• Anonym (...)

    Vita män flytta nu!

    Är trött på all det manshat som vita män förstör landet med. Det är dom som sitter på stora företag som tjänar mängder med pengar och som gör att fattiga människor inte kan få några alls.
    De våldtar och förstör. 
    De skriver hat på sociala medier och kommenterar kvinnor kroppar med att dom är feta, håriga, fula etc... 
    De skriver "Lilla gumman"
    De sprider ut sina ben så att en knappt får plats på spårvagnen och säger en ifrån så filmar de och lägger ut på internet och skriver "Triggervarning"
    De skriver rasistiska saker..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-28 18:36
    Typ som den tråden boys will be boys som är uppe nu
    Bidrar till sjuka normer och mansideal

  • Svar på tråden Vita män flytta nu!
  • röd dåre

    Frågan är när det dyker upp nya utbrytarstater där man kanske uppskattar folk som vill följa enkla lagar och regler samt premiera arbete.

  • ThomasW
    röd dåre skrev 2019-02-01 00:00:58 följande:

    Frågan är när det dyker upp nya utbrytarstater där man kanske uppskattar folk som vill följa enkla lagar och regler samt premiera arbete.


    Om vi vill bo I frrd så heter det segregering eller apartheid. Ja, jag flyttar gärna från mångkulturen.

    Närmaste skola började brinna 3 ggr I december.

    Och gymnasiet har en säkerhetskontrill som arlanda.

    Glad att ungarna inte går där längre
  • annabellelee

    Jag känner inte igen mig i den beskrivning du ger. Visst finns otrevliga skitstövlar men också många trevliga och ansvarsfulla män. Du skriver också att detta gäller vita cis-män utan funktionsvariation - ledsen att behöva berätta det men det finns rötägg i alla grupper av människor.

    Sedan kan jag hålla med om att det finns normer som uppmuntrar otrevliga drag hos vissa grupper - låt oss då bekämpa normerna.

  • Crash Man

    Trådstarten känns mest som oprovocerat gnäll. Att TS väljer att avfärda alla som säger emot henne (ja, jag utgåt från att det är en hon) för kränkta rasistiska män som använder sig av härskartekniker.

    Hade TS skapat en mer substansfylld trådstart där hon argumenterar för varför  vita män utgör ett samhällsproblem så skulle jag kunna ta debatten. Det känner jag inte för just nu.

  • mer kexchoklad
    annabellelee skrev 2019-02-02 12:30:49 följande:

    Jag känner inte igen mig i den beskrivning du ger. Visst finns otrevliga skitstövlar men också många trevliga och ansvarsfulla män. Du skriver också att detta gäller vita cis-män utan funktionsvariation - ledsen att behöva berätta det men det finns rötägg i alla grupper av människor.

    Sedan kan jag hålla med om att det finns normer som uppmuntrar otrevliga drag hos vissa grupper - låt oss då bekämpa normerna.


    Det blir lite tokigt när man angriper trevliga ansvarsfulla för att vara jordens avskum. Risken är uppenbar att vissa tröttnar på att jobba arslet av sig för att få detta samhälle att fungera.
  • flygrl

    @TS: Så där kan du inte generalisera om alla vita män. Jag e själv en svart tjej och ogillar starkt när människor generaliserar lite hur som helt om svarta människor och det här e fan inte bättre. Det finns gott om bra vita män som inte alls stämmer in på din beskrivning. Dom förtjänar verkligen inte utsättas för ditt hat. :/

  • flygrl
    ThomasW skrev 2019-02-01 09:11:14 följande:

    Om vi vill bo I frrd så heter det segregering eller apartheid. Ja, jag flyttar gärna från mångkulturen.

    Närmaste skola började brinna 3 ggr I december.

    Och gymnasiet har en säkerhetskontrill som arlanda.

    Glad att ungarna inte går där längre


    Jag e väl medveten om det finns stora problem i förorterna. Jag bor själv Norra Botkyrka och stör mig som fan på dom kriminella gängen (som bara utgör en liten andel av min orts hela befolkning). :/

    MEN vill du verkligen ha ett apartheid samhälle i stil med hur Sydafrika eller amerikanska södern en gång såg ut?
  • mer kexchoklad
    flygrl skrev 2019-02-07 23:23:18 följande:
    Jag e väl medveten om det finns stora problem i förorterna. Jag bor själv Norra Botkyrka och stör mig som fan på dom kriminella gängen (som bara utgör en liten andel av min orts hela befolkning). :/

    MEN vill du verkligen ha ett apartheid samhälle i stil med hur Sydafrika eller amerikanska södern en gång såg ut?
    Ursäkta mitt inhopp:

    Nej tack till apartheid och liknande avarter.

    Däremot har jag förståelse för de som vill leva ett tryggt liv med likasinnade.
  • flygrl
    mer kexchoklad skrev 2019-02-07 23:40:15 följande:

    Ursäkta mitt inhopp:

    Nej tack till apartheid och liknande avarter.

    Däremot har jag förståelse för de som vill leva ett tryggt liv med likasinnade.


    Jag kan också förstå man vill leva ett tryggt liv med likasinnade. Inget konstigt med det alls. :) Många av oss i förorten vantrivs också med kriminalitet, islamism/salafism och allmänt stök. Jag hade det också jobbigt i skolan pga somliga grabbar som kaozade och förstörde för oss andra som faktiskt ville lära oss nåt. Och min pappa oroar sig ofta om hans bil ska finnas kvar nästa morgon eller om idioterna eldat upp den.

    Med andra ord så drabbas också vi skötsamma förortsbor/invandrare av kaozet. Men segregering typ apartheid skulle slå också mot oss. Vi behöver snarare mer integration och då inte bara tomma floskler. För integrationen idag funkar ju inte särskilt bra i praktiken. :/
  • Zizazi

    Jag är i processen att flytta! Är inte helt enkelt att lämna sina åtagande, men bollen är i rullning! Whiiiii :)))

    Det är vinst både för dig, för mig och för Sverige!! Whiiii :)))

    Du kanske kan ge mig mer pengar så kommer flytten gå ännu snabbare. Jag lovar och svär vid allt heligt.

Svar på tråden Vita män flytta nu!