Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

    Förväntningar Tulpanens dag

    Jag förväntar mig absolut inga tulpaner av ugan, och jag har inga planer på att köpa några heller. (denna dag infaller den 15 januari, för de som undrar)

    LCHF-dagen (16 jan) är inte heller något jag uppmärksammar.

    Internationella fetischdagen (18 jan) blir nog okcås glömd, men kanske jag ser på Nalle Puh på Internationella Nalle Puh-dagen (samma dag).

    Sten Stures ben (19 jan) är en dag som uppmärksammats ända sedan 1500-talet, så egentligen borde man väl göra det, men jag firar nog hellre Internationella Popcorndagen (samma dag)

    Lösenordsbytardagen (20 jan) brukar jag uppmärksamma lite grann genom att kolla med alla hur det är med deras lösenord. Samma dag brukar jag uppmärksamma Världsreligionsdagen lite grann genom att börja läsa något som har med religion att göra i någon form (förra året läste jag His Dark Materials igen), och så hoppas jag lite att det ska snöa varje år på Världssnödagen.

    Kramens dag (21 jan) är något jag nästan betackar mig för. Kramar med kreti och pleti ligger inte för mig och kramar med folk jag faktiskt vill krama gör jag liksom ändå. Marin Luther King-dagen, tja..... aldrig uppmärksammat förr, men kanske ska jag spela om Detroit?

    Vinets dag (22 jan) brukar jag faktiskt vara med på genom att laga mat, 2- eller 3-rätter med vin som ingrediens i alla rätter. Gör jag ju ändå ibland men på Vinets dag är det mer en "grej"

    Skogens dag (23 jan) är inget jag tänker på, Elens dag inte heller. Kanske är dagen man bör se över elabbonemanget.....

    Frufridagen (24 jan) känns på gränsen mellan humor och sexism, men känner mig inte manad direkt.

    Halvsnödagen (25 jan) har jag ingen koll p, men det låter antingen trevligt eller tråkigt. 

    På Förintelsens Minnesdag (27 januari) brukar jag se någon film, börja läsa någon bok eller lyssna på någon föreläsning och tända ett ljus för min morfar och hans familj/släkt. Jag brukar samtidigt skänka en tanke åt alla som är drabbade av lepra på Världsdagen för Leprasjuka, och även fundera några var på Hemtjänsten på Hemtjänstens dag. 

    European privacy & data protection day (28 jan) ägnar jag några minuter åt att hytta med fingret åt diverse både lagar och företag.

    På veganpizzadagen (29 jan) brukar jag faktist äta en vegansk pizza.

    Min poäng är mest att ingen jävel kan hålla reda på alla dessa förbankade dagar.


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Förväntningar Tulpanens dag