• Äldre 23 Jan 07:53
    677 visningar
    21 svar
    21
    677

    Våldsverkare

    Vilka våldsverkare tror DU står för den största delen av allt politiskt våld i Sverige?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Våldsverkare
  • Äldre 23 Jan 10:03
    #1
    +2

    Avser du med politiskt våld, det som fysiskt skadat flest eller det som utövats vid flest enskilda tillfällen. Vilken typ av avser du, det som riktats mot politiska motståndare, det dom riktas mot personer som tycker illa om men som inte uttryckt någon politisk ståndpunkt?

  • Äldre 24 Jan 00:58
    #2
    OlgaElvira skrev 2019-01-23 10:03:41 följande:

    Avser du med politiskt våld, det som fysiskt skadat flest eller det som utövats vid flest enskilda tillfällen. Vilken typ av avser du, det som riktats mot politiska motståndare, det dom riktas mot personer som tycker illa om men som inte uttryckt någon politisk ståndpunkt?


    I den första frågan alternativ 2 och i den andra frågan alternativ 1.
  • Äldre 24 Jan 07:18
    #3
    Åttionian skrev 2019-01-24 00:58:36 följande:

    I den första frågan alternativ 2 och i den andra frågan alternativ 1.


    Som jag uppfattar frågan efter din komplettering att du av ser det våld som utövats vid flest tillfällen och som riktats mot politiska motståndare. Har jag förstått det korrekt?
  • Äldre 24 Jan 10:01
    #4
    +1

    Glöm inte bort djurrättsaktivisterna som terroriserar lantbrukare.


    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Busare­w
    Äldre 24 Jan 10:08
    #5

    islamister

  • Äldre 24 Jan 10:10
    #6

    Allihopa och fler. 

  • Äldre 24 Jan 16:08
    #7

    Korrekt.


    OlgaElvira skrev 2019-01-24 07:18:13 följande:

    Som jag uppfattar frågan efter din komplettering att du av ser det våld som utövats vid flest tillfällen och som riktats mot politiska motståndare. Har jag förstått det korrekt?


  • Äldre 24 Jan 16:09
    #8
    Rataxes skrev 2019-01-24 10:01:07 följande:

    Glöm inte bort djurrättsaktivisterna som terroriserar lantbrukare.


    Inte så vansinnigt många va?
  • Äldre 24 Jan 16:11
    #9

    Exempel på fler?


    AndreaBD skrev 2019-01-24 10:10:41 följande:

    Allihopa och fler. 


  • Äldre 24 Jan 16:31
    #10

    Då tror jag att jag uppfattat avgränsningarna. Nu kommer jag att gissa utifrån det jag läst och hört, jag har inte tillgång till någon statistik. Jag tror att flest enskilda tillfällen mot politiska motståndare utövats av nazister och olika AFA-grupperingar oftast gentemot varandra.

    Våld från andra grupperingar/personer har inte riktats mot politiska motståndare utan mot de som råkat befinna sig på en viss plats, t.ex. Drottninggatan 7 april.

Svar på tråden Våldsverkare