• Irrene

    sex vid graviditet

    Någon annan än jag som har en man som totalvägrar ha sex när man e gravid?

  • Svar på tråden sex vid graviditet
  • Anonym (totalvägraren)
    Irrene skrev 2019-01-13 21:27:48 följande:

    Någon annan än jag som har en man som totalvägrar ha sex när man e gravid?


    Jag ville inte ha sex med min fru under graviditeterna. Hur mycket jag än älskar henne och hur mycket jag alltid älskar ha sex med henne så blir det totalstopp då jag vet att det är en liten bebis på gång där inne.

    Jag tycker det skulle kännas obehagligt att trycka in kuken och tänka hej min lilla bebis, här kommer pappa.
  • Anonym (totalvägraren)
    ninjainthedark skrev 2019-01-14 23:06:36 följande:

    Det verkar väldigt vanligt, konstigt tycker jag för det finns knappt nåt så vackert och sexigt som en gravid kvinna.


    Vackert, ja! Men inte det minsta sexigt.
  • Anonym (Same same)

    Samma här tyvärr. Haft sex en gång sedan graviditeten startade och är nu i v32 :) jag får bara acceptera det helt enkelt.

  • Livsnjutaren85

    Finns ju inga rätt eller fel!

    Men jag har inte minskad sexlust direkt och frugan är fortfarande sugen nu i vecka 25. Så vi kör på när det passar..

    Hade det på något sätt medfört en risk för fostret hade man ju fått hoppa det, eller om någon känner obehag.

    Fattar att en del inte känner sin graviditet som ?sexig? men jag tycker iaf att det är vackert!

  • Anonym (Kvinna 31)

    Jag och min man har haft sex under alla graviditeter. Olika länge men vissa fram till vecka 36. När jag vet att barnet ligger i läge med huvudet nedåt då vill inte jag. Men jag har såna hormoner att jag skulle inte klara mig utan sex. Dessutom sa någon till mig att sex hjälper till att förbereda underlivet inför förlossningen. Då de får vidgas lite under samlag och slemhinnor får arbeta med.

  • Anonym (Emmis)

    Samma här.. Tror vi haft sex en gång sedan vi positivt test. Deprimerande, men vill absolut inte tjata för nåt mer avtändande finns inte. Nu i vecka 23 har dessutom även min lust avtagit eftersom jag börjar se ut som Godzilla och känner mej allt annat än attraktiv. Men om jag blir sugen är det vibratorn som gäller, så det är mitt tips :*D

Svar på tråden sex vid graviditet