• Äldre 28 Jan 19:34
    1128 visningar
    19 svar
    19
    1128

    Ena mindre en den andra.. normalt?

    Hej var på vul idag för å fastställa vilken vecka jag är i och så visade de sig att de är två små bebisar, dock verkar den ena vara 1 vecka mindre en den andra, men såg 2 tydliga hjärtan slå. Min undran hur troligt är det att båda stannar å växer på sig? Eller kommer den ena återbildas å försvinna?

    Vill så gärna ha båda, ska tillbaka om 10 dagar för å se hur de ser ut. Hon så dock att de ser ut att vara 2 ägg som blivit befruktade med några dagars mellanrum så dom sitter på varsin sida av livmodern.

  • Svar på tråden Ena mindre en den andra.. normalt?
  • Äldre 28 Jan 19:35
    #1

    Juste glömde skriva är i v 7+3 ( beräknat på den lite större )

  • Äldre 28 Jan 19:45
    #3

    Den ena är beräknad att vara 7+3 och andra 6+3

  • Äldre 28 Jan 19:45
    #4

    Undra mest va odsen att ena återbildas

  • Äldre 28 Jan 20:18
    #7
    Emsopemso skrev 2019-01-28 19:50:47 följande:

    Hej! Haha förlåt. Jag skrattar ihjäl mig av kommentaren här över :'D

    Detta är dock inget svar på dina frågor. Så jag räknar inte med att du kommer vilja svara mig. Å då är det helt okej :)

    Så ursäkta om jag kapar din tråd.

    Men.. har du kännt dig annorlunda på något vis? Låter som du inte hade en aning om tvillingarna, men. Jag är så övertygad om att jag bär på 2.. men ingen tar mig på allvar. Jag har mått så jäääkla sunkigt endå sen vecka 5. Är i vecka 10 nu å för fet för mina jeans..

    Jag hoppas inte på 2. Verkligen inte. Men bara för att det är första barnet. Är rädd för det mesta :)


    Hehe ingen fara kapa på :D

    Har haft på känn att de är 2 då med mina andra 3 graviditeter inte växt så mycket eller mått så dåligt som jag gör nu. Kan nu i v7 inte ha mina vanliga kläder utan har redan mamma byxor på då allt annat spänner så dant.

    Okej spännande, försök njuta av stunden så gott de går å försök slappna av så kommer de alldeles säker gå bra :)
  • Äldre 28 Jan 20:21
    #8
    Delilah2001 skrev 2019-01-28 19:50:38 följande:

    Var med om samma, och den mindre återbildades tyvärr..


    Okej, va tråkigt :'(

    Vilken vecka återbildades din? Hade den också tickande hjärta? Läste nämligen att chansen är mindre att den återbildas då.

    Galet nervös
  • Äldre 28 Jan 20:23
    #9

    Glömde även skriva att jag va på vul i v4 och fick komma tillbaka idag för dom va osäkra på vecka då..och då såg 2 säckar men bara 1 foster å trodde att de andra va en vätskesäck men nu visade de sig 2 så båda har växt..

  • Wed 7 Oct 2020 19:05
    #11
    SandraMami skrev 2020-10-07 18:16:57 följande:

    Är med om samma + att den mindre har dålig hjärtrytm. Ligger på 75 o helst ska de ligga på 120 minst som jag förstått. Undrar hur det gick för dina Mammamu?


    Min ena dog tyvärr, men fick en frisk liten pojke. Låter ju inge vidare att den ena har så låg hjärt rytm. Men Hoppas det går bra för dig
  • Wed 7 Oct 2020 21:31
    #13
    SandraMami skrev 2020-10-07 20:45:27 följande:

    Jag antar att det är det som kommer hända. Tack för svar och grattis till det som blev kvar! ??


    Tyvärr låter de ju inte lovande för din ena. Men håller tummarna för dig. Tack snälla =D
  • Tue 22 Dec 2020 07:54
    #19
    SandraMami skrev 2020-12-21 19:50:40 följande:

    Miste båda till slut. Ena hade nog redan gått under den andra gick under två veckor senare trots tickande hjärta. :(


    Beklagar <3
Svar på tråden Ena mindre en den andra.. normalt?