• Anonym (Sibylla)

    Att bli varnad för en pedofil

    Om du är ihop med ditt livs kärlek och någon berättar för dig att den här personen är dömd för sexbrott mot barn, våldtäkt. (Inte den typen av våldtäkt där grabben är 16 och tjejen 14 utan en vuxen och ett barn)


    Hur skulle du reagera? Det finns bevis, skulle du tro på det? Skulle du vilja få veta en sån sak?

    Jag har fått en sån varning, vet inte vad jag ska tro eller göra...

  • Svar på tråden Att bli varnad för en pedofil
  • Anonym (Cc)

    Ja, självklart skulle jag vilja veta det. Jag skulle begära ut domen och säga bye bye till äcklet. Så ja, jag skulle tro på bevisen.

  • fornminne

    Det klart att jag skulle vilja veta. Sätskilt som det handlade om ett yngre barn (yngre än tonåren) och misstänkt tvång.

  • EmberEyes
    Anonym (Sibylla) skrev 2019-01-18 23:31:02 följande:

    Om du är ihop med ditt livs kärlek och någon berättar för dig att den här personen är dömd för sexbrott mot barn, våldtäkt. (Inte den typen av våldtäkt där grabben är 16 och tjejen 14 utan en vuxen och ett barn)


    Hur skulle du reagera? Det finns bevis, skulle du tro på det? Skulle du vilja få veta en sån sak?

    Jag har fått en sån varning, vet inte vad jag ska tro eller göra...


    Om det finns bevis och en dom så hade den personen varit borta ur mitt liv på två röda. Och ja, självklart hade jag velat veta! Jag personligen hade inte varit intresserad av en person som någonsin gjort en annan person så illa som en pedofil eller våldtäktsman/kvinna har gjort, så för mig är det en "no-brainer".

    För mig är detta så självklart och grundläggande att jag inte ens förstår frågeställningen. TS, vad är det som gör att du själv är förvirrad och osäker på vad du ska göra? Vad tar du för ställning vad gäller pedofili?
  • Anonym (svårt)

    När min sambo var 18 hade han sex med en tjej som sade att hon var 15. Hon såg ung ut men verkade ändå mogen. Senare visade det sig att hon bara var 13 år. Min sambo blev inte dömd för något eller så och han är absolut inte pedofil! Så kolla upp det, men dra inte förhastade slutsatser.

  • fornminne
    Anonym (svårt) skrev 2019-01-18 23:48:11 följande:
    När min sambo var 18 hade han sex med en tjej som sade att hon var 15. Hon såg ung ut men verkade ändå mogen. Senare visade det sig att hon bara var 13 år. Min sambo blev inte dömd för något eller så och han är absolut inte pedofil! Så kolla upp det, men dra inte förhastade slutsatser.

    Du kan inte jämföra frivilligt sex mellan tonåringar, med en vuxen som har sex med ett barn. Din sambo handlade i "god tro". Hon ljög om sin ålder. Eller hade han legat med henne även om han hade fått veta sanningen?
  • SweeneyTodd
    Anonym (svårt) skrev 2019-01-18 23:48:11 följande:
    När min sambo var 18 hade han sex med en tjej som sade att hon var 15. Hon såg ung ut men verkade ändå mogen. Senare visade det sig att hon bara var 13 år. Min sambo blev inte dömd för något eller så och han är absolut inte pedofil! Så kolla upp det, men dra inte förhastade slutsatser.
    Konstigt att ligga med en 15-åring när man är 18. Ja, det händer mycket på dem tre åren. 
  • Anonym (svårt)
    fornminne skrev 2019-01-18 23:51:04 följande:
    Du kan inte jämföra frivilligt sex mellan tonåringar, med en vuxen som har sex med ett barn. Din sambo handlade i "god tro". Hon ljög om sin ålder. Eller hade han legat med henne även om han hade fått veta sanningen?

    Självklart hade han inte legat med henne om han hade vetat att hon bara var 13 år. Han har aldrig visat intresse för barn eller jätteunga tjejer. Hans yngsta flickvän var 17, då var han själv 19. Sen dess har han bara haft äldre kvinnor (jag är några år äldre).
  • Anonym (Sibylla)
    EmberEyes skrev 2019-01-18 23:45:22 följande:
    Om det finns bevis och en dom så hade den personen varit borta ur mitt liv på två röda. Och ja, självklart hade jag velat veta! Jag personligen hade inte varit intresserad av en person som någonsin gjort en annan person så illa som en pedofil eller våldtäktsman/kvinna har gjort, så för mig är det en "no-brainer".

    För mig är detta så självklart och grundläggande att jag inte ens förstår frågeställningen. TS, vad är det som gör att du själv är förvirrad och osäker på vad du ska göra? Vad tar du för ställning vad gäller pedofili?

    Jag är i chock antar jag, fick veta för bara ett par timmar sen. Att leva flera år i en absolut lögn, tur att vi inte fått några barn. Jag vet inte hur jag ska ta mig därifrån utan att möta honom. Bevisen är slående, erkännande och dömd till fängelse. Kom några månader innan vi blev ihop...alla dessa lögner. 


    Och nej, det är en vuxen man som i flera år gett sig på vad jag antar är hans dotter. 

Svar på tråden Att bli varnad för en pedofil