• Äldre 20 Jan 00:11
    135 visningar
    0 svar
    0
    135

    Hjälp! Viktuppgång

    Hejj!

    Sen ungefär 8månader tillbaka har jag hat extrema problem men viktuppgång. De började i maj ( nu är de januari) när jag noterade att jag under en vecka hade gått upp 1,5kg. Jag minskade då på maten då jag antog att jag ätit för mycket för att vara jag. Jag hade under de senaste året varit väldigt viktstabil och i princip inte gått upp eller ner ett gram. Den följande veckan hade jag gått upp ytligare 1,5 kg så jag fortsatte att minska ytligare på mitt energi intag. Viktökningen fortsatte i ungefär 2 månader tills jag hade gått upp totalt 10-12kg. Vid Enna punkt hade jag minskat mitt energi intag så pass mycket stt jag knappt åt någon ting alls. Nu har det gått ytligare några månader och jag kan i princip inte äta utan att gå upp i vikt. Har legat mellan ungefär 200-500kcsl per dag de senaste månaderna. Så fort jag äter mer räcker med att jag bara runt 800kcal en dag så ökar jag 2kg i vikt. I övrigt lever jag hälsosamt, tränar 3-4ggr i veckan och försöker att stressa så lite som möjligt i vardagen. Har gått till flera olika läkare under dessa 8månader men ingen hittar något fel och de är ingen som riktigt häller tar mitt problem på allvar. Nu är jag extremt obekväm i min kropp pågrun av den stora förändringen med vikten men jag kan häller inte äta som en normal person. De jag får i mitt under en dag är ungefär : frukost = ett äpple, lunch= en knäckemacka och middag = havre grynsgröt eller någon lätt soppa på runt 100kcal! Jag står inte ut längre, de ända jag vill är att komma tilbaka till min gamla kropp och livsstil men de verkar vara helt omöjligt. Kan till lägga att matintaget (som jag precis radat upp) har jag ätit under flera månader och verkar vara de ända som funkar för att jag inte ska gå upp i vikt

Svar på tråden Hjälp! Viktuppgång