Inlägg från: Anonym (Syskonlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskonlängtan)

BIM Mars 2019

Hallå tjejer! Hoppar in i tråden i hopp om att få lite pepp och glädjas åt en massa positiva gravtester framöver!

Jag och min sambo är båda 28, har en underbar 3åring och har nu försökt få till ett syskon i... 15 månader. Tålamodet börjar tryta efter 2 missfall (en kemisk grav), konstaterat pcos och påbörjad behandling med letrozol. Blev gravid i januari senast utan hjälp av letrozol men det gick som sagt inte vägen. Hade äl 14 feb och tänker inte testa förrän 3/3 då jag inte orkar analysera streck till förbannelse och dels försöka skydda mig några dagar extra om det skulle bli tidigt missfall igen. Men har bim kring 1/3. Förra grav började det ömma och kittlas i brösten en vecka efter äl, och det är likadant nu. Vi får se om det är ett gott tecken även denna månad.

Lycka till önskar jag varenda en av er!

• Anonym (Syskonlängtan)

Hur går det för er med BIM i slutet av veckan? Några symtom.

Jag vill säga att jag är 95% säker på att jag är gravid, men vad jag HATAR den känslan. Hur många gånger har man inte tänkt så dom senaste 15 månaderna av försök? Men precis som förra månaden, när jag fick ett tidigt missfall, så har brösten börjat ömma rejält. Vilket mina aldrig gör innan mens. Och har ett välbekant tryck i bäckenet som jag haft vid tidigare graviditet också. Bim 1-2/3 men vill försöka hålla mig längre än så... Någon som tänkt testa snart?

• Anonym (Syskonlängtan)
    MaoaM skrev 2019-02-26 06:31:17 följande:

Bah! Jag smäller aaaav!

Så jäkla skönt herregud! Innan jag tog testet mådde jag illa å tänkte att jag va så trött på min kropp som bara jäklas. Bim - 4 enligt flo

Angående mola är jag inte rädd för det, rädd för missfall. Kommer ha ångest inför varje ultraljud, rädslan att se en tom livmoder igen är stor. Men ännu värre se nån vars hjärta sluta slå.

Någon mer som ska testa idag?

Men åh vad härligt!! Stort stort grattis! Håller tummarna av hela mitt hjärta att det går hela vägen för dig <3

Vad jag hoppas att det blir min tur att få se samma resultat i helgen! :)
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Malin888 skrev 2019-02-25 20:35:44 följande:

ÅH VA ROLIGT FÖR DIG!

Jag har bim på fredag men är tvärsäker på att jag INTE är gravid hahaha

Testade med vanigt test igår men det va inget testa tidigt visade blankt. Och jag känner precis som före varje mens... så flyttar fram min bim till26/3

Lycka till nu! Att du haft missfall inna betyder INTE att du kommer ha det nu men förstår din oro!

Försök att hitta nån pyttegnutta glädje det räcker för att få känslan att växa ! Men slå inte på dig för att du är orolig! Det är SJÄLVKLART du känner det när du gått igenom tidigare missfall! Massa kärlek till dig!

Jag vågar ju verkligen inte ta ut nåt i förskott! Skulle jag väl plussa så kommer det nog ta tid innnan man kan känna sig glad och som att det är på riktigt. Men det är väl som det är när man varit med om dom där jävla missfallen.

Men åh, det behöver ju inte betyda något med mensvärken! Tycker jag läser det jämt med folk som plussar utan symtom, eller vanliga menssymtom. Håller tummarna för dig :) testar du varje dag nu? Hur länge har du försökt?

Jag tänker att jag ska hålla ut till 3/3, sambon fyller år så det vore kul om det var positivt, testar jag innan kommer jag inte kunna hålla tyst.
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Editb skrev 2019-02-26 17:29:33 följande:

Är på bim -6 idag. Kan detta tolkas som något mer än negativt? Vågar inte hoppas.

