• Empan81

    Lungemboli

    Fick lungemboli med efterföljande lunginfarkt för 2 veckor sedan. Även lungsäcksinflammation som följd till detta. 
    Behandlas nu med Xarelto.
    Nu till frågan: Är det fler här som haft lungemboli (proppar i lungorna) utan logisk orsak. Tillhör INGEN riskgrupp. Är ej gravid, överviktig, rökare eller har det i släkten. De ska starta någon form av utredning på mig nu men är ärliga i att säga att det inte är säkert att man hittar någon orsak.

    Har du haft lungemboli? Har du sviter av detta i efterhand? Har du blivit en räddhare som oroar dig för allt efter detta? Osv osv. Frågorna är många och skulle bara vara skönt att se om det finns fler som fått samma diagnos

  • Svar på tråden Lungemboli
  • Molnett

    Jag fick lungemboli och lunginfarkt för ett år sedan.

    Började också med xarelto.

    Fick också göra utredning då dom inte riktigt förstod varför.

    Efter utredningen såg dom att jag hade en vanlig kogulationsrubbning (apc-resistent)

    Efter var jag lite rädd för att få det igen och det hjälpte inte att jag hade lungsäcksinflammationer som vägrade gå över trots mycket antiflammatoriskt som kortison osv.. fick även två lunginflammationer i vinter.

    Men det värsta är de första veckorna!

    För mig var det jobbigast för jag trodde jag var odödlig innan och efter det förstår man att man dödlig hehe.

    Hoppas allt går bra för dig och det blir bättre!

Svar på tråden Lungemboli