• Äldre 3 Feb 17:47
    266 visningar
    2 svar
    2
    266

    När ska man anmäla honom?

    Jag o mitt ex gjorde slut för ungefär 3 veckor sedan men vi har träffats fram och tillbaka 2 veckor efter det. Det är alltid han som tar kontakt med mig även fast jag blockat honom, han hittar alltid nya sätt att ta kontakt. Men jag sa för en vecka sedan att det är slut Påriktigt och stt jag inte vill ha något med han o göra men han fortsätter höra av sog lite då och då. Skickar brev, skapar nya konton osv. Vad ska jag göra?? Ska jag anmäla honom?

  • Svar på tråden När ska man anmäla honom?
  • Äldre 3 Feb 18:13
    #1

    Först informerar du honom, gärna skriftligt, att du kräver att han inte tar kontakt med dig igen och om han fortsätter så kommer du att göra en polisanmälan om att han trakasserar dig. Om han då fortsätter så gör du anmälan. Förhoppningsvis har du sparat alla hans kontaktförsök. Spara också den information du skickat till honom om att han ska upphöra med sina dessa.

    Ett sådant besked brukar få en del att tänka till, de flesta inser inte att det de gör kan vara just trakasserier och alltså olagligt.

  • Äldre 3 Feb 18:21
    #2

    Eftersom du sagt till honom att du inte vill ha kontakt med honom och han verkar fortsätta sina kontaktförsök så tycker jag att du kan anmäla.

    Låter inte som ett sunt betende att skapa nya konton efter att du blockat honom bara för att han ska försöka få kontakt med dig igen.

Svar på tråden När ska man anmäla honom?