• Ignoramus

    Öppen fråga till alla mansbebisar

    Hur har manshatet påverkat just dig i ditt vardagliga liv? Svämmar mailkorgen över med våldsamma hot? Vågar du inte gå hem själv från bussen längre? Blir kvinnor hotfulla och aggressiva eller skriker otrevliga ord efter dig när du avvisar dem? Får du klä dig hur du vill när du går ut? Är du rädd för vad chauffören ska göra om ni blir ensamma i taxin/bussen? Kan du aldrig lämna ditt glas utan uppsikt ens för en sekund när du är ute och roar dig?

    Hur påverkar manshatet DIG till vardags?

    Mvh

    //uppriktigt nyfiken

  • Svar på tråden Öppen fråga till alla mansbebisar
  • oanonym

    Det påverkar inte mig vad jag kan se. Hur det påverkar mina söner som kommer leva med denna hatande generation återstår att se.

    Detta hat är ju ett relativt nytt fenomen (alltså att hata någon för att den är man), så det är nog för tidigt att dra några växlar ännu. Dock tycker jag inte manshat är svaret på problemet med vissa mäns beteende. Det gör nog saken bara värre.

  • oanonym

    Om man vill få 90% av männen att hjälpa till att säga åt de 10 % som beter sig som svin, så ska man nog inte hata 100 %. Det kommer knappast hjälpa.

  • Ramma

    Motfråga ,Vilka män gör detta?  Vilka män är överrepresenterade? Ja visst ja så var det ja .Du har själv röstat fram det nya samhället bara att njuta  

  • Ignoramus

    Bara en man skulle få för sig att det här är ett nytt fenomen...


    Ramma skrev 2019-01-12 18:05:37 följande:

    Motfråga ,Vilka män gör detta?  Vilka män är överrepresenterade? Ja visst ja så var det ja .Du har själv röstat fram det nya samhället bara att njuta  


  • Ramma
    Ignoramus skrev 2019-01-12 18:12:39 följande:

    Bara en man skulle få för sig att det här är ett nytt fenomen...


    När skrev jag att det var nåt nytt fenomen, problemet är att det ökar rejält och kommer mycket från håll man inte får kritisera för såna som du försvarar det och gillar tydligen när kvinnor skadas .Dom som hindrar den öppna debatten är problemet
  • Ignoramus

    Jasså du. Jag tycker tvärtom att det är det generella kvinnohatet som lägger käppar i hjulet för jämställdheten.


    Rättvisans riddaare skrev 2019-01-12 19:14:11 följande:

    Framföallt tar det generalla manshatet fokus ifrån de viktiga frågorna.

    Allt du tar upp är jätteviktiga frågor och om kampen handlar om att få bort dessa avarter från våra gator så står jag dig bi i vått och torrt.

    Ett stort problem med det generella manshatet

    Så sluta hata oss som inte gör såna saker så hjälps vi åt att få bort skräpet.


  • Ignoramus

    Förlåt, vad menade du med det "nya samhället" då? Det som i princip alltid har funnits? Förlåt, det var lite oklart...


    Ramma skrev 2019-01-12 18:23:42 följande:

    När skrev jag att det var nåt nytt fenomen, problemet är att det ökar rejält och kommer mycket från håll man inte får kritisera för såna som du försvarar det och gillar tydligen när kvinnor skadas .Dom som hindrar den öppna debatten är problemet


  • Ignoramus

    Ok!

    Kära mansbebisar (och Överste Senap, som inte verkar tillhöra denna kategori), kan vi enligt denna empiriska undersökning då konstatera att manshatet inte är ett egentligt problem utanför våra egon? Och att alla trådar som handlar om manshat egentligen borde byta fokus till vad vi ska göra åt kvinnohatet? Ni vet, det hat som faktiskt får otrevliga konsekvenser?

Svar på tråden Öppen fråga till alla mansbebisar