• Äldre 18 Jan 20:35
    53650 visningar
    861 svar
    +2
    861
    53650

    Gissar gärna kön utifrån ultraljudsbilder och nub

    Tråkig fredagkväll, posta era ulbilder från v 13 ca här i tråden så försöker jag gissa kön utifrån nubteorin.

    Har ni redan fött eller tagit reda på kön så rätta mig gärna :)

    Bara för skojs skull!

  • Svar på tråden Gissar gärna kön utifrån ultraljudsbilder och nub
  • Tue 3 Sep 2019 19:50
    Smlan skrev 2019-09-03 06:49:55 följande:

    [quote=79874254][quote-nick]KisseC skrev 2019-09-02 20:08:11 följande:[/quote-nick]Gissar på att understa bilden är en flicka och den övre en pojke även om inte nubben syns solklart på nån av bilderna :)[/

    Spännande! Tack för svar :)

    Du har rätt om den nedre! Det är vår tvååriga dotter :) Den över vet vi som sagt inte men hoppas lite på en pojke så att vi får en av varje. Jag tycker bilderna är så sjukt lika varandra så jag hade gissat på en till tjej. Vad ser du för skillnad? Om du orkar förklara...


    Oj svårt att förklara, nedre bilden har en mer tydlig nubb som solklart pekar neråt och inte uppåt. Så flicka där kändes som en relativt säker gissning. Den övre ser jag inte samma klarhet i nubben men vinkeln gentemot ryggslutet ser större ut av det jag ser då därför tror jag att det är en pojke.
  • Tue 3 Sep 2019 19:50
    Smlan skrev 2019-09-03 06:49:55 följande:

    [quote=79874254][quote-nick]KisseC skrev 2019-09-02 20:08:11 följande:[/quote-nick]Gissar på att understa bilden är en flicka och den övre en pojke även om inte nubben syns solklart på nån av bilderna :)[/

    Spännande! Tack för svar :)

    Du har rätt om den nedre! Det är vår tvååriga dotter :) Den över vet vi som sagt inte men hoppas lite på en pojke så att vi får en av varje. Jag tycker bilderna är så sjukt lika varandra så jag hade gissat på en till tjej. Vad ser du för skillnad? Om du orkar förklara...


    Uppdatera gärna när du vet :)
  • Tue 3 Sep 2019 19:53
    Catnap skrev 2019-09-02 20:24:56 följande:

    [quote=79874288][quote-nick]Catnap skrev 2019-09-02 20:23:16 följande:[/quote-nick]


    Oj, råkade skicka för tidigt. Lite osäker på hur bilderna ska se ut för att man ska kunna gissa, men bilderna är iaf från kub.

    [/quote]

    Gissar på pojke:)
  • Wed 4 Sep 2019 09:07

    [quote=79876219][quote-nick]KisseC skrev 2019-09-03 19:50:05 följande:[/quote-nick]Oj svårt att förklara, nedre bilden har en mer tydlig nubb som solklart pekar neråt och inte uppåt. Så flicka där kändes som en relativt säker gissning. Den övre ser jag inte samma klarhet i nubben men vinkeln gentemot ryggslutet ser större ut av det jag ser då därför tror jag att det är en pojke.[/

    Tack för förklaringen! Jag är så fascinerad över nub-teorin men jag har inte blivit så kunnig själv än. Jag trodde först att det vita på den övre bilden var nuben och att det var en solklar kille, men det var ju tydligen navelsträngen :)

    Jag försöker just nu övertyga mannen om att vi ska ta reda på kön på RUL annars får jag gott vänta tills mars. Men jag hoppas jag kan meddela här i oktober vad det är :)

  • Wed 4 Sep 2019 19:19
    Smlan skrev 2019-09-04 09:07:18 följande:

    [quote=79876219][quote-nick]KisseC skrev 2019-09-03 19:50:05 följande:[/quote-nick]Oj svårt att förklara, nedre bilden har en mer tydlig nubb som solklart pekar neråt och inte uppåt. Så flicka där kändes som en relativt säker gissning. Den övre ser jag inte samma klarhet i nubben men vinkeln gentemot ryggslutet ser större ut av det jag ser då därför tror jag att det är en pojke.[/

    Tack för förklaringen! Jag är så fascinerad över nub-teorin men jag har inte blivit så kunnig själv än. Jag trodde först att det vita på den övre bilden var nuben och att det var en solklar kille, men det var ju tydligen navelsträngen :)

    Jag försöker just nu övertyga mannen om att vi ska ta reda på kön på RUL annars får jag gott vänta tills mars. Men jag hoppas jag kan meddela här i oktober vad det är :)


    Nä precis det är nog navelsträngen :)
  • Fri 6 Sep 2019 14:36

    Hej! Vi var på KUB idag, 13+1 sa hon, och vi är väldigt nyfikna på vad vi har för en liten därinne. Vi ska göra ett till ultraljud vecka 19 och få reda på kön då men det vore kul att få lite gissningar fram tills dess. :)


    Jag har aldrig gjort ett inlägg med bild förut så jag hoppas det blir rätt nu.




    Båda bilderna är alltså från idag, men jag vet inte vad det är man går efter riktigt så jag tänkte att jag tar med två ifall att, och hoppas att någon kan gissa utifrån dem. :)

  • Fri 6 Sep 2019 19:13

    Nu är detta en bild från RUL och jag har valt att inte veta könet för ens på min födelsedag! Så bara min mor vet....

    Skallteorin är svår så här sent om jag förstått rätt, och ingen nubb på bilden.... :P

    Men kanske någon vill gissa ändå? :)

  • Mon 9 Sep 2019 10:59

    ?????????

  • Tue 10 Sep 2019 07:45
    vicky91 skrev 2019-09-09 10:59:05 följande:

    ?????????


    Flicka :)
  • Tue 10 Sep 2019 07:46
    Bajkal skrev 2019-09-06 19:13:55 följande:

    Nu är detta en bild från RUL och jag har valt att inte veta könet för ens på min födelsedag! Så bara min mor vet....

    Skallteorin är svår så här sent om jag förstått rätt, och ingen nubb på bilden.... :P

    Men kanske någon vill gissa ändå? :)


    Tror flicka :)
Svar på tråden Gissar gärna kön utifrån ultraljudsbilder och nub