• Anonym (Annika)

    Har jag fått svamp, eller vad är det för fel?

    Hej!

    För ca 3 dagar sedan kände jag att det skavde och kliade lite mellan benen, kliade tillbaka och tyckte det var extra skönt att klia runt könsöppningen (hålet) - ungefär liknande känsla som ett myggbett.

    Nu är jag torr innanför de inre blygdläpparna och där svider det dessutom om jag rör den delen med fingrarna. Det kliar fortfarande måttligt vid hålet o vid urinröret.

    Är sexuellt aktiv, men vart med samma man i 8 månader och gjorde ett test för flera olika könssjukdomar för ca 5 månader sedan och allt såg bra ut, så tror inte på något sådant.

    Ska till gyn på torsdag först, så tänkte om någon här kanske har något hum om vad det kan vara?

    Mvh.

  • Svar på tråden Har jag fått svamp, eller vad är det för fel?
  • Anonym (Låter som svamp)

    Kan mycket möjligt vara svamp så ring din husläkare och be att få Diflucan utskrivet. 

  • Anonym (Descutan)

    Låter som svamp!

    Ett mirakelmedlet är Descutan-tvätt som används inför operationer. Köp 2st på apoteket och tvätta med descutansvampen två morgnar i rad. Är det svamp så försvinner det på dag 3-4.

    Klia inte mer! Det går hål i huden.

  • Anonym (Annika)

    Tack för era svar!

    Jag har köpt lactal vagitorier, har dock inte börjat kuren ännu men hjälper den om det skulle vara svamp?

    Ang. Descutan (har jag hemma btw) undrar jag om det verkligen är så bra, känns som att det skulle kunna svida rätt rejält?

  • Anonym (Låter som svamp)
    Anonym (Annika) skrev 2019-01-19 09:55:29 följande:

    Tack för era svar!

    Jag har köpt lactal vagitorier, har dock inte börjat kuren ännu men hjälper den om det skulle vara svamp?

    Ang. Descutan (har jag hemma btw) undrar jag om det verkligen är så bra, känns som att det skulle kunna svida rätt rejält?


    Lactal hjälper inte mot svamp.
  • Anonym (Kk)

    Jag fick en stor knöl i underlivet fylld med var för att svampmedicinen täppte till urinröret antar jag. Mitt underliv gillade inte den tydligen. Så behandla ENBART efter att du fått konstaterat av läkare att det är svamp. Det låter som det men det kan tyvärr vara någon könssjukdom också även om man inte vill tro det om ens partner. Så kolla upp det.

  • Anonym (Descutan)
    Anonym (Annika) skrev 2019-01-19 09:55:29 följande:

    Tack för era svar!

    Jag har köpt lactal vagitorier, har dock inte börjat kuren ännu men hjälper den om det skulle vara svamp?

    Ang. Descutan (har jag hemma btw) undrar jag om det verkligen är så bra, känns som att det skulle kunna svida rätt rejält?


    Latcal är väl för torra slemhinnor?? När man är i klimakteriet typ.

    Descutan anvönder vi på patienter. D tar två dagar sen är svampen borta. Då har de flesta haft besvär i flera veckor/mpnader och hållt pp med salvor och dyl.

    Svider gör det om du kliat hål, inte annars.
Svar på tråden Har jag fått svamp, eller vad är det för fel?