• Anonym (Allts­å)
    Äldre 19 Jan 23:49
    282 visningar
    16 svar
    +2
    16
    282

    Varför skaffar en del så jävla många ungar när de konstant klagar över saker som rör just mängden ungar!?

    Jag vet inte hur många ggr nu, som jag läst diverse trådar i olika föräldraforum på Facebook, där det klagas över saker som rör de som har liiiite för många ungar.

    Det klagas om dyra inträden när man har många barn, dyrt med resor när man har många barn, dyrt med hyror när man har många barn och behöver flera rum, dyrt med mat - tydligen extra dyrt med mjölk (ett ständigt återkommande ämne), dyrt med blöjor när de har tre blöjbarn samtidigt, dyrt med frukt till skolan, dyrt med fan allt!

    MEN VAD FAN TÄNKTE NI DÅ!? Det ÄR dyrt att ha barn! Och det blir dyrare om man skaffar 6 ungar på 5 år. Hur fan kan det komma som en chock för så himla många!?

    Inte nog med de som startar dessa trådar; men alla som hakar på och fortsätter klagandet i kommentarsfälten - alltså VA FAN!?

    Lägg ner! Ni har gjort aktiva val va fan!

    Ännu värre är de som klagar på sina barn för att de är jobbiga. Alltså håll käften! Seriöst! Det är ju för fan ni som VALT att skaffa barn! Många barn till på köpet! Är de jobbiga så har ni enbart er själva att skylla.

    Gah! Vad är det med folk!?

  • Svar på tråden Varför skaffar en del så jävla många ungar när de konstant klagar över saker som rör just mängden ungar!?
  • Anonym (Eeep!­)
    Äldre 19 Jan 23:51
    #1
    Anonym (Alltså) skrev 2019-01-19 23:49:24 följande:

    Jag vet inte hur många ggr nu, som jag läst diverse trådar i olika föräldraforum på Facebook, där det klagas över saker som rör de som har liiiite för många ungar.

    Det klagas om dyra inträden när man har många barn, dyrt med resor när man har många barn, dyrt med hyror när man har många barn och behöver flera rum, dyrt med mat - tydligen extra dyrt med mjölk (ett ständigt återkommande ämne), dyrt med blöjor när de har tre blöjbarn samtidigt, dyrt med frukt till skolan, dyrt med fan allt!

    MEN VAD FAN TÄNKTE NI DÅ!? Det ÄR dyrt att ha barn! Och det blir dyrare om man skaffar 6 ungar på 5 år. Hur fan kan det komma som en chock för så himla många!?

    Inte nog med de som startar dessa trådar; men alla som hakar på och fortsätter klagandet i kommentarsfälten - alltså VA FAN!?

    Lägg ner! Ni har gjort aktiva val va fan!

    Ännu värre är de som klagar på sina barn för att de är jobbiga. Alltså håll käften! Seriöst! Det är ju för fan ni som VALT att skaffa barn! Många barn till på köpet! Är de jobbiga så har ni enbart er själva att skylla.

    Gah! Vad är det med folk!?


    *hämtar popcorn*
  • Äldre 20 Jan 00:01
    #2

    Antagligen skaffade man inte sex ungar för att man älskar att betala sex inträden till Leklandet, utan det fanns andra orsaker bakom, och alla dyra inträden är en bieffekt.

    Tja - varför klagar man alls på något? Vad tjänar det till? Lite är det väl terapeutisk, lite är dolt skrävlande (man vill egentligen skryta med hur mycket roligt man gör med sina barn, men det känns lite ofint, så man klagar på hur dyra alla aktiviteter är, så har man ändå fått säga att man gjort dem), lite är bonding med andra föräldrar, lite är genuin frustration osv.

    Har du själv aldrig klagat över något?

  • Anonym (mamma­)
    Äldre 20 Jan 00:07
    #3

    Jag klagar på allt det där fast jag bara har 2 barn.

  • Anonym (G)
    Äldre 20 Jan 01:02
    #4
    Anonym (mamma) skrev 2019-01-20 00:07:31 följande:

    Jag klagar på allt det där fast jag bara har 2 barn.


    Precis. Alla klagar väl nån gång på att ens barn är jobbiga.. men det är tydligen mer ok att klaga när man man har ett eller två barn än fyra.
  • Anonym (´´´´´­)
    Äldre 20 Jan 04:41
    #5
    annabellelee skrev 2019-01-20 00:01:30 följande:

    Antagligen skaffade man inte sex ungar för att man älskar att betala sex inträden till Leklandet, utan det fanns andra orsaker bakom, och alla dyra inträden är en bieffekt.

    Tja - varför klagar man alls på något? Vad tjänar det till? Lite är det väl terapeutisk, lite är dolt skrävlande (man vill egentligen skryta med hur mycket roligt man gör med sina barn, men det känns lite ofint, så man klagar på hur dyra alla aktiviteter är, så har man ändå fått säga att man gjort dem), lite är bonding med andra föräldrar, lite är genuin frustration osv.

    Har du själv aldrig klagat över något?


