• Äldre 25 Jan 12:27
    243 visningar
    2 svar
    2
    243

    Är jag gravid?

    Hej, ska försöka hålla mig kortfattad. Jag är 17 år och har de senaste två dagarna gått runt och nojjat ifall jag är gravid. Jag har haft "symptom" så som illamående (främst förmiddag), väldigt trött utan anledning, svullen mage osv under ca 5-7 dagar. Jag har haft sex med en kille vid tre tillfällen under de senaste två veckorna, utan kondom. Jag vet att det är extremt korkat men trodde inte jag kunde bli gravid då han drog ut innan han kom. Har i efterhand fått höra att det finns försatts som man kan bli gravid av.

    Nu är frågan kan man ens känna symptom så här tidigt i en eventuell graviditet? Alla svar är välkomna behöver all hjälp jag kan få.

    Kan tillägga att jag var hos umo höromdan men de sa att det var för tidigt att ta test och att jag måste vänta 2-3 veckor till. 1

  • Svar på tråden Är jag gravid?
  • Anonym (A)
    Äldre 25 Jan 12:38
    #1

    Ja, man kan känna symtom så tidigt. Om du är gravid eller inte kan varken jag eller någon annan veta.

  • Anonym (ak)
    Äldre 28 Jan 18:41
    #2

    Du KAN mycket väl vara gravid MEN det är ovanligt att känna symtom så tidigt. Det jag tror, som har hänt mig innan är att man blir ''skengravid''- alltså att man tror att man är gravid så pass mycket att kroppen börjar efterlikna graviditetssymtom. 


    Jag är gravid i vecka 6 och plussade i vecka 5 och innan dess hade jag inga som helst symtom för jag trodde verkligen inte att jag var gravid. Månaden innan trodde jag att jag var gravid och hade symtom men sedan kom min mens. 


    Är ung själv, om du behöver någon att prata Oskyldig 

Svar på tråden Är jag gravid?