• Äldre 9 Jan 19:52
    289 visningar
    30 svar
    30
    289

    har vi rätt till dagisplats?

    Min son började som 1 åring. Men varför vill du inte ha en sån liten hemma när du ändå är ledig?

  • Äldre 9 Jan 20:10
    #5
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-09 19:54:34 följande:

    lite mycket att hålla koll på när man har barn med så tät åldersskillnad. Var du mammaledig när han började dagis?


    Nej, mammaledigheten var slut så jag var tvungen att jobba. Annars hade jag aldrig lämnat min lille plutt på dagis. Tycker du ska tänka om faktiskt.
  • Äldre 10 Jan 00:41
    #25
    Tiina87 skrev 2019-01-10 00:33:16 följande:

    Jag är inte barnsjuksköterska och läst minimalt lite om just barn.

    Men fortfarande, fakta är att barn utvecklas olika och i olika takt. Det finns 1-åringar som har nytta av förskola och det finns 1-åringar som inte har någon nytta av förskola. Samma med 2-3-4-5- åringar. Alla barn är olika. Om ts anser att hennes barn kan ha nytta av förskola så är det hennes beslut att ha barnet i förskola samtidigt som hon är föräldrarledig.


    Ts barn är 6 månader. Tror knappast ts har en susning om ifall hennes barn har nytta av förskolan om 6 månader.

    Personligen tror jag inte något barn har det i den åldern och jag tycker det var HEMSKT att behöva lämna min lilla som 1 åring. Därför flyttade vi till Spanien vid 1,5 så jag kunde vara hemma med barnet ett år till.
Svar på tråden har vi rätt till dagisplats?