• Anonym (Hoppig)

    Stockholmsjävlabostadskö

    Jag behöver lite tips ang hyresbostad, så gärna ni med erfarenhet. Om jag står som nr 1 på tre bostäder, vad händer om jag tackar nej till dessa.

    Försämras min kötid när jag tackar nej, där jag är nr 1?

    Jag är egentligen behov av bostad rätt snabbt, men vill inte hetsa till första bästa.

    Tycker att reglerna är svåra att förstå. Någon kanske kan ge mig en enkel förklaring, så jag förstår..

  • Svar på tråden Stockholmsjävlabostadskö
  • Anonym (A)
    VAD GÖR JAG OM JAG INTE ÄR INTRESSERAD AV BOSTADEN?

    Om du inte är intresserad behöver du svara nej. Efter visning kan du svara nej till hur många bostäder som helst utan att det påverkar din kötid. 
    bostad.stockholm.se/sidfot/fragor-och-svar/fragor-och-svar---ga-pa-visning/

    Vissa bostadsbolag är en gräns på hur många gånger du kan tacka nej innan du stryks ur kön helt. T.ex. det kommunala bostadsbolaget i min stad har som regel att om man tackar nej till 5 lägenheter inom loppet av ett år så blir man av med alla sina poäng och stryks ur kön (man måste alltså anmäla sig på nytt till kön och börja om från 0 poäng igen). Kan vara bra att ha koll på sånt.

  • Anonym (Hoppig)
    Anonym (A) skrev 2019-01-16 15:42:23 följande:

    VAD GÖR JAG OM JAG INTE ÄR INTRESSERAD AV BOSTADEN?Om du inte är intresserad behöver du svara nej. Efter visning kan du svara nej till hur många bostäder som helst utan att det påverkar din kötid. 

    bostad.stockholm.se/sidfot/fragor-och-svar/fragor-och-svar---ga-pa-visning/

    Vissa bostadsbolag är en gräns på hur många gånger du kan tacka nej innan du stryks ur kön helt. T.ex. det kommunala bostadsbolaget i min stad har som regel att om man tackar nej till 5 lägenheter inom loppet av ett år så blir man av med alla sina poäng och stryks ur kön (man måste alltså anmäla sig på nytt till kön och börja om från 0 poäng igen). Kan vara bra att ha koll på sånt.


    Tack för ditt svar :)
  • Anonym (123456)

    Varför postas detta i sex och samlevnad kategori ställningar?

  • Anonym (Hoppig)

    Intressant att det ändå upptäcktes nu, dvs 2 månader senare.. då har tråden ändå varit vilande sen den skapades.. Verkligen mysko, känns dessutom rätt perverst att prata bostäder under sex och samlevnad! ;)

Svar på tråden Stockholmsjävlabostadskö