• Anonym (Kaffedraken)

    Vilket namn tycker du bäst om?

    Hej! Vi väljer mellan dom här namnen. Vilket tycker du är finast?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn tycker du bäst om?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ellie känns för mig som en förkortning av Ellinor, så väljer ni Ellinor får ni ju två favoritnamn till priset av ett.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ronja är och kommer alltid att vara ett hundnamn för mig.

    Saga är för uttjatat.

    Ellie känns som en förkortning på Ellinore.

    Ellinore är finast enligt mig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Utmärkta namn alla fyra men jag tycker själv bäst om Ellinor och Saga, Ellie är som sagts tidigare ett smeknamn för Ellinor, vilket det troligen kommer att bli åtminstone bland kompisar. Ronja är också fint men det skaver lite då det är så starkt förknippat med Astrid Lindgrens sagofigur.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ellie fick min röst, så antingen det eller ellinor och smeknamnet ellie

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ellinor får jag nog ta. Klassiskt och enkelt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ellinor, Ellinor, Ellinor (som i Taube-visan). Mycket vackert namn. Om det känns för långt i vardagslag är ju Ellie det perfekta smeknamnet.

    Näst bäst gillar jag Saga. Uttjatat? Har inte träffat på många med namnet Saga.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för alla svar! Det lutar åt Ellinor känns det som. Men vi får se när bebisen kommer vad det blir.

    Jag gillar Ronja Rövardotter så det gör inget ???? vi har haft Ronja på vår lista alla graviditeter, det här är vårt tredje barn, så kanske borde bli en Ronja nu ändå haha.

    Saga verkar vanligt om man kollar på internet. Men jag vet ingen som heter det, finns ingen på förskolan här heller med det namnet. Så känns inte så vanligt för oss. Men vi får se vad det blir!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag gillar Ellie som även är en förkortning av Helena och Elisabeth om man googlar :) Jag har en kompis som heter Ellinore och henne kallar alla för Ella. Våran dotter ska nog heta Ellie.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Egentligen "borde" jag tycka bäst om Ellinor. Jag tycker egentligen om namnet men jag kipplar det så stark till en perso i min barndom som jag inte tyckte var så snäll. Så Ellie röstade jag på.

Svar på tråden Vilket namn tycker du bäst om?