Ser verkligen positivt ut! Ett digitalt borde funka om ett par dagar, håller tummarna!! :)
  • Anonym (Syskonlängtan)
    babymys skrev 2019-02-26 16:01:32 följande:

Vet att detta är löjligt men är det någon av er som har känt sjukt tidiga grav symptom? Med tanke på att äl har varit lite märklig denna månaden (fick dock fast cb gubbe i lördags) så går jag bara och funderar lite. Har sjukt mensvärk redan, brösten har svullnat upp som bara den och bröstvårtorna dödar mig så ont dom gör något som inte händer förrän närmer BIM för min del. Går inte runt och känner efter alltså, vill ju såklart vara gravid men om det händer denna månaden eller nästa spelar inte så stor roll. Anyway, någon som har erfarenheter? puss på nosarna

Min erfarenhet är symtom som kommit ca en vecka efter äl, en vecka innan bim, senast förra månaden när jag fick missfall så blev mina bröst sjukt ömma. Men även ryggont långt ner. Har loggat mina cykler i snart 1,5 år och det är väl den där jäkla molvärken som jag tycker är lurigast. Den känner jag mellan äl och bim nästan varje cykel.
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Liit skrev 2019-02-27 02:21:34 följande:

Jag vart så kissnödig nu under natten, så jag tänkte att det kanske är smartare att testa nu än på morgonen.

Jag tycker mig se en svag stegring! Men ska avvakta till fredag nu med testande :)

Lägger upp gårdagens och dagens (nattens :?D )

Åh, vad härligt!! Stort grattis! Jag har ju hört att många blir gravida lätt på första ägglossningen efter missfallsblödningen, vet inte om det ligger nåt vetenskapligt i det. Men man hoppas ju. Jag är så rädd för att plussa och sen börja blöda några dagar senare. Så tänker vänta några extra dagar är dom traditionella 14, som jag tror min lutealfas ligger på.

Önskar dig all lycka denna gång, hoppas det är en liten som stannar! :)
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Jsv17 skrev 2019-02-27 08:50:44 följande:

Äntligen! Jag räknar äl som idag då jag är ganska säker att det var gränsfall positivt redan igår så tror ägget släpper ikväll

Tjoho! Då är det bara att tuta å köra, lycka till! :)
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Siri88 skrev 2019-02-27 16:33:08 följande:

Vi är uppe i året av försök och väntar på att bli kallade till utredning, dock lång väntetid så vi försöker naturligt till dess med alla möjliga hokuspokus hjälpmedel;D

Hur lång väntetid är det ungefär? Nyfiken då vi bor i närheten av Uppsala och i oktober när vi sökte oss till Reproduktionscentrum efter ett år av försök så fick vi en tid på ett par veckor, och så har det fortsatt när vi bokat återkommande tider. Tycker väntetiderna i vården i övrigt är svinlånga i just Uppsala län.
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Siri88 skrev 2019-02-27 20:36:28 följande:

6 månader ungefär, vilket blir lagom till sommaren och semestern så 8 månader typ.. men då är det bara start för utredning. Vet inte hur väntetiden ser ut för ivf..

Har dock skickat en egenremiss till en annan kommun i närheten med hopp om kortare väntetid.

Oj, okej! Men då hoppas vi på ett plus innan dess såklart :) men så skönt att ha tagit det första steget mot hjälp. Sen kan man hoppas det rullar på i så fall, när man väl är inne. Lycka till!!
  • Anonym (Syskonlängtan)

Åh, stort grattis till er som plussat nu på morgonen!! :D

• Anonym (Syskonlängtan)

Äl +14 här och jäklar vad det kliar i fingrarna. Brösten fortsätter ömma vilket är mitt största hopp just nu. Även lite ?drag? kring livmodern som inte känns som vanlig mensvärk, men vem vet. Trött som fasiken, men den är lätt att inbilla sig tycker jag. Har lovat sambon att inte testa förrän söndag, men faaaaasiken vad svårt det är när man säkert skulle få plus om man testade idag. Men är så livrädd för ett negativt test....

