• SoSS15

    Andra barnet, BF augusti!

    Hallå! :D

    Tänkte att det kunde vara kul med en tråd för oss som väntar andra barnet med BF i augusti!

    Jag (26 år) och min sambo (27 år) har en dotter sedan tidigare född 2014, och väntar nu nummer två! Är bara i vecka 8 än så länge, men fick se bönan på VUL med ett fint flimrande hjärta, så jag hoppas att bönan vill vara kvar! :)

    BF just nu 31 augusti!

    Vilka är ni och vill ni följas åt? :D

  • Svar på tråden Andra barnet, BF augusti!
  • Ekskan
    SoSS15 skrev 2019-01-16 10:16:35 följande:

    Hallå! :D

    Tänkte att det kunde vara kul med en tråd för oss som väntar andra barnet med BF i augusti!

    Jag (26 år) och min sambo (27 år) har en dotter sedan tidigare född 2014, och väntar nu nummer två! Är bara i vecka 8 än så länge, men fick se bönan på VUL med ett fint flimrande hjärta, så jag hoppas att bönan vill vara kvar! :)

    BF just nu 31 augusti!

    Vilka är ni och vill ni följas åt? :D


    Hej!

    Jag är gärna med här!
    Jag är 35 år, har en son sen tidigare, född 2010 och väntar nu nummer 2.
    Jag är beräknad 14 Augusti så jag går in i vecka 11 i morgon.
    Haft ganska mycket komplikationer redan så jag har varit på 2 VUL och skall på nytt VUL i morgon. Hoppas på att allt är som det skall! Glad
  • SoSS15
    Ekskan skrev 2019-01-16 15:10:41 följande:
    Hej!

    Jag är gärna med här!
    Jag är 35 år, har en son sen tidigare, född 2010 och väntar nu nummer 2.
    Jag är beräknad 14 Augusti så jag går in i vecka 11 i morgon.
    Haft ganska mycket komplikationer redan så jag har varit på 2 VUL och skall på nytt VUL i morgon. Hoppas på att allt är som det skall! Glad
    Hej! Så kul att du vill vara med! :)

    Vad har du för komplikationer? Har du några symtom? :)
  • Ekskan
    SoSS15 skrev 2019-01-16 15:16:20 följande:

    Hej! Så kul att du vill vara med! :)

    Vad har du för komplikationer? Har du några symtom? :)


    Jag har en 4 cm stor muskelknuta på bakväggen av livmodern vilket gör att jag har väldigt ont!

    Skall tillbaka i morgon och se om den växt eller om allt ser bra ut! Haft 2 missfall senaste 8 månaderna så är nervös och hoppas att hjärtat slår som det ska fortfarande!

    Ja jag har väldigt svullen mage, ömma bröst och massa illamående :)

    Annars är allt bara bra! Haha

    Hur mår du? Har du några symptom?
  • nikki06

    Yey vilken bra tråd! Vi är precis i samma ålder som dig och din sambo, 26 har jag precis fyllt och min sambo är 27. Vår son är 3 år och nu väntar vi syskon efter några års kämpande med hormoner. Fick ett mf i våras i v14 så är jättenojjig nu, har redan varit på två ultraljud och har bokat ett till i Malmö nästa månad. Har bf 23e aug enligt Ovitrelle-sprutan, men 21a enl dagens ul :)

  • SoSS15
    Ekskan skrev 2019-01-16 17:17:47 följande:
    Jag har en 4 cm stor muskelknuta på bakväggen av livmodern vilket gör att jag har väldigt ont!

    Skall tillbaka i morgon och se om den växt eller om allt ser bra ut! Haft 2 missfall senaste 8 månaderna så är nervös och hoppas att hjärtat slår som det ska fortfarande!

    Ja jag har väldigt svullen mage, ömma bröst och massa illamående :)

    Annars är allt bara bra! Haha

    Hur mår du? Har du några symptom?
    Åh fy, det låter inte kul alls! Ska hålla alla tummar och tår för att det ser bra ut! :)

    Jaa, jag har en del symtom. Ömma bröst, uppsvullen o gasig (har svår IBS i normala fall o den har blivit betydligt värre!), har haft en del illamående som kommit och gått men det har blivit bättre, dock är jag extremt känslig för lukter och så hormonell att jag kan bli gråtfärdig av minsta lilla!
  • SoSS15
    nikki06 skrev 2019-01-16 20:44:29 följande:

    Yey vilken bra tråd! Vi är precis i samma ålder som dig och din sambo, 26 har jag precis fyllt och min sambo är 27. Vår son är 3 år och nu väntar vi syskon efter några års kämpande med hormoner. Fick ett mf i våras i v14 så är jättenojjig nu, har redan varit på två ultraljud och har bokat ett till i Malmö nästa månad. Har bf 23e aug enligt Ovitrelle-sprutan, men 21a enl dagens ul :)


    Kul att du vill följas åt! :D

    Åh grattis! :) Hoppas pyret mår prima! Kommer säkert gå bra denna gång!

    Vi har inte kämpat med hormoner men däremot har jag sällan ägglossning verkar det som, så under de 8 månader vi försökte så hade jag bara ägglossning 3-4 gånger. Helt otroligt att vi lyckades ändå tycker jag!
  • Ekskan
    SoSS15 skrev 2019-01-17 07:54:06 följande:
    Åh fy, det låter inte kul alls! Ska hålla alla tummar och tår för att det ser bra ut! :)

    Jaa, jag har en del symtom. Ömma bröst, uppsvullen o gasig (har svår IBS i normala fall o den har blivit betydligt värre!), har haft en del illamående som kommit och gått men det har blivit bättre, dock är jag extremt känslig för lukter och så hormonell att jag kan bli gråtfärdig av minsta lilla!
    Tack! Ja det är bara att hoppas! Finns inte så mycket annat att göra, skall vara där 11:30, känns som om denna förmiddagen på jobbet kommer gå låååångsamt.

    Skönt att ditt illamående börjar bli bättre, så jobbigt att må illa hela tiden.
    Jag har svårt för lukten av rå mat, typ köttfärs, kyckling etc.

    Känslig är bara förnamnet, jag och sonen satt och kollade på saltkråkan härom dagen, jag började gråta när Pelles kanin dog Skrattande haha.

    Usch det låter inte spännande med så mycket problem med tarmarna.
    Hoppas att det kan bli lite bättre för dig i alla fall!
  • SoSS15
    Ekskan skrev 2019-01-17 08:11:37 följande:
    Tack! Ja det är bara att hoppas! Finns inte så mycket annat att göra, skall vara där 11:30, känns som om denna förmiddagen på jobbet kommer gå låååångsamt.

    Skönt att ditt illamående börjar bli bättre, så jobbigt att må illa hela tiden.
    Jag har svårt för lukten av rå mat, typ köttfärs, kyckling etc.

    Känslig är bara förnamnet, jag och sonen satt och kollade på saltkråkan härom dagen, jag började gråta när Pelles kanin dog Skrattande haha.

    Usch det låter inte spännande med så mycket problem med tarmarna.
    Hoppas att det kan bli lite bättre för dig i alla fall!
    Jaa, känns som allt man gör är att vänta! x') Vänta på ägglossning, vänta på mens, ta test... vänta på inskrivning o ultraljud osv osv...

    Haha, jaa Pelles kanin! x''D Jag hörde en radioreklam, det var något om flyktingbarn som förlorat sina föräldrar och så var det en barnröst som ropade "Mamma?!" Och reklamsnubbens röst sa typ "Många barn får aldrig något svar!" och jag bröt ihop totalt! :'''D
  • Ekskan
    SoSS15 skrev 2019-01-17 08:19:08 följande:
    Jaa, känns som allt man gör är att vänta! x') Vänta på ägglossning, vänta på mens, ta test... vänta på inskrivning o ultraljud osv osv...

    Haha, jaa Pelles kanin! x''D Jag hörde en radioreklam, det var något om flyktingbarn som förlorat sina föräldrar och så var det en barnröst som ropade "Mamma?!" Och reklamsnubbens röst sa typ "Många barn får aldrig något svar!" och jag bröt ihop totalt! :'''D
    Ja som du säger, allt är en ända lång väntan....
    haha ja sånt är hjärtskärande i vanliga fall men jag är nog som dig nu, bryter ihop för allt.
    Dock vet inte vår son om att jag har en bebis i magen ännu, så jag måste hålla tillbaka väldigt mycket, det är ganska jobbigt faktiskt!
  • SoSS15
    Ekskan skrev 2019-01-17 08:30:31 följande:
    Ja som du säger, allt är en ända lång väntan....
    haha ja sånt är hjärtskärande i vanliga fall men jag är nog som dig nu, bryter ihop för allt.
    Dock vet inte vår son om att jag har en bebis i magen ännu, så jag måste hålla tillbaka väldigt mycket, det är ganska jobbigt faktiskt!
    Jaa, vår dotter vet ingenting längre. Vi har pratat om bebisar och kollat på videos av bebisar i magen, hon tycker det är jättekul och ber om att få titta ibland. Så vi diskuterar kring det att en bebis ligger i en mammas mage och växer innan dom kommer ut och så. Men ska inte berätta för henne om bönan i min mage förrän efter ultraljud och kub-test i vecka 14. :)
Svar på tråden Andra barnet, BF augusti!