• Anonym (Anna)

    Hur berättar jag för honom, om den är tillbaka?

    Hej!

    För ca 7år sedan fick jag kondylom, fick behandling och tyvärr fruktansvärda biverkningar.

    MEN de synliga vårtorna försvann (jag vet att man har viruset ändå).

    Sen dess har jag inte alls haft några som helst synliga vårtor (tack o lov). Nu oroar jag mig dock för att dom eventuellt är tillbaka, fast denna gång på insidan. Jag är jätteorolig för att det ska vara just kondylom men väldigt osäker på om det faktiskt är det.

    Oavsett, vi har dejtat i snart ett år och vi har haft oskyddat sex ett flertal gånger (eftersom att jag inte haft några vårtor på flera år så trodde jag att det var safe).

    Ska till gynekolog i veckan för att säkerställa om det är att dom är tillbaka eller om jag oroar mig i onödan.

    Kondylom är ju egentligen ingen allmänpliktig sjukdom, vilket innebär att jag egentligen inte behöver berätta för honom MEN om det du är så att det är tillbaka så vill jag berätta för honom såklart.

    Hur gör jag det på bästa sätt om nu så skulle vara fallet? Jag tycker om honom väldigt mycket och är rädd att han kommer tycka att jag är äcklig och inte vilja ha sex mer med mig om jag nu skulle ha det.

    Hur hade ni (främst killar) reagerat om ni dejtat/är tillsammans med någon som du inte fått reda på sedan tidigare att personen haft kondylom för flera år sedan och nu är det eventuellt tillbaka?

    Jag är så orolig och behövde skriva av mig om detta.

    Kommer ju berätta om så är fallet, men är otroligt rädd för att han kommer att gå om det nu är så.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Hur berättar jag för honom, om den är tillbaka?
  • Anonym (Anonym)

    Jag hade väl blivit lite chockad först. Men jag hade inte lackat tror jag, speciellt inte om jag hade haft känslor för personen.

    Men sen finns de säkert dom som är rädda och inte har så breda kunskaper inom ämnet. :) 

Svar på tråden Hur berättar jag för honom, om den är tillbaka?