• JanneJesus

    Frågan är VARFÖR så många män är nöjer sig med "hålet" och tycker resten av kvinnan är ointressant?

    Frågan är VARFÖR så många män är nöjer sig med "hålet" och tycker resten av kvinnan är ointressant?
  • Svar på tråden Frågan är VARFÖR så många män är nöjer sig med "hålet" och tycker resten av kvinnan är ointressant?
  • Anonym (biede)

    Det är helt enkelt inte sant!!

    Brösten är viktiga också.

  • Anonym (K)

    Beror självklart på vad du är ute efter i stunden. 
    Vill du bara ligga så räcker det med en kvinna du blir attraherad av och då behöver du inte alls veta mer om personen om du inte själv vill.

  • Anonym (För att...)

    Män inte har utrymme att vara lika kräsna. Ett fåtal män kan vara väldigt kräsna, men de flesta inte. Man vet liksom inte när man får ligga härnäst, kanske aldrig och då kan man inte vara så diskriminerande.

    Även för en relation kan man inte vara så kräsen, det räcker liksom med någon som man trivs att vara med och som vill ligga med en emellanåt. Kärlek och djupare kontakt växer förhoppningsvis fram med tiden.

  • Pripps Vichy

    Du söker dig till fel sorts män. Men det brukar vara så att man attraherar människor som är lika en själv, så ingen rök utan eld, kanske?

  • Anonym (Drömkvinnan)
    Pripps Vichy skrev 2019-01-28 10:52:18 följande:

    Du söker dig till fel sorts män. Men det brukar vara så att man attraherar människor som är lika en själv, så ingen rök utan eld, kanske?


    Jag är TS och man :)
  • Anonym (Hmm)

    Tycker jag märkt detta med.

    En kille vill ha en kvinna. Någon som fixat vardagen åt honom, som bekräftar honom och bekräftar hans manlighet genom att stå bredvid honom och de söt ut, någon som han kan ligga med regelbundet, som han kan skaffa barn med. Någon som håller bakvikten med helikopterperspektiv på hela privatlivet åt honom. Någon som styr upp honom och påminner honom om att tvätta händerna efter toabesöket.

    Man han är egentligen inte så intresserad av henne som person, hennes intressen, hennes åsikter, hennes funderingar. Det delar han hellre med andra män.

    Detta har kvinnor nu börjat genomskåda. Därav anledningen till varför 70% av skiljsmässorna tas ut av kvinnor. Kvinnor får inte alls ut detsamma av en relation med män som män får av kvinnor.

  • Anonym (Drömkvinnan)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-28 11:51:17 följande:

    Tycker jag märkt detta med.

    En kille vill ha en kvinna. Någon som fixat vardagen åt honom, som bekräftar honom och bekräftar hans manlighet genom att stå bredvid honom och de söt ut, någon som han kan ligga med regelbundet, som han kan skaffa barn med. Någon som håller bakvikten med helikopterperspektiv på hela privatlivet åt honom. Någon som styr upp honom och påminner honom om att tvätta händerna efter toabesöket.

    Man han är egentligen inte så intresserad av henne som person, hennes intressen, hennes åsikter, hennes funderingar. Det delar han hellre med andra män.

    Detta har kvinnor nu börjat genomskåda. Därav anledningen till varför 70% av skiljsmässorna tas ut av kvinnor. Kvinnor får inte alls ut detsamma av en relation med män som män får av kvinnor.


    Varför är hon ointressant?
  • AndreaBD

    Du har tjatat om det i en lång tråd redan. Räcker det inte? Och jag har redan sagt då: Min erfarenhet är att de som inte har relationer är inte kapabla till det. Så gott som ingen avstår frivilligt.  Förutom kanske några som väljer att prioritera annat - jobb eller sport t.ex.

  • AndreaBD

    Intressantare och mer på punkten vore nog att diskutera varför en hel del har blivit så "egna" att de inte klarar av en relation - ¨både män och kvinnor. Om de är nöjda med sin situation, så är det ju helt okej. Men i dem fallen där de inte är det - varför gör de inte något åt det?

Svar på tråden Frågan är VARFÖR så många män är nöjer sig med "hålet" och tycker resten av kvinnan är ointressant?