• Anonym (Hastlo)

    De skrattade och glodde hela kvällen

    Har inte varit ute socialt på nattklubb på 5 veckor nu pågrund av depression fram och tillbaka. Jag är som tur är inte den som går ut för att supa bort ångesten utan väljer istället då att spara mig och gå ut när jag är på bra humör igen och bra i huvudet psykiskt.

    Men just då mådde jag liksom bra och stod och dansade liksom med min kompis lite enskilt från scenen, istället för mitt i gröten.

    Då kollar två tjejer på mig, de bara liksom står, och då kollade jag tillbaka med ett ?leende? liksom.

    Så ser jag sedan att de typ börjar skratta?och det fanns verkligen inget att skratta åt då de själva skrek till en låt mitt i dans golvet.

    Kan tänka tillbaka på det ibland för det är mycket av sådant som gör mig osäker, jag vet att jag inte är bokatavligt ful men klart att man drar sig undan när folk blickar en?

    Det var verkligen inget speciellt med dom så fattar inte poängen.

    Visst om jag var helt borta och stod som en stel pinne men om inte det??!

  • Svar på tråden De skrattade och glodde hela kvällen
  • EmberEyes

    Jorden kretsar inte kring dig. Att du råkade stå där du stod, och att de skrattade har förmodligen ingen inbördes korrelation.

  • Anonym (Dt)

    Lite anledningen till att jag inte går ut själv, en del tjejer (Säkert killar också) kan vara så jäkla taskiga, håna en och skratta åt en. Jag är inte jätteduktig socialt och ser väl inte ut som någon modell, men det känns ändå tråkigt att man ska bli ett skämt för att man försöker spela det sociala spelet.

    Går som sagt inte ut längre, finns säkert gott om snälla tjejer, men de få som är taskiga tar större plats i ens sinne.

  • Anonym (A)
    EmberEyes skrev 2019-01-20 07:21:00 följande:
    Jorden kretsar inte kring dig. Att du råkade stå där du stod, och att de skrattade har förmodligen ingen inbördes korrelation.
    Det tror inte jag heller
  • Anonym (katte)

    Tänker som de övriga att det inte alls är säkert att det fanns ett samband med deras skratt och dig.

    Men för din egen skull så måste du börja lägga folks elakheter på dem själva i stället för på dig själv. Osäkra personer har ett behov av att trycka ner andra. En del andra mår dåligt och tar ut det genom att vara elaka och nedlåtande mot andra. Vissa personer har nån sorts självhat som de tar ut genom att hacka på och leta brister hos andra personer.

    Kom ihåg det; att alltid se folks elakheter och nedlåtenhet som en brist hos dem istället för en brist hos dig. Livet blir mycket enklare då. 

Svar på tråden De skrattade och glodde hela kvällen