• Anonym (Förstörd)

    Sveket

    Jag har haft kontakt med en kille från ett annat land i ett år och fyra månader. Jag visste vad jag gav mig in på, men mitt löfte var att inte kontakta killar från andra länder då jag inte vill vara ett green card. Jag gjorde inte det, men jag blev kontaktad såklart. Men jag dissade varenda en av dom.

    Förutom honom, jag ignorerade först men helt plötsligt kom jag på mig själv att tänka på honom, för han verkade intressant (det hände ett par gånger innan jag bestämde mig för att svara ca 1 vecka efter) och han bombade inte heller utan gav mig tid även fast vi var inloggade båda två).

    Alltså allting klickade bara, det kändes så sjukt. Vi bytte nummer efter ca en månad då sidan krånglade och jag ville inte tappa kontakten. Allting flöt på, våra känslor bara växte och blev starkare. Det kändes som att han var den manliga versionen av mig, allting kändes rätt så jag gav oss en chans.

    Vi har snackat dagligen, den respekten han gav och visade mig har jag aldrig i hela mitt liv varken känt eller stött på. Han prioriterade mig när det gällde allting, jag kom alltid i första hand.

    Vi är båda muslimer och jag är 25 och han 27. Jag kurd och han arab. Efter ett tag undrade han om jag tänkte berätta om oss för mina föräldrar och även om det var okej för honom att berätta, jag ville vänta med det. Till slut berättade han för sina föräldrar, jag vågade aldrig ta steget för att jag var rädd.

    Jag visste att mina föräldrar skulle vara emot det just för de är rädda att jag ska bli utnyttjad, och för de gillar inte araber. Tiden gick, jag skulle berätta men jag var för feg. Han blev inte arg men besviken/ledsen men han stöttade mig ändå och sa att jag inte ska känna mig pressad och att jag kan snacka med dom när jag känner mig redo.

    Men jag svek honom varje gång jag sa att ?jag ska prata med dom?, gav honom tomma löften och jag svek mig själv, jag inser det nu. Efter 7-8 månader så gav han nu upp för en vecka sen, varit iskall mot mig och vill knappt prata, vill att jag ska låta honom andas och respektera hans val.

    Jag hade precis tagit steget att berätta för min pappa, men det var försent hans känslor är borta enligt honom.

    Okej jag fattar att jag gjorde ett stort misstag, att jag borde berättat för längesen men det var inte lätt. Jag ångrar mig så grovt. Hans ord ekar i mitt huvud, och mitt hjärta går i bitar mer och mer för varje dag. Jag vet med hela mitt hjärta att hans känslor kvarstår, jag känner i hela mig hur han går i bitar också, varje gång han sa att distansen dödar, saknaden dödar, hoppet försvinner och hur jävla trött han är på att snacka bakom skärmen/telefonen. Jag kände likadant.

    Men nu känns det som att jag tagit honom för givet och det var inte alls med min avsikt. Vi träffades aldrig pga omständigheterna, men jag har bokat allt nu utan hans vetskap (mitt nyårslöfte var att jag skulle göra allt i min makt för att göra honom glad i år).

    Jag vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom på ett bra sätt som inte får mig att verka psykiskt störd alt stalker(varning)?

    Men jag känner att det är min sista chans, att prata med honom när jag kollar honom i ögonen, visa honom att jag är seriös och be om ursäkt för mitt beteende.:( fan allt känns så jävla fel, att bara ge upp när jag är 100% säker på att han är den rätte! Han känner likadant men jag har krossat honom för min feghet och jag hatar mig själv för det!

    Ni behöver inte kommentera om att det är sjukt att jag känner så starkt för en person jag inte ens träffat men jag känner mig själv och jag litar på honom. Jag kan knappt äta mat, min sömn är borta och jag är helt jävla förstörd:(

    Så jag skulle uppskatta råd? Jag tänker såklart inte böna och be om att få tillbaka honom. Men han är mitt allt och skulle nog aldrig förlåta mig själv om jag inte försökte fixa detta.

  • Svar på tråden Sveket
  • Anonym (Livia)

    Så han valde att göra slut? Har ni någon kontakt alls nu? Om ni fortfarande skriver till varandra tycker jag absolut att du kan skriva precis allt du känner men jag tycker inte att du ska känna dig pressad att berätta för din familj eftersom ni inte träffats än. Sen tycker jag att han ska komma och hälsa på dig. Det är mycket bättre och då har han ju en chans att träffa din familj och se vad de tycker om honom. Tycker inte att han har rätt att pressa dig till att berätta för din familj. När man berättar om en pojkvän för sin familj vill man ju vara säker att det är en person man vill leva med. Hoppas det ordnar sig. Du har inte gjort något fel. Det är han som inte beter sig bra mot dig nu.

  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (Livia) skrev 2019-01-31 18:09:15 följande:

    Så han valde att göra slut? Har ni någon kontakt alls nu? Om ni fortfarande skriver till varandra tycker jag absolut att du kan skriva precis allt du känner men jag tycker inte att du ska känna dig pressad att berätta för din familj eftersom ni inte träffats än. Sen tycker jag att han ska komma och hälsa på dig. Det är mycket bättre och då har han ju en chans att träffa din familj och se vad de tycker om honom. Tycker inte att han har rätt att pressa dig till att berätta för din familj. När man berättar om en pojkvän för sin familj vill man ju vara säker att det är en person man vill leva med. Hoppas det ordnar sig. Du har inte gjort något fel. Det är han som inte beter sig bra mot dig nu.


    Ja han sa att han orkar inte och att han mår dåligt. Han påstår att det inte är mitt fel och att jag inte ska klandra mig själv då han har personliga problem (jag misstänker deppression då han varit frånvarande och ?kort? under den senaste tiden men han har bara sagt att han mår dåligt).

    Jag har skrivit massor men han orkar/vill inte lyssna och säger bestämt att det inte funkar och att det är över för hans del.

    Jag berättade för pappa men hans svar var ?om du frågar mig är svaret nej, men det är ditt liv och du får bestämma men jag vill inte att du ska klaga sen när han lämnar dig en dag och jag litar inte på honom? och mamma är rena rasisten mot araber så jag vet redan svaret.

    Hur ska han komma? Jag bor hemma fortfarande och han är inte ens ?välkommen? :( tänkte fixa visum och låta honom besöka (han ville faktiskt det, och sa att han till och med kan hälsa på med sina föräldrar och be om min hand men som sagt, min familj accepterar inte. :(

    Vi snackar inte, han ville att jag skulle låta honom vara och låta honom ?andas?. Sista gången vi skrevs var i fredags. Han vill fortsätta vara vänner men ah jag vet inte. Och här går jag och hoppas på att han ska höra av sig då han skulle meddela mig när han känner sig redo för att snacka i telefon men vi får väl se.

    Jag har redan bokat resan, finns ingen återvändo. Men jag önskar att jag hade gjort för längesen! Jag får bara hoppas att han väljer att komma och möta upp mig där iaf.

    Han betyder så mycket för mig, och jag vet att han fortfarande har känslor kvar. Han skrev något på Facebook som jag tror handlar om oss (vi är inte vänner där då jag ville vänta med det) texten led såhär ?Jag känner till sveket mot människan och kvinnan, blomman som bleknar, smärtan av lågan? obs det är översättning. Men det hugger verkligen i mitt hjärta när jag läser det:(

    Jag vet inte ens hur jag kommer klara av allting, idag fick jag panik flera gånger på jobbet och bröt nästan ihop, men jag vill inte. Är rädd att jag kommer gå in i väggen då kroppen inte är min bästa vän just nu, äter dåligt och får ingen sömn alls:( tycker verkligen inte synd om mig men det känns förjävligt att jag mår såhär pga en kille/kärleken.

    Jag vill bara poängtera en sak, han har aldrig varit respektlös eller otrevlig mot mig, aldrig sagt något ont. Aldrig sårat mina känslor, han har varit min klippa under hela våran tid tillsammans.

    Undantaget nu då. Det gör så jävla ont.

    Tack för ditt svar. <3
  • Anonym (Livia)

    Jag förstår att det blir svårt med dina föräldrar men samtidigt så verkar din pappa ändå acceptera det. Han är nog bara rädd att du ska bli sårad. Känner du ngn i staden eller landet du ska åka till förutom honom? Kan du ta med någon vän? Du behöver ha någon som kan stötta dig ifall han inte vill träffas eller ifall det blir fel mellan er. Jag förstår att han betyder så mycket för dig men jag tror du ska avvakta och se om han kommer tillbaka. Kanske börjar ni skriva igen och tror det är mycket bättre att vänta lite..

  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (Livia) skrev 2019-01-31 21:36:35 följande:

    Jag förstår att det blir svårt med dina föräldrar men samtidigt så verkar din pappa ändå acceptera det. Han är nog bara rädd att du ska bli sårad. Känner du ngn i staden eller landet du ska åka till förutom honom? Kan du ta med någon vän? Du behöver ha någon som kan stötta dig ifall han inte vill träffas eller ifall det blir fel mellan er. Jag förstår att han betyder så mycket för dig men jag tror du ska avvakta och se om han kommer tillbaka. Kanske börjar ni skriva igen och tror det är mycket bättre att vänta lite..


    Jag vet att mina föräldrar vill mitt bästa. Men han lät besviken. Nej jag känner ingen. Och mina vänner tror tyvärr inte på oss, men de har stöttat mig. Ja jag ska vänta och ge det lite tid men resan är bokad sista mars. Så det finns ju tid. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaks.
  • Anonym (Livia)
    Anonym (Förstörd) skrev 2019-01-31 21:58:49 följande:

    Jag vet att mina föräldrar vill mitt bästa. Men han lät besviken. Nej jag känner ingen. Och mina vänner tror tyvärr inte på oss, men de har stöttat mig. Ja jag ska vänta och ge det lite tid men resan är bokad sista mars. Så det finns ju tid. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaks.


    Så bra, då finns ju tid. Det bästa är ju att han vet ett tag innan att du kommer så att han är förberedd på att du kommer. Tycker aldrig man ska resa iväg och träffa en man som man inte träffat innan. Egentligen vet du inte alls vem han är. Förstår att du är kär i honom men försök tänka på honom utifrån ett annat perspektiv. Jag har ju såklart också varit otroligt kär men det är också då man kan göra desperata handlingar. Det viktigaste är att du är rädd om dig. Ge honom lite tid att komma tillbaka. Jag tycker inte du ska åka. Han borde komma. Han kan bo på vandrarhem kanske? Om han vill vara tillsammans med dig ska han finnas för dig och vilja komma till dig. Du har inte gjort något fel alls. Ni har bara pratat ett år och aldrig träffats så det är inte konstigt att du inte berättar för din familj. Det borde han förstå och om han älskar dig kommer han komma tillbaka. Men spring inte efter honom.
  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (Livia) skrev 2019-01-31 22:56:31 följande:

    Så bra, då finns ju tid. Det bästa är ju att han vet ett tag innan att du kommer så att han är förberedd på att du kommer. Tycker aldrig man ska resa iväg och träffa en man som man inte träffat innan. Egentligen vet du inte alls vem han är. Förstår att du är kär i honom men försök tänka på honom utifrån ett annat perspektiv. Jag har ju såklart också varit otroligt kär men det är också då man kan göra desperata handlingar. Det viktigaste är att du är rädd om dig. Ge honom lite tid att komma tillbaka. Jag tycker inte du ska åka. Han borde komma. Han kan bo på vandrarhem kanske? Om han vill vara tillsammans med dig ska han finnas för dig och vilja komma till dig. Du har inte gjort något fel alls. Ni har bara pratat ett år och aldrig träffats så det är inte konstigt att du inte berättar för din familj. Det borde han förstå och om han älskar dig kommer han komma tillbaka. Men spring inte efter honom.


    Jag vet hur sjuk allting låter men jag vet att hans känslor är lika starka som mina. Min tanke är inte alls att ?springa efter honom? det tar verkligen emot men om det är allt som krävs för att vi ska kunna fortsätta tillsammans så är det faktiskt värt det.

    Jag försöker sätta mig själv i hur det hade varit om det var ombytta roller, klart man blir trött och sårad om man står på samma ställe och ingenting går framåt? Speciellt när det gäller distansen. Bara det är hur jobbigt som helst.

    Som sagt resan är redan bokad.
  • Anonym (Anna)

    Jag förstår inte, varför är det så viktigt med dina föräldrars godkännande? Du tänker ju ändå åka och hälsa på honom.

    Hur har du tänkt dig framtiden, ska han flytta hit eller ska du flytta till honom?

  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (Anna) skrev 2019-02-01 13:58:23 följande:

    Jag förstår inte, varför är det så viktigt med dina föräldrars godkännande? Du tänker ju ändå åka och hälsa på honom.

    Hur har du tänkt dig framtiden, ska han flytta hit eller ska du flytta till honom?


    Det är viktigt för mig, vore ju super att få stöd från sina närmsta? Det är viktigt för honom också, att känna sig välkommen av min familj.

    För mig spelar det egentligen ingen roll, och inte för hans del heller men Sverige är min trygghet så jag skulle gärna vilja bo kvar och bygga vår framtid här. Men jag kan tänka mig att bo där nere några månader eller något år just för att lära mig arabiska(det kan jag ju göra här med men hade nog lärt mig snabbare i ett arabiskt land där man använder sig av det arabiska språket dagligen) och så att jag kan lära känna hans familj bättre.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Förstörd) skrev 2019-02-01 14:56:54 följande:
    Det är viktigt för mig, vore ju super att få stöd från sina närmsta? Det är viktigt för honom också, att känna sig välkommen av min familj.

    För mig spelar det egentligen ingen roll, och inte för hans del heller men Sverige är min trygghet så jag skulle gärna vilja bo kvar och bygga vår framtid här. Men jag kan tänka mig att bo där nere några månader eller något år just för att lära mig arabiska(det kan jag ju göra här med men hade nog lärt mig snabbare i ett arabiskt land där man använder sig av det arabiska språket dagligen) och så att jag kan lära känna hans familj bättre.
    Fast om det är så viktigt för dig, varför då ens börja chatta med någon som du vet att dina föräldrar inte kommer att gilla?
Svar på tråden Sveket