• Äldre 21 Jan 11:30
    1211 visningar
    13 svar
    13
    1211

    Blir det tråkigt med en vecka i Garda?

    Mimmi O skrev 2019-01-21 10:12:58 följande:

    Jag och min sambo ska på bröllopssemester i en vecka i september. Vi är sugna på Italien. Italien lockas vi av deras fina natur och vingårdar.

    Jag tänkte först bo i Garda några nätter och sedan avsluta med ett par nätter i Venedig.

    Men min sambo vill gärna vara på ett och samma ställe en vecka. Han gillar inte att resa runt. Nu till min fråga.

    Kan man sysselsätta sig en hel vecka i Garda och kring Gardasjön om man inte är där för att cykla och gå i mängder?

    Tacksam för svar .


    Det går absolut att roa sig en vecka kring Gardasjön. 


    Sirmione som är väldigt vackert och längst ut på udden finns det gamla ruiner från romartiden. Det finns även många spa då det anses att vattnet i området är hälsobringande. 


    www.tripadvisor.se/Attractions-g187842-Activities-Sirmione_Province_of_Brescia_Lombardy.html
    Relaterad bild


    Det finns även en gulliga orten Desenzano del Garda som är väldigt vackert att vandra runt i!Relaterad bild


    Vill ni ha en lite mer aktiv dag så ligger Gardaland som är ett av Italiens äldsta och största nöjesfält www.gardaland.it/en/Relaterad bild


    Bildresultat för gardaland


    Det finns även vattenland med rutschkanor och annat kul  


    Vill man se lite stad så är Verona nära. Där kan man se Arenan en amfiteater där de har konserter och opera även fram i September! Rekommenderas om ni har chansen! www.viagogo.se/Verona/Arena-di-Verona-Biljetter/_V-1264



    Jag vet om att man "ska" se Venedig, men i September så kommer det troligen lukta ganska så mycket... Det är inte högsäsong för turister men det betyder inte att det inte kommer vara trångt och jobbigt :-P Dessutom så är det väldigt dyrt i Venedig! De är experter på att ta betalt! Sätter du dig på en uteservering kan det kosta 50 euro för att du sitter på uteserveringen och har den en musiker där ute samtidigt lägger de på 20 euro till typ... och då är inte kaffet inräknat utan det är ytterligare kanske 10 euro för en liten espresso.... De är även kända för att lura just turister. Man har hittat 3 olika menyer på vissa restauranger, en för utländska turister, en för turister från övriga italien, och en för de lokala... 


    Jag kan tycka att Venedig är vackert, men helt ärligt väldigt överhypat... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Blir det tråkigt med en vecka i Garda?