• Anonym (Undra­r)
    Äldre 17 Jan 10:48
    117 visningar
    11 svar
    11
    117

    Klädstilsföränding odyl: Är det här tecken på otrohet?

    Om någon som är förlovad alltid har vart lite slafsigt/bekvämt klädd och ofixad under senaste veckorna har bytt klädstil och börjat använda smink hur skall man tolka det?

    Från vanliga trosor till string. Innan har hon aldrig matchat bh och trosa och brytt sig om det men det är alltid matchat nu. Från säckiga byxor till väldigt snäva och från aldrig u-ringat till alltid u-ringat. Från enbart deo till deo och parfym. Från 5 minuter att klä sig för jobbet till en halvtimme. Hemma med mig är det fortfarande bekvämt som gäller men inte på jobbet eller om hon skall nånstans.

    Är det något att oroa sig för?

  • Svar på tråden Klädstilsföränding odyl: Är det här tecken på otrohet?
  • Anonym (P)
    Äldre 17 Jan 10:49
    #1

    Yep, kan vara ett tecken på det. Men det behöver inte betyda det.

  • Anonym (T)
    Äldre 17 Jan 10:52
    #2
    +1

    Det behöver ju såklart inte alls vara så, men lite märkligt låter det ju.

  • Anonym (?)
    Äldre 17 Jan 10:52
    #3

    Fråga?

  • Anonym (G)
    Äldre 17 Jan 11:08
    #4

    Min slutade ta på sig sina "jobbkläder" och började använda sina "finkläder" på jobbet. Men det i sig är ju inget tecken.

  • Anonym (Z)
    Äldre 17 Jan 11:39
    #5

    Senaste tre månaderna har jag bytt ut hela min garderob, klippt och fixat håret och börjat sminka mig. Kläderna är åtsittande jeans, kjolar, klänningar, urringade linnen osv. Förut hade jag oftast bara en tjocktröja och jeans, mjukisar hemma. Jag är inte otrogen utan har mest känt för en förändring av mig själv. Ville bara säga att det inte behöver bero på att hon ä otrogen utan kan vara så enkelt att hon bara känner för det. 

  • Anonym (A)
    Äldre 17 Jan 11:42
    #6

    Det är svårt att säga, kan ju bero på vad som helst.

  • Äldre 17 Jan 12:54
    #7
    Anonym (Undrar) skrev 2019-01-17 10:48:37 följande:

    Om någon som är förlovad alltid har vart lite slafsigt/bekvämt klädd och ofixad under senaste veckorna har bytt klädstil och börjat använda smink hur skall man tolka det?

    Från vanliga trosor till string. Innan har hon aldrig matchat bh och trosa och brytt sig om det men det är alltid matchat nu. Från säckiga byxor till väldigt snäva och från aldrig u-ringat till alltid u-ringat. Från enbart deo till deo och parfym. Från 5 minuter att klä sig för jobbet till en halvtimme. Hemma med mig är det fortfarande bekvämt som gäller men inte på jobbet eller om hon skall nånstans.

    Är det något att oroa sig för?


    Kanske hon känner att hon är för gammal för att klä sig som en tonåring. Någon på jobbet har kanske kommenterat att hon borde klä sig lite mer vuxet. Men enklast är väl att fråga. - Varför har du helt plötsligt bytt klädstil?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 17 Jan 15:49
    #8
    Anonym (?) skrev 2019-01-17 10:52:42 följande:

    Fråga?


    OlgaElvira skrev 2019-01-17 12:54:47 följande:
    Kanske hon känner att hon är för gammal för att klä sig som en tonåring. Någon på jobbet har kanske kommenterat att hon borde klä sig lite mer vuxet. Men enklast är väl att fråga. - Varför har du helt plötsligt bytt klädstil?
    "Känner för lite annorlunda stil"  är svaret på det. "Jag gillar att vara fin för dig" har hon också sagt men hemma är det vanliga stilen och inget smink. Så det är inte för mig.



  • Anonym (Q)
    Äldre 21 Jan 16:37
    #9

    Kan vara ett tecken. Ser du nån annan förändring? Exet började bli väldigt klädintresserad helt plötsligt och det visade sig vara en annan med i bilden.

    Hur ser er situation ut i övrigt? Vart ihop länge?

  • Anonym (kansk­e, kanske inte)
    Äldre 21 Jan 16:40
    #10

    Kan vara ett tecken men kanske nåt i stil med att någon på jobbet sagt att hon ser slafsig ut och därför vill hon skärpa till sig? 

    Ibland byter folk stil över en natt pga nån ålderkris o dyl 

    Du behöver mer att gå på för att tro på otrohet, tycker jag 

  • Äldre 21 Jan 16:49
    #11

    Verkar som att hon är intresserad av någon på jobbet och vill se bra ut för honom. Behöver inte leda till otrohet men är ett varningstecken. Det jag reagerar på är att hon sa att hon vill vara fin för dig men ser ut och klär sig som vanligt hemma, det är lite misstänkt. 

Svar på tråden Klädstilsföränding odyl: Är det här tecken på otrohet?