• Anzil
    Äldre 11 Jan 07:52
    646 visningar
    10 svar
    10
    646

    Vad är det så speciellt med smink, naglar och liknade egentligen för er kvinnor? :)

    Hej!

    Jag tycker det är lite charmigt att kvinnor tycker om så mycket att hålla på med naglar och liknade. Många kvinnor gör det inte för männen skull, vilket jag tycker det då gör det hela ännu mer charmigare. Men jag blir nyfiken vad som är så kul med alltihopa? :)

    Jag kände förut en kvinna som sminkade sig lite mer speciellt, liksom inte på det viset att hon hade jättemycket smink egentligen. Utan det var mer att hon fipplade med ögonfransarna, kinderna, läpparna och ögonlocken. Det så vackert ut, absolut. Men det som gjorde det att jag tyckte hon var charmig, var att hon spenderade så mycket tid för allt det där avancerade.

    Även när kvinnor börjar prata om naglar, och vart det finns rabatter eller vart de har köpt sina lösnaglar så billigt och/eller vart de har köpt det o.s.v.

    Jag tycker det är så charmigt! Men vad är det som är så speciellt egentligen? :)

    Ni får inte missförstå att jag ställer denna fråga på ett elakt sätt utan jag är bara väldigt nyfiken.

  • Svar på tråden Vad är det så speciellt med smink, naglar och liknade egentligen för er kvinnor? :)
  • Anzil
    Äldre 11 Jan 12:23
    #8
    K Kalle skrev 2019-01-11 11:41:07 följande:

    Jo alla kvinnor gör sånt för männens skull även om de inte erkänner det. Varför skulle de annars göra det? De vill nå upp till en bild av hur en snygg och sexig kvinna ska vara.

    Jag har själv långa välmålade naglar.


    Nja, nej. Jag tror det kan väl finnas kvinnor som gör sig fin för männen. Men jag tror det är många kvinnor som gör det för att de tycker om det.

    Man märker till exempel när tjejkompisarna börjar prata om smink och speciellt om naglar. Då pratar de och rekommenderar och tipsar varandra m.m. Och man märker hur de reagerar på olika lösnaglar när kompisen tagit med sig nya prylar för naglarna.

    Hade det varit för männen, så hade nog konversationerna varit på ett annat vis.


  • Anzil
    Äldre 11 Jan 12:32
    #11

    Förra inlägget blev lite kaos. Vet inte riktigt vad som blev knasigt.


    CitronTulo skrev 2019-01-11 10:36:05 följande:

    Tycker att det är kul att fixa naglarna.. har mina egna riktiga naglar och tycker att det är kul och fint att måla dem på olika vis eller sätta på små dekorationer och glitter!
    Tycker också att det är kul att sminka mig när det är fest och man kan gå lite bananas istället för att köra vanligt vardagsmakeup!
    Så det som är kul för mig med detta är nog att vara kreativ och tillfälligt förändra sitt utseende.

    Löshår har jag bara testat någon gång (lösa färgade slingor). Har mycket, och väldigt långt eget hår så det räcker att ordna med det!


    Det där med kreativitet känner jag igen mig. Och det där med att go bannanas.

    I mitt fall gällde det att jag en gång gick på teater när jag var i tonåren. Då tyckte jag det var kul med att kunna välja kläder i skåpet och helt enkelt go bananas, samma sak på scenen. Så där känner jag igen mig i din utsago om kreativitet och ''Go bananas''. Jag förstod att man kunde tycka det är skojigt att fippla med sina naglar och tycka det är vackert. Men du gav mig en respons som jag kunde absolut relatera till mig själv :)
Svar på tråden Vad är det så speciellt med smink, naglar och liknade egentligen för er kvinnor? :)