    TS klagar ju på folk som klagar!!
  • Anonym (Hålle­rMed)
    Äldre 20 Jan 05:36
    #6

    Håller med, har man knullat till sig X antal ungar ska man vara beredd att ta ansvar för dessa och inte gnälla som en jättebebis.

  • Äldre 20 Jan 06:35
    #7

    Jag valde att köpa vår senaste bil, men klagade och svor som en borstbinde häromdagen när jag skulle byta lampor på idiotfanskapet. Då har ju jag ändå VALT att köpa den. Mitt personliga val!!!! Ändå hade jag MAGE att beklaga mig.

    Jag älskar mina två barn över allt annat här på jorden, men nog beklagar jag mig över sömnbristen ibland om sjukdomarna löst av varandra under några månaders tid.

    Du klagar aldrig på något alls va TS?

  • Kusine­n
    Äldre 20 Jan 06:57
    #8

    Att klaga på att nåt är dyrt är väl inte samma sak som att det kommer som en chock att det kostar mer med fler barn?

    Jag förstår inte det resonemanget ts.

  • Anonym (Rut)
    Äldre 20 Jan 07:46
    #9

    Var hittar man alla dessa trådar? Vilka andra forum finns det.? Nyfiken på att läsa argumenten direkt.

  • Anonym (för män...­)
    Äldre 20 Jan 08:09
    #10

    En del män klagar för att de känner nog att de inte helt har valt att ha en massa ungar. Han ville kanske mest få ligga litegrann, men så snabbspola fram ett par år så sitter han där med 3-4 ungar som är alldeles stojiga och oregerliga och tänker "Vadfan är det här? Jag ville ju bara få ligga lite?"

  • Anonym (hålle­r med ts)
    Äldre 20 Jan 08:10
    #11

    Håller med, blir så trött på alla som framställer sig som några slags offer för att de valt att skaffa barn. Det fanns en tråd tidigare där vissa på allvar menade att man måste tycka synd om föräldrar som låter sina barn bete sig illa i affärer, för det är minsann så jobbigt att ha barn. Det var t.o.m. någon som menade att ha jobbiga barn var jämförbart att leva i ett misshandelsförhållande.

  • Anonym (hålle­r med ts)
    Äldre 20 Jan 08:12
    #12
    Anonym (för män...) skrev 2019-01-20 08:09:39 följande:

    En del män klagar för att de känner nog att de inte helt har valt att ha en massa ungar. Han ville kanske mest få ligga litegrann, men så snabbspola fram ett par år så sitter han där med 3-4 ungar som är alldeles stojiga och oregerliga och tänker "Vadfan är det här? Jag ville ju bara få ligga lite?"


    Varför steriliserade han sig inte om han inte ville ha 3-4 barn?
  • Anonym (för män...­)
    Äldre 20 Jan 09:00
    #13
    Anonym (håller med ts) skrev 2019-01-20 08:12:48 följande:
    Varför steriliserade han sig inte om han inte ville ha 3-4 barn?
    För att han är korkad och saknar konsekvenstänk. Fast samtidigt är han nog för det mesta rätt tacksam för det ändå, för hade han inte vart korkad och saknat konsekvenstänk så hade han inte haft 3-4 underbara (men jobbiga) ungar
  • Anonym (för män...­)
    Äldre 20 Jan 09:01
    #14
    Anonym (håller med ts) skrev 2019-01-20 08:12:48 följande:
    Varför steriliserade han sig inte om han inte ville ha 3-4 barn?
    För att han är korkad och saknar konsekvenstänk. Fast samtidigt är han nog för det mesta rätt tacksam för det ändå, för hade han inte vart korkad och saknat konsekvenstänk så hade han inte haft 3-4 underbara (men jobbiga) ungar
  • Anonym (biede­)
    Äldre 20 Jan 09:25
    #15
    +2

    För en del finns det ju inget annat i livet de lyckats med, så att trycka ut alldeles för många ungar kan bli det enda de "lyckas" med. Sen finns där säkert en lite minoritet som inte kan/slarvar med preventivmedel, exempelvis kanske tjejen tar piller lite när hon kommer ihåg, samtidigt vägrar killen kondom och gör någon idiotisk liknelse med kolapapper.

    Men ja, ett till två, möjligtvis tre barn hade varit en bra gräns att lägga sig vid, eller i vissa fall skippa det helt. Självmedvetenhet är en styrka så att säga.

  • Anonym (Ansva­r)
    Äldre 20 Jan 10:05
    #16
    +2

    Jag har tänkt på samma sak. Mjölken är inte dyrare för att man har många barn. Inte kostar inträdet på grönan mer för att man har många. På många ställen får man dessutom rabatt när man har många barn. Alla barn behöver mat, kläder, lek, aktiviteter och hälsovård. Det måste man tänka på innan man avlar för många. Det är inte klokt att man får extra barnbidrag för att man har skaffat fler barn.

Svar på tråden Varför skaffar en del så jävla många ungar när de konstant klagar över saker som rör just mängden ungar!?