• Äldre 30 Jan 19:50
    356 visningar
    0 svar
    0
    356

    Skrengravid? Biverkning av akut p-piller? Ägglossning?

    Hej!

    Blir så vansinnigt trött på min kropp...

    Visste inte vad jag skulle lägga tråden i och behöver andra kvinnors lugnande (hoppas jag) erfarenheter!

    Det började med att jag tog ett akut p-piller runt ägglossningstiden. Inga blödningar eller direkta biverkningar så tänkte inte mer på det..

    En vecka senare började jag få mensvärk, ont i ryggen, ådriga bröst och en huvudvärk som inte var av denna värld.

    Mensen kom i tid men var väldigt trögstartad. Började smått, smått på morgonen men kom inte igång förrän natten efter. Fick då en fruktansvärd mensvärk så hela jag skakade, kombinerade 2 panodil & Ipren men hjälpte inte ett uns! Morgonen efter var jag så slut o grät av smärta så ringde gyn, där hittades ingenting på UL. Dom såg inte ens till mitt myom jag tidigare haft. Fick då Naproxen utskrivet.

    På eftermiddagen när jag tagit dom avtog blödningarna, redan på dag två!

    Jag brukar annars blöda ordentligt i ca 5 dagar, lite mindre sista dagen dock.

    Brukar annars ha mycket och stora koagler men inget alls denna gång.

    Igår kom ingenting och imorse började lite rosa flytningar som varat under dagen.

    Och för att göra det ännu märkligare, så började brösten ömma massor igen igår och idag. Detta brukar ju vanligtvis avta när mensen sätter igång?!

    Har jag totalt rubbat min cykel på grund av det där jäkla pillret? :(

    Kan tillägga också som en parantes att jag tempar. Den höjdes som vanligt vid ÄL tiden och fick en dipp dagen innan jag fick mensen för att sedan åter ligga på samma grad som innan ?

    Känns som kroppen gått helt bananas :(

    Snälla säg att detta hänt andra och att det blir som vanligt igen!

Svar på tråden Skrengravid? Biverkning av akut p-piller? Ägglossning?