• KaptenOhoy

Ingår duschhuvudet?

Anna60 skrev 2019-01-16 11:35:59 följande:

Ja, man skall återställa till originalskick. Men man skall också säga till att "detta kommer vi ta med oss och sätta tillbaka originalet" om man låter sina egna prylar vara kvar vid visning. 

Förstår inte vad som är så svårt att förstå?

Absolut skitsnack. Finns ju absolut ingen poäng i ett montera ner allt som man kan ha satt upp bara för att någon ska titta på lägenheten.
  • KaptenOhoy
    Anna60 skrev 2019-01-16 13:52:19 följande:

Nej, man kan inte kräva det tillbaka. Fasta inventarier såsom persienner är dock brukligt att man lämnar kvar. Vad jag talar om handlar om god ton. Däremot om man plockat bort en innerdörr etc, så skall denna återställas.Men det är oerhört luddigt. Och har man inte sagt att "detta är mitt duschmunstycke, och det tar jag bort" så bör man inte plocka bort det. 

Det handlar om god ton. Stora hyresvärdar har regler vad som är brukligt eller ej. 

Nej, du talade inte alls om "god ton", utan om REGLER för att inventarier såsom duschmunstycken, gardinstänger och andra saker som man SJÄLV VALT att montera upp! Sluta ljuga och skylla bort dig för att du blir motbevisad.
Svar på tråden Ingår duschhuvudet?