• AnnieLyrebrant

    Utomkvedshavandeskap

    Hej

    Söndagen den 16 december blev jag inlagd på sjukhus för utomkvedshavandeskap. Jag hade ingen blödning i samband med det utan åkte in till akuten på grund av smärtor. På tisdagen opererades min ena äggledare bort.

    Nu undrar jag om någon haft något liknande som kan ge mig svar på en fråga:

    När ska mensen komma tillbaka? Hade inga blödningar alls varken innan eller efter operationen och det känns lite märkligt. Tacksam för svar

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap
  • Meriall

    Jag fick blödning direkt efteråt, som mens ungefär. Det hade byggts upp i livmodern fast det inte var där fostret fastnat.

  • Coccolina
    AnnieLyrebrant skrev 2019-01-10 18:41:53 följande:

    Hej

    Söndagen den 16 december blev jag inlagd på sjukhus för utomkvedshavandeskap. Jag hade ingen blödning i samband med det utan åkte in till akuten på grund av smärtor. På tisdagen opererades min ena äggledare bort.

    Nu undrar jag om någon haft något liknande som kan ge mig svar på en fråga:

    När ska mensen komma tillbaka? Hade inga blödningar alls varken innan eller efter operationen och det känns lite märkligt. Tacksam för svar


    Det är nog olika från person till person. Jag blödde från ägglossning till 2 veckor efter att jag var utskriven. Nu opererades jag inte utan min kropp tillhörde de där som tar hand om det själv så min operation ställdes in i sista sekund. Slutade blöda kring 10 dec och fick tillbaka mensen dagen innan nyår.... Så en ganska så normal tid om man ser till menscykel. 


    Men vet personer som väntat 2 månader. Allt beror väl på hur kroppen reagerar på hormonerna. 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • cenchi

    Jag hade visserligen lite blödningar innan operationen. Men sen fick jag tillbaka min ?mens? typ 4 veckor efter operationen. Det var ingen riktig mens eftersom jag inte hade ägglossning däremellan (då hcg nivåer fortfarande fanns i kroppen). Men i och med den blödningen och att mina nivåer hade gått ned till 0 igen så fick jag OK från läkaren att försöka igen och jag blev gravid på ägglossningen som kom 2 veckor senare :)

  • Persi91

    Jag opererades för utomkveds i maj och det tog ca fyra dagar efter operationen som jag började blöda, mycket. Med klumpar osv. Barnmorskan jag talade med när jag ringde in sa att livmoderslemhinnan ska ut?! och därför blöder man mycket. 

    Mensen kom inte tillbaka förens sju veckor efter operationen. 

  • isa94

    Jag opererades i augusti, typ i mitten, blötte ca 1,5-2 veckor efter op, hade min mens 1 september. Åkte nämligen in och kollade då jag hade ett uppehåll av blödning någon enstaka dag, och trodde det var mer som kom efter op. Men det var mensen, och det var även den första och sista efter op innan vi plussade. Är nu gravid i v.19. Hade innan försökt i ca 1,5 år, men endast sista månaden/arna riktigt seriöst.

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap