• Emmis95

    Ättika farligt???

    Så jag fick den briljanta idén att skura golvet med ättika (24 %) utspätt vatten för att min skurmopp luktade unket och var rädd att den skulle få lägenheten att stinka efter att jag just skurat golvet med den. Men nu luktar det ättika i hela lägenheten och så starkt så att det svider i näsan och munnen. Har vädrat osv men det luktar lika starkt och jag börjar få panik som den hypokondriker jag är och tror såklart att min strupe kommer frätas sönder nu ???????? är det nån som vet om lukten/ev ångor är farligt och vad kan jag göra för att få bort lunten av det snabbare??!

    Tacksam för svar /ångestfylld hypokondriker

  • Svar på tråden Ättika farligt???
  • Anonym (Oroadiginte)

    Nej,det är inget som kan skada dig. Du dricker ju inte det, så varför skulle det vara farligt? Vädra lite till och lugna ner dig.

  • Emmis95

    Tack för svar. Okej, har hört att om man andas in det så kan man skada svalget osv men det kanske är just starka ångor och inte lukten av det då? Blev orolig när det började svida i munnen och näsan

  • EmberEyes

    Det luktar förjävligt ett tag (flera timmar, ibland upp till ett dygn), men om du inte har allvarliga problem med lungor/luftrör så är det lugnt.

Svar på tråden Ättika farligt???