• Anonym (Ickebinär)

    Machokultur

    Hur är du som MAN drabbad av machokulturen?

    Vill ha svar från penisbärare.

  • Svar på tråden Machokultur
  • Dr Nail

    "Penisbärare" här! Vad är denna machokultur? En definition behövs innan man kan ha en diskussion.

  • Lånehajen

    I stort sett inte alls. Skulle vara då att man ogärna gråter inför andra då det ofta ses som omanligt. Dock är det sällan jag gör det ens när jag är ensam och det har hänt inför min partner utan att jag känt mig dömd av henne så på det stora hela inget som påverkar mitt vardagliga liv.

  • Anonym (Lesbisk men med 20cm klitoris)

    Tycker mest jag drabbas av fjollekulturen där män inte skall få vara män,
    speciellt om de är vita. Under min uppväxt fanns det inga hen och penisbärare.

    Samtidigt var det en bättre värld där barn kunde leka ute utan tillsyn,
    ingen jag kände blev våldtagen och ingen skrek knula din mamma.

  • Anonym

    När jag växte upp fanns inte mycket till machokultur, förutom i det militära då, men på senare år har importen av denna ökat markant. Räcker att gå mot centrum för att se och höra den. Friden som fanns är borta och man får vara observant och hålla hårt i plånboken.

  • KimLinnefeldt

    Andra män kommer med sarkasmer för att jag är ointresserad av idrott.

    Jag är uppfostrad att inte känna och formulera mina känslor, vilket jag får jobba på att bryta. Det är bra att känna.

    Jag måste träna mig på att vara empatisk, att verkligen Lyssna, sånt som kvinnor har med sig från tidigt. Att känna det andra känner.

    Jag lever i ett matriarkat där jag bara släpps in till en viss gräns.

    Allt man gör som verkar "kvinnligt", som att cykla på en cykel med bekvämt låg ram, sänker min status. Allt är könsmärkt: rosa färg, svordomar, kläder, butiker, bilkörning, allt.

    Allt sånt kan försvaga mig som machoman. Försöker att inte bry mig, men det är jobbigt att gå emot.

    Livet skulle bli rikare om vi hade tillgång till hela fältet, bådas arenor.

  • Anonym (Ickebinär)

    Det jag menar med machokultur är: killar ska vara självsäkra, killar måste vara framgångsrika för att få ett värde, allra mest ekonomiskt.

    Killar är alltid kåta när det gäller och ska bara ha sex med tjejer.

    Killar ska vara långa, rakryggade, stabilt byggda och vältränade

  • KimLinnefeldt
    Anonym (Ickebinär) skrev 2019-02-01 16:12:45 följande:

    Det jag menar med machokultur är: killar ska vara självsäkra, killar måste vara framgångsrika för att få ett värde, allra mest ekonomiskt.

    Killar är alltid kåta när det gäller och ska bara ha sex med tjejer.

    Killar ska vara långa, rakryggade, stabilt byggda och vältränade


    Tjejer uppfostras att knipa ihop knäna. Killar uppfostras att bli sexuellt inkontinenta. 

    Killar ska bita ihop och tvinga sig att göra saker som gör ont. Stänga av känslor. 
  • ThomasW
    Anonym (Ickebinär) skrev 2019-02-01 16:12:45 följande:

    Det jag menar med machokultur är: killar ska vara självsäkra, killar måste vara framgångsrika för att få ett värde, allra mest ekonomiskt.

    Killar är alltid kåta när det gäller och ska bara ha sex med tjejer.

    Killar ska vara långa, rakryggade, stabilt byggda och vältränade


    Nu är det väl ett minstekrav hos de flesta på FL att mannen man bildar par med sjakk vara längre och ha högre lön än man själv har.
  • Anonym (Ickebinär)

    Upplever ni att det påverkar ert liv negativt på något sätt?

  • Anonym (Lesbisk men med 20cm klitoris)
    Anonym (Ickebinär) skrev 2019-02-01 16:26:08 följande:

    Upplever ni att det påverkar ert liv negativt på något sätt?


    Nej ! Jag har en plånbok som är fetare än ölmagen.
    Vad mer behöver man ?

    Jo, den importerade machokulturen stör mig.
    Sista månaden när dom startade bränder tre gånger i barnens gamla skola.
    Bara en tidsfråga innan några av ungarna blir grillade
Svar på tråden Machokultur