningssystem gör frivolter när jag får min drog som just nu är uppmärksamhet från honom. Den här situationen är en återvändsgränd.

    Jag vet att jag inte är hans första och inte heller hans sista. Jag skriver oxå att det finns en chans att han låtsas tycka om mig för att få knulla och att det funkar.

    Jag beklagar mig inte och tycker inte synd om mig själv. Det är din tolkning och påverkas av ditt eget bagage.

    Hur du tänker och tolkar är hur du tänker och tolkar. Det betyder inte att din tolkning är sant för andra. Det betyder att den är din.

    Jag berättar så sakligt jag kan om en jobbig och självförvållad situation.

    Jag säger inte-det är jobbigt, tyck synd om mig!

    Jag försöker förklara från min sida. Jag vet att det är provocerande men det är inte mitt ansvar att fundera ut hur läsaren mår av det jag skriver.

    Det spelar f.ö. ingen roll att du bytt från jaha till jasså.

    Sorry ts att det blev mycket från mig nu.
    Nope, likheterna slutar inte vid att tråden ligger under otrohet. Bakom varje story i denna tråd finns någon som blir bedragen. Sen kan man givetvis låtsas som att det inte existerar och bara fokusera på andra aspekter men det innebär liksom inte att otrohet inte är en del av det.

    Jag har iof inte sagt att du sagt att du inte rår över din situation... frågan är ganska enkel, om du vet att det du gör är fel, varför fortsätter du med det? På vilket sätt kommer det hjälpa någon att bara konstatera att, jag vet att jag gör fel men jag tänker fortsätta med det ändå?

    Jag förstår att du försöker hjälpa TS genom att dela med dig av dina erfarenheter.
    Men det gör ju även de som delar med sig av sina erfarenheter från andra sidan och påpekar att det finns fler personen i soppan än de två som valt att ha ett förhållande bakom ryggen på någon annan.
Svar på tråden Jag är en kvinnas älskare men vill vara hennes man