• LoveEver

    Till er som Hyr villa

    Hej

    Jag och min familj funderar på att hyra ett hus. Men då detta är nytt för min del så har jag fortfarande mina tvivel ..

    Ni som hyr hus ..

    Vad betalar ni i hyra, driftkostnad osv ..

    Vad ingår ? Tv, bredband, alarm, vatten (komunalt eller egen brunn), el, vilken sorts uppvärmning har ni ? osv ..

    Hur gammalt är huset ? Närhet till havet ? Närmsta affär, dagis/skola, kommunikation ?

    Vad ska man tänka på när man hyr hus ?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Till er som Hyr villa
  • Anonym (...)

    Vi betalar svinmyvket, 25000. Men då ingår precis allt. Bor mitt i en mindre stad.

  • nixie

    Hej! Har hyrt 2 hus av privatpersoner, båda husen har varit äldre. Första huset renoverade vi själva till en kostnad på 12 000 vilket betalades av ägaren.

    Hus 1, på landet - hyra 3000 men då ingick ingenting utan vi betalade utöver det för sophämtning, el, tv, bredband, detta hus låg på landet med egen brunn så ingen avgift för vatten men då tillkom även kostnad för avloppstömning var 3e månad.

    Hus 2, centralt - hyra 4000, inte heller här ingår något så betalar för sophämtning, el, tv och bredband samt vatten.

    Att tänka på är att om du ska hyra ett hus där VA är kommunalt så ska du läsa av vattenmätaren och anmäla till kommunen att det är ny hyresgäst, annars kan du få betala för tidigare hyresgäst användning.

  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2019-01-13 09:38:31 följande:

    Vi betalar svinmyvket, 25000. Men då ingår precis allt. Bor mitt i en mindre stad.


    25 000kr per månad? Ni har inte funderar att själva köpa hus/lägenhet och få ner i er bostadskostnad?
  • Anonym (.)

    hur sjutton hittar man en villa att hyra? dom allra alllra flesta villor måste man köpa

Svar på tråden Till er som Hyr villa