• Anonym (Anonym)

    Har jag fått någon sjukdom?

    För snart en vecka sedan började det plötsligt att klia mellan benen, klåda som senare övergick till sveda. När jag tog en titt i spegeln så är jag alldeles röd på blygdläpparna och det svider dessutom där och emellan om jag rör där.

    Vid själva hålet är jag röd i nederkant och där svider det med om jag spänner/drar ut huden med fingrarna.

    Hade sex förut idag med samma kille jag haft sex med de senaste månaderna (oskyddat) och det gjorde inte alls ont eller så men efteråt blödde jag i nederkant till hålets ingång så att säga.

    Ska till gynekolog först nästa vecka (de hade ingen tid innan dess) och jag undrar om jag åkt på någon könssjukdom eller om jag "bara" fått tex svamp eller obalans i floran?

    Hade kondylom för snart 15år sedan om det kan vara av betydelse men har inga vårtor kvar, varken utanpå eller inuti (tog cellprov i höstas och de såg inga vårtor då i varje fall).

    Så, vad tror ni? Känns ju inte direkt som att man åker till akuten med detta utan jag får snällt vänta till nästa vecka.

    Mvh.

  • Svar på tråden Har jag fått någon sjukdom?
  • UndrandeSökare

    Klåda, sveda och rödhet i underlivet låter som svamp, men det kan ju vara något annat också. Bra att du bokat tid hos gyn. Om någon könssjukdom skulle hittas tex klamydia, så se också till att mannen också kommer till en läkare för undersökning och behandling.

Svar på tråden Har jag fått någon sjukdom?