• Äldre 1 Feb 13:32
    452 visningar
    2 svar
    2
    452

    Krokofantendom

    Tjohej! Jag var med om det sjukaste nyligen! Tror jag aldrig varit med om en så världsomvälvande upplevelse som denna innan... Min gammelmormor Britta gick precis bort i cancer... Dock vid 92 års ålder! Trots hennes diabetes! Himla starkt av henne att leva så länge! Jaja! Det var inte vad jag ville komma till. I alla fall, så brukade jag besöka hennes lantställe i värmland när jag var liten (8 årsåldern och framåt kanske?). Hon var mycket snäll och givmild som person. Hon bjöd alltid på kanellängder och päronsaft, minns jag. Inte bara det, jag har heller inga minnen av att hon skulle va konstig eller ?onormal?. Men däremot minns jag att hon snacka om nån absurd grej som hette ?krokofanten? eller ?krokofantendom?. Jag vet inte vad det rörde sig om eller vad en krokofant då var eller vad det rörde sig om, men hon var en mycket lycklig person så vad det än i helvete var lär hon ha blivit mycket glad av det. Flera år senare, nu när jag själv är vuxen och har egna barn, sitter jag vid Brittas sjukhussäng och försöker tala med henne. Det mesta hon säger är ganska otydligt å svårt att förstå... Men mitt från ingenstans tar hon upp de där jävla ?krokofanterna? hon snackade om när jag var liten???!! Då hade jag inte hört henne nämna ett ord om krokofanter sen jag var ett barn? Då tänker jag inte vidare på det å åker därifrån för å hämta ungarna på dagis. Går å lägger mig den kvällen å när jag vaknar på morgonen får jag ett telefonsamtal om att Britta precis gått bort. Jag kan liksom inte smälta det riktigt. Hon är ju min äldsta släkting och allt och den som jag har finast barndomsminnen med. Då gör jag något ganska olikt mig själv, går ner till kiosken längs min gata o köper ett paket med cigaretter (skitdumt! jag vet!!). Har ju ändå inte rökt sen tonåren! Men tänka sig det första jag ser medan jag tar min första cigg sen jag va 19! Kollsr upp på himlen o ser ett moln format som en

    KROKOFANT!!!!

    Vad i helvete???

    Har ni hört om den här jävla religionen förut????!!!!! Börjar ju starkt tvivla på min egna gudstro.... Fanskapet såg ut som en elefantkropp med krokodilhuvud. Kan någon snälla berätta att de har hört om det här tidigare o att det inte bara är jag som håller på att bli tokig??

Svar på tråden Krokofantendom