• Anonym (Syskonlängtan)
    frugr95 skrev 2019-02-28 13:22:58 följande:

Åh jag förstår känslan.. man vill testa men samtidigt dra ut på det för man pallar inte bli besviken <3 men varför just söndag?

Sambon fyller år. Och förra månaden när jag fick missfall så var det på äl+17 så lite en mental spärr där också. Däremot så tror jag att sambon lyckats snacka omkull mig att göra det tidigare....
  • Anonym (Syskonlängtan)
    frugr95 skrev 2019-02-28 18:23:50 följande:

Okej hade inte hållt mig mer än kanske max 3h och ska ha mens om 6 dagar... mannen firar för han ser ?SÅÅÅ? tydligt. Men jag vettiskön??? Va tror ni?

Jaa men där är ju nåt!! :D Så spännande, hoppas det blir tydligare redan imorgon! Hur många dagar efter äl?
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Jsv17 skrev 2019-02-28 17:23:00 följande:

Har aldrig testat efter positivt förut, men ville kolla, idag är det digitala negativt och stickan man klickar ut har sjunkit rejält, kan jag tolka det som att jag hade rätt och ägget förmodligen släppte inatt? Isf har vi prickat toppen, med igår och sen tänkte vi ikväll också för säkerhetsskull

Vill bara säga att jag har hängt i många bim-trådar, när vi försökte med sonen och nu när vi försökt med syskon har det kubik så blivit många då vi haft problem med missfall nu... och den här är nog den mest aktiva pch peppiga tråden jag varit i! Så härligt, så tack tjejer för att man får lite pepp när man behöver det, och för att man kan ventilera när man behöver det, gör den här lite halvjobbiga resan (iaf bitvis) lite lättare när man inte känner sig ensam <3

Känns som att ni prickat perfekt!! Så spännande :) nu är det bara att hålla tummarna.... och försöka få dagarna att gå haha! Håller med, det här är en superhärlig grupp. Inte alltid alla bim-trådar är det tyvärr. Men det ska ju vara fyllt av pepp och positiv energi tycker jag, men även en plats att spy ur sig allt möjligt på, för det är inte lätt alla gånger.
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Malin888 skrev 2019-02-28 14:37:02 följande:

men testa kvinna! :)

Jag har fan ingen karaktär... Har mått skit idag och bestämt mig för att testa ikväll. Så sitter och väntar på att jag ska kunna klämma ur mig nåt att testa med. Håll tummarna! Fy fan vad nervvrakande det här är..
  • Anonym (Syskonlängtan)
    räkan123 skrev 2019-02-28 17:45:21 följande:

Hej! Jag borde ha äl här i dagarna men på ägglossningstest syns ingen förändring har ett svagt streck fortfarande. Känner både igår och idag lite molvärk och idag fått lite äggviteliknande flytningar. Kan det hända att man inte visar på ägglossningstest eller är det bara min kropp som luras att ägglossning är på g efter p-piller? Har ägglossningstest från gravidkollen.

När på dygnet brukar du testa? Jag kom till slut på att kvällstid, typ innan läggning, har visat sig bäst för mig. Ser då alltid till att inte ha gått på 4 timmar också. Men sen brukar jag främst gå på flytningar och smärta, brukar ha ganska ont under några timmar.
  • Anonym (Syskonlängtan)

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

• Anonym (Syskonlängtan)

Tack fina fina ni för alla grattis och lyckönskningar! Får se om jag hänger med in i facebookgruppen, vill ju hänga med er till era pluss också!! <3 kram och trevlig helg till er!

• Anonym (Syskonlängtan)
    frugr95 skrev 2019-03-01 21:58:38 följande:

Ni som är här i forumet!! Vad ser ni???

Plus! Grattis :D
Svar på tråden BIM Mars